2021-05-26, 16:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Personligen tycker jag att Robinson på svensk mark fungerade ovanligt bra. Som vanligt är det stora problem Mastiff och deras vision av vad Robinson är.

Finns en del inspelningsplatser för olika länders versioner av Survivor i Västindien, bland annat i Dominikanska Republiken. Gissningsvis spelar Sverige in på någon av dem inspelningsplatserna. Ett ställe är b la Los Haitises National Park

Ha,ha,ha ... geografi är inte min grejj faktiskt, men jag såg nyss en avisering som sagt var att nästa Robinson blir i Västindien För de som vill söka. Jag avstår som 61-årig otränad tantaloona även om jag har pannben och skinn på näsan
2021-05-26, 16:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag tycker Joanna är lite rolig med sina kommentarer: klockrena jämförelser och med både humor och ironi. Men det kanske har gått dig förbi?

Andreas dricker inte vin - Nähä?! Låt han slippa det då. Vad vet du om hans privatliv? Förmodligen inget och inte jag heller. Han kanske är nykter alkoholist? Vem vet? Inte jag. Inte du heller. Sedan vore det rent korkat att dricka när man har haft knaper kost också i flera veckor - de ska ju tävla titt som tätt.

Vaddå inte dricker vin!? Hade det varit jag så skulle en liten flaska vin ha passerarat strupen på någon sekund.
2021-05-26, 16:53
Medlem
Scalpings avatar
Fan va lite man bryr sig om vem som tar hem skiten, men ändå vill man se klart

Är det en avslutande tävling eller är det folket/öråd som röstar eller hur funkar skiten nuförtiden?
2021-05-26, 16:54
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vaddå inte dricker vin!? Hade det varit jag så skulle en liten flaska vin ha passerarat strupen på någon sekund.

Hade varit bättre om deltagarna fått kämpa om en femma ladd.

En liten pava vin på ca 14% delat på fem. Hahaha Suger hellre renskötarens kuk för att få ett par droppar protein än att få en klunk ljummet pissvin. En pava/undernärd person så att berusning skulle vara ett faktum hade varit fett kul. Tänk alla undertryckta känslor som skulle komma fram i ljuset. Hahaha

Varför inga mer fysiska tävlingar, deltagare mot deltagare? Boxning, brottning etc . Hade varit fett nice att se joanna i en våldsam fight på liv & död med bolibompa peddot Andreas. Hahaha Eller mot soyboy Ludde. Hahaha
2021-05-26, 17:03
Medlem
Kul med ett "Best-of-Robinson" om några år, om vinnarna bara kommer vara sådana som glider med, räddas kvar, är kul framför kameran men ofarliga i tävling. Så sätter man dem på en på riktigt öde ö där de på riktigt måste kämpa för sin överlevnad.
2021-05-26, 17:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Du skrev själv att han nekade till att dricka vin. Ludde sa det i synk också. Du skrev det i ditt inlägg också. Jag besvarade bara ditt inlägg om din spydiga kommentar om Andreas beslut om att inte dricka vin och gav ett exempel på varför han inte drack vin. Vilket ingen av oss vet orsaken till ...
Vad tjafsar du om? Egentligen? Det var du som tog upp saken - jag svarade.

Vi var inte där och sitter och kollar på dokusåpan ett halvår efteråt. Vad du hade valt är orelevant.
2021-05-26, 17:17
Medlem
Zyxel04s avatar
2021-05-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Joanna börjar blanda in Putin och Trump för PK poäng, där sjönk hon som en sten.
Sett i kontext var det en bra och träffande liknelse. Hur du kan få det till PK förstår jag inte. Det är nog du som får sjunka som en sten.
2021-05-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Joanna börjar blanda in Putin och Trump för PK poäng, där sjönk hon som en sten.
Andreas dricker inte vin, det var droppen som fick bägaren att rinna över. Syltrygg!
Men det var ju ett kul skämt.
Gör väl inget om Andreas inte dricker, värre om han hade sprungit iväg med flaskan och halsat den.
2021-05-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Fast Dennis och Joanna pratade ju också om det kommande örådet med Annki. Det är ju inget konstigt. De paktar ju själva lika hårt men blir arga när andra gör det. Det är rätt fult.

Det sjuka var att Dennis nästan började gråta av ilska för att de hade pratat med Annki om örådet.

Rätt fult av Annki också att inte kunna säga att hon kommer att rösta ut någon av Andreas eller Ludde.
2021-05-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Fast Dennis och Joanna pratade ju också om det kommande örådet med Annki. Det är ju inget konstigt. De paktar ju själva lika hårt men blir arga när andra gör det. Det är rätt fult.

Det sjuka var att Dennis nästan började gråta av ilska för att de hade pratat med Annki om örådet.

Rätt fult av Annki också att inte kunna säga att hon kommer att rösta ut någon av Andreas eller Ludde.
Pakta ska man få göra, skillnaden är ju att Ludde och Andreas kommer med hot. De la verkligen upp sitt snack med att få över Annki på ett fult sätt.
2021-05-26, 17:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Jag har stört mig hela tiden på "5-pakten" för de har inte som normalt tyckt något om att "vi är bäst" som vilket skollag/fotbollslag osv. utan de har faktiskt utövat systematisk mobbning och psykologiskt spel - vilket jag ogillar skarpt. När nu Ludde fortsätter och nervärderar Annki blir jag riktigt förbannad och Andreas som hakar på med Patriarkaliska åsikter om att kvinnor ska tyglas etc. Då förpassade jag dem under jorden - de har inte att göra i Robinson med sina åsikter eller attityder. Att pakta är en sak - men att göra ner andra människor (som Ludde gjorde om Annki: hon måste ha psykiskt gått ner sig osv) är föraktfullt och det går fet bort!

Ludde och Andreas kan inte förstå att Annki gör det hon borde och ska: ser om sitt egna hus nu (inte en sekund för tidigt) för det ÄR en tävling där var och en står för sig själv i tävlingarna. De ÄR i Finalveckan nu = gör vad du kan för att vinna! L & A försöker bara att utnyttja Annki och hennes tidigare lojalitet för att komma vidare själva och äntligen har Annki fattat det och agerar som hon ska; vara sig själv närmast

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in