2021-05-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
På grund av att SD inte var häktad, så kom det långt bak i kön.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Är det sant? Var det själva anledningen?
Fy fan, än springer ham runt och busar, men snart är buset slut, hoppas jag.
Citera
2021-05-26, 19:49
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller helt med dig om att det borde ha lagts mycket större vikt vid dessa samband i HR.
Sen har ju SD förklaringar på allt som talar emot honom, iom att säga att han såpass ofta umgicks med Lena att det inte är konstigt om det finns spår från honom på i princip allting...Men skoplösen, slagmärkena och blodet på tvättmaskinen etc är sånt som svårt att hitta ursäkter för.

Kanske frias han i morgon, men i såfall kommer Lena på ett eller annat sätt bita honom i baken för all framtid. Han kommer att drömma mardrömmar. Folk undviker honom (redan nu).

Det är karma.

Ja, det tillhör liksom inte vanligheterna att man har någons (oavsett typ av relation) fucking jävla blod i sin fucking jävla skoplös!

Det går fan inte att bortförklara att LW:s blod återfinns i SD:s skoplös. Hans blodiga brutala mord på henne är det enda svaret här.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-26 kl. 19:53.
Citera
2021-05-26, 19:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Japp, sen har man fina sövande ljudinspelningar att lyssna till...
Hämtar man ut slasken, så blir det dubbelt så bra

Kan man hämta ut slasken?
I ett annat mål jag följt skickades slasken efter begäran till en anhörig till GM, som i det läget var dömd för brottet (mordet).
Det var lite procedurer kring det hela, men kanske det att det var just en anhörig som begärde ut materialet avgjorde?

I slasken för LW kanske man äntligen kunde få svar på vad PN och JoSj sysslat med under mordnatten, dessa som SD tidigt (dag 1?) nämnde i förhör.

Även PJ:s Göteborgsresa borde finnas redovisad.

Med mera.
Citera
2021-05-26, 19:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det sant? Var det själva anledningen?
Fy fan, än springer ham runt och busar, men snart är buset slut, hoppas jag.

Ja, tre års frist fick han. Förutom häktestiden innan TR, så har han och hans siamesiska tvilling levt loppan. Rest runt, geocachat och gått runt och flinat och vinkat mot folk i Nya Hjärsta. Bland annat LW´s barn...

Allt detta medans LW´s barn och anhöriga har gått igenom ett helvete. Jag hoppas och tror att den fristen är över nu.

Det råder ju knappast ingen tvekan om att han är den som är skyldig till detta brutala mord på LW.

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
2021-05-26, 20:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Helt rätt gjort av HD. SD har verkligen fått smaka på sin egen medicin. Synd att bara att det var under så jävla kort tid (ett halvår?)i jämförelse med SD:s skit som pågick i minst 6 år)
Hon kan göra vad hon vill mot SD, såtillvida att andra inte kommer i kläm.
Om nu hämnd ska anses som nåt beundransvärt.

▪️Dock är hon skev när hon ältar om tillit och är likadan själv.
▪️Dock är hon hemmablind när hon bekymrad över kontroll som otrogen och är som Säpo själv.
▪️Dock är hon blåst när hon sitter inför JO och leker förståndig och tycker hans ex borde ha lagt korten på bordet.
▪️Dock är hon oprofessionell som sköterska som pratar om att hon hoppas hon är död.
▪️Dock är hon ego mot LWs barn av samma anledning.
▪️Dock är hon utan skrupler när hon loggar om LWs cacher.

Men det antar jag du håller med om utifrån ett bredare perspektiv om HD.
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 20:02.
Citera
2021-05-26, 20:01
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan göra vad hon vill mot SD, såtillvida att andra inte kommer i kläm.
Om nu hämnd ska anses som nåt beundransvärt.

▪️Dock är hon skev när hon ältar om tillit och är likadan själv.
▪️Dock är hon hemmablind när hon bekymrad över kontroll som otrogen om är som Säpo själv.
▪️Dock är hon blåst när hon sitter inför JO och leker förståndig och tycker hans ex borde ha lagt korten på bordet.
▪️Dock är hon oprofessionell som sköterska som pratar om att hon hoppas hon är död.
▪️Dock är hon ego mot LWs barn av samma anledning.
▪️Dock är hon utan skrupler när hon loggar om LWs cacher.

Men det antar jag du håller med om utifrån ett bredare perspektiv om HD.

Det där med cacherna håller jag med om, helt jävla stört!
Citera
2021-05-26, 20:08
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM vi ponerar att SD i det här fallet (för jag antar att vi fortfarande diskuterar topic??) skulle dömas för dråp, då undrar jag varifrån han fick mordvapnet. Mordvapnet var inte en pinne. Det var inte en gren som råkade ligga där. Det var med all säkerhet ett vapen han hade med sig. Möjligen gömd under en jacka eller något - kanske uppförd i ärmen och lätt att dra ur och greppa för att slå ihjäl LW? OM man har med vapen - exempelvis ett domkraftsskaft eller något sorts rör/armeringsjärn - då är det mord. Det finns inte någon möjlighet till dråp. MER ÄN 17 slag.

Citat:
Jag har precis tagit till mig informationen om att dråp är avsiktligt dödande, att det faktiskt är samma sak som mord (om än mildare). Så jag måste nog smälta den biten innan jag diskuterar vidare.
Typ sova på saken.

Återkommer.

Det är helt klart mord.
Citera
2021-05-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, just..
Den springande punkten är dubbelmoral och skenhelighet.

Nej, det är inte ett dugg konstigt. Hennes brist på tillit mot SD funkar nämligen inte om det framkommer att hon inte är ett strå bättre.

De facto åberopar hon förtroendebrist och kräver ärlighet av SD (förutom insyn hans digitala media) och ljuger honom full. .

Det kan du vara, men det finns svart på vitt att HD ljuger som en häst travar oavsett.

För övrigt ser jag inte vitsen med att vara förlåtande med en person som misstänkts sitta på uppgifter som skulle sätta SD rätt i bulls eye. För Lenas skull vill säga.

Så där har du rätt, såna som både ljuger, hycklar och önskar henne död har jag inget till övers för.

Frågan kvarstår hur SD ska kunna påverka HD i en privat dialog med JO?

SD är knappast med som sufflör.

Hon sitter ju och hycklar hej vilt och borde lämna in sig själv till terapi..

HD:

SD är extremt obehaglig.
Det fråntar dock inte HD ansvar hur hon uttrycker sig och beter sig när hon pratar helt paradoxalt, önskar LW död i tjänst och loggar om hennes cacher. Därav finner jag även henne obehaglig

Och nej. Jag skriver inte att du anser det ok.
Men det ger en bild av hennes kapacitet och att hon är skrupelfri.
Ja, och hon vill uppenbart fortsätta.

Hennes mission sen skilsmässa har varit hopp om att återförenas med SD bara den störande syndabocken LW kunde sluta och trakassera dem. Han ska dock justeras lite verkar det som.

Som LW sa:
"De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte."
13 nov 2015

Sen finns det de som är mer sofistikerade än SD. De är svårare att greppa.
Nånstans mellan megaoffret HD och ultrapsykopaten SD finns en gråzon och den finner jag intressant.

Absolut. Det känns meningslöst att grotta allt för mycket i de tillfällen HD ev. är sanningsenlig. Det är alla lögner och tveksamma minnesförluster som ger bäring, och näring. Skenheligheten, dubbelmoralen och kraven på öppenhet från SD:s sida när det omfattar media.
HD är mycket obehaglig och får den empati och sympati hon visat sig förtjäna.
Extremt olyckligt om hon idag jobbar kvar inom vården. Någon med insyn som vet ifall någon av makarna Davidsson jobbar nu?
Usch vilka smutsiga människor.

Det är obegripligt att HD och SD fortsatt umgås. Den ene kan döda den andre i sömnen när som helst känns det som. Eller anordna en "olycka" vid geoaktivitet.
Citera
2021-05-26, 20:14
Medlem
Citat:
Det är helt klart mord.

Bra att sova på saken ibland! 😄
Det kan inte vara annat än mord. Tror faktiskt det här mordet är ”värt” livstid, men tyvärr tror jag att han går fri, den skiten. 😒
Citera
2021-05-26, 20:16
Medlem
Citat:
"Vill ingen illa"

Och då har hon redan sagt "Hoppas hon är död" tidigt på morgonen. Det är inte direkt en god och medmänsklig människa som jag ser framför mig, när jag läser och hör vad hon sagt.

Egoistiskt serverad ren och skär ondska, enligt min åsikt.

"Vill ingen illa" Vaddå ?

#TeamÅsaHiding

HD plockas av polisen.
https://www.bildtagg.se/bild/2u55sfecr80gxsyg31utj

Bra att du fångade upp den nyansen! Det är i de många detaljerna man till slut får helheten.
Små till synes oviktiga saker som avslöjar såå mycket mer bakom!
Citera
2021-05-26, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:

"Vill ingen så illa"

Och då har hon redan sagt "Hoppas hon är död" tidigt på morgonen.
Det är inte direkt en god och medmänsklig människa som jag ser framför mig, när jag läser och hör vad hon sagt.

Egoistiskt serverad ren och skär ondska, enligt min åsikt.

"Vill ingen illa" Vaddå ?

#TeamÅsaHiding

HD plockas av polisen.
https://www.bildtagg.se/bild/2u55sfecr80gxsyg31utj
Alltså... Vilket hyckleri, nu när du ställer hennes uttalanden mot varandra.

Hon får mothugg av JS och först då tankar hon hem sig. Annars vete tusan om hon justerat.

"Men skapa lnget du mår dåligt över sen."
"Nej önska inget"
"Håll dig neutral om din tanke besannas blir det jobbigt"

Fast... Det såg inte så värst jobbigt ut efter mordet förutom om sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Bra att du fångade upp den nyansen! Det är i de många detaljerna man till slut får helheten.
Små till synes oviktiga saker som avslöjar såå mycket mer bakom!
The devil is in the details..
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 20:58.
Citera
2021-05-26, 21:04
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det förklarade tekniker G*ran med att jordmånen var speciell. Sen var det väl mest gräs o grus. Och 5 dar senare de fann LW så där kanske det lilla som avsatts hade hunnit blåsa bort eller växa igen?
Eller så var mördaren där och gjorde rent efter sig vid något senare tillfälle?

Ja det förklarar ju saken ; gräs och grus är just inget som tar till sig fotavtryck så där klarade sig mördaren gällande den detaljen ....

För övrigt känns det som att naturen "gråter" över L*enas död ,dag efter dag ....regn regn regn ...,sorg sorg sorg ...och bedrövelse som följeslagare ....

Inte klokt det här .
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in