2021-02-27, 09:42
Medlem
Så, nu har jag långsamt, långsamt trappat ut quetiapin och det är typ 36H sedan sista dosen. Jag är lite rastlös och sov ganska dåligt inatt, men hoppas att det är övergående. Det värsta just nu är att det KLIAR precis ÖVERALLT, gissar att det är nåt slags utsättningssymtom.

Mitt uttrappningsschema (som jag har gjort själv ska tilläggas) är att jag från 600 mg gick till 100 mg per dag över några veckors tid, och då tog bort 100mg i taget. De sista 100 har jag tagit väldigt långsamt: 75 - 50 - 25 - 12,5 och jag har legat ungefär 1 - 2 veckor på varje dos. Med tanke på att jag har ätit den i tio års tid så hade jag inte bråttom, bättre att ta det långsamt och må okej än att stressa.

Ska bli intressant att se vad detta gör för vikten, gick ju upp 30 kg av medicinen. Märker iaf redan att jag är mindre hungrig och mindre sugen på saker så det känns bra. Är lite nervös över att livsångest och vanföreställningar ska komma tillbaks, men jag är ändå hoppfull och vaktar på symtomen.
Citera
2021-02-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzirGrizzz
Jag har fått quetiapin 25-50mg att sova på för stress och ångest vid sänggående. Hjälpte mycket första natten men andra natten låg jag ändå och vred mig i 3 timmar så vet inte om det verkligen är rätt medicin för just sömn.. Yay or Nay?

Min bild av quetiapin är inte att den har mer "långtidseffekt" snarare än hjälper sådär på direkten, men vet inte om min bild stämmer. Jag hade nog gett det en månad innan jag bestämde mig för om det funkade eller inte. Sen tycker jag att det är skumt att man får denna mot sömnproblem, den har ju så jävla mkt biverkningar.
Citera
2021-03-29, 13:37
Medlem
fredrochas avatar
25-75mg Quetiapin (för sömn?) - Mirtazapin 15mg - Elvanse 70mg för ADD
(Tagit varje kväll sedan september 2020 (Dvs 7 månader nu i April 2021)

Totalt platt & nollad inombords av Quetiapin, tillsammans med Mirtazapin.
Noll i motivation - Trots Elvanse, även höga doser efter korta uppehåll som idag: 100mg
Effektlösheten av Elvansen är uppskattningsvis 90%.

Mår i alla fall inte dåligt, men heller inte bra. Vilket är bra, då jag inte orkar må dåligt: Ångest, skuldkänslor, gråt/sorg/ångestattacker/dödslängtan etc är i sig väldigt livsglädjesdödande... Men i detta mående finns inte mycket glädje heller.

Tänker att det kommer bli bättre när jag slutar med Q & M. Bara stå kvar på Elvanse.
Kan ha fel, kanske bara är Q & M som håller mig över ytan, vi får se - Planerar att sluta innan sommaren 2021 i alla fall.

Ville bara dela med mig av en liten rapport för någon som eventuellt söker efter förklaring till sitt mående. Samt att Quetiapin verkligen verkar döda effekten av Elvanse.
Är vanligtvis en social, prat/skrivglad jävel med finess och finurlighet.
Detta tog mig dock tid att få ihop då allt i kategorin social interaktion känns ytterst meningslös.

Komisk OffTrack: Grova erektionsproblem av Elvanse, låg till noll motivation för att initera kontakt med tjejer utan.
Känslodöd och därmed inget behov av sex, närhet och relationer från Quetiapin, kan ej sova samt mår för dåligt för att träffa någon utan.

Ta hand om er, all the best.
Citera
2021-03-29, 17:48
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrocha
25-75mg Quetiapin (för sömn?) - Mirtazapin 15mg - Elvanse 70mg för ADD
(Tagit varje kväll sedan september 2020 (Dvs 7 månader nu i April 2021)

Totalt platt & nollad inombords av Quetiapin, tillsammans med Mirtazapin.
Noll i motivation - Trots Elvanse, även höga doser efter korta uppehåll som idag: 100mg
Effektlösheten av Elvansen är uppskattningsvis 90%.

Mår i alla fall inte dåligt, men heller inte bra. Vilket är bra, då jag inte orkar må dåligt: Ångest, skuldkänslor, gråt/sorg/ångestattacker/dödslängtan etc är i sig väldigt livsglädjesdödande... Men i detta mående finns inte mycket glädje heller.

Tänker att det kommer bli bättre när jag slutar med Q & M. Bara stå kvar på Elvanse.
Kan ha fel, kanske bara är Q & M som håller mig över ytan, vi får se - Planerar att sluta innan sommaren 2021 i alla fall.

Ville bara dela med mig av en liten rapport för någon som eventuellt söker efter förklaring till sitt mående. Samt att Quetiapin verkligen verkar döda effekten av Elvanse.
Är vanligtvis en social, prat/skrivglad jävel med finess och finurlighet.
Detta tog mig dock tid att få ihop då allt i kategorin social interaktion känns ytterst meningslös.

Komisk OffTrack: Grova erektionsproblem av Elvanse, låg till noll motivation för att initera kontakt med tjejer utan.
Känslodöd och därmed inget behov av sex, närhet och relationer från Quetiapin, kan ej sova samt mår för dåligt för att träffa någon utan.

Ta hand om er, all the best.

Quentiapin är antidopamin så den tar ju bort effekten av Elvanse som ska frigöra dopamin.
Skriver läkaren ut denna kombo?
Citera
2021-05-10, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Undrar bara om någon kombinerat mirtazapin med quetiapine?

Hur funkar dom tillsammans egentligen om båda är en histamin H1 antagonist?

Jag har den kombon, man sover gott men blir lite av en zombie
Citera
2021-05-11, 13:38
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Quentiapin är antidopamin så den tar ju bort effekten av Elvanse som ska frigöra dopamin.
Skriver läkaren ut denna kombo?

Detta har jag försökt påvisa/uppmärksamma till både skötare och läkare på min nya enhet. Det är absolut inget dom känner till, vilket jag har så svårt att ta in. Får verkligen noll i gehör angående mina misstankar om att Quetiapin och/eller mirtazapin eventuellt skulle kunna eliminera eller minska effekten av elvanse.
Har nu plockat bort båda sedan en dag tillbaks, ska se om det kan blir nån skillnad.
Ska tilläggas att jag, efter någon tidigare postares inrådan till Elvanse-brukare, testat att ha 1-2 veckors uppehåll. Med helt utebliven positiv effekt - för effekten
Citera
2021-05-13, 05:11
Medlem
Har tagit denna ett par månader. Lusläst igenom inläggen lite.
Verkar variera kraftigt vilka som får biverkningar eller inte.

Har provat upp till 100mg för att kunna sova. Står även på Cipralex för GAD, Depression + paniksyndrom och Antihistaminer för pollenallergi.

Känner dock inte att jag blir särskilt trött? Hungrig möjligtvis men det är ju bara att strunta i att käka.
Använder thc i den här blandningen och tycker det funkar skapligt.

Tycker ni att jag ska kapa medicinen nu med en gång med tanke på biverkningarna som kan inträffa eller ska jag fortsätta? Jag somnar faktiskt till slut av den.

Kan nämna att jag tuggat det mesta för sömnen. Imovane, Stilnoct, Theralen, Propavan, Lergigan, Mirtazapin. Ja you name it.
Citera
2021-05-25, 20:34
Medlem
Tjena slängde i mig 300mg för fösta gången igår förmiddag efter vart uppe o tjackat, hade ingen aning hur jag skulle dosera och kollade upp det först efter jag svalt den dum som man är. Har vart helt tom och mår varken bra eller dåligt, läste att halveringstiden var 6 timmar nånting men tänkte höra om nån kan svara på ifall det kan vara så att de sitter i kroppen än idag då jag fortfarande mår som en sten och dosen funkar inte trots att jag sovit. Mvh
Citera
2021-05-26, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kokamedgas
Tjena slängde i mig 300mg för fösta gången igår förmiddag efter vart uppe o tjackat, hade ingen aning hur jag skulle dosera och kollade upp det först efter jag svalt den dum som man är. Har vart helt tom och mår varken bra eller dåligt, läste att halveringstiden var 6 timmar nånting men tänkte höra om nån kan svara på ifall det kan vara så att de sitter i kroppen än idag då jag fortfarande mår som en sten och dosen funkar inte trots att jag sovit. Mvh

Närmare 7 timmar är väll halveringstid? Men ja 300 mg är en ganska hög dos, för mig tog de närmare 48 timmar innan tjacket funkade igen efter att jag tagit liknande dos för att landa så det är helt normalt
Citera
2021-05-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Närmare 7 timmar är väll halveringstid? Men ja 300 mg är en ganska hög dos, för mig tog de närmare 48 timmar innan tjacket funkade igen efter att jag tagit liknande dos för att landa så det är helt normalt

Bättre nu tack för svaret!
Citera
2021-07-07, 00:58
Medlem
Skulle vilja testa denna medicin, har läst på mycket och jag tror det kanske vara rätt för mig, ha käkat flertalet mediciner såsom SSRI/SNRI, mirtzapin, Brintelix, Abilify mm. men inte lyckats pricka rätt.
Min nästa läkartid är inte förmäns i November så jag funderar på om man skulle ta och beställa Quetiapin från något nätapoteket eller försöka få tag i det någon annanstans och göra researchen själv, någon som erfarenhet och tips?
Citera
2021-07-07, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Workorder2019
Skulle vilja testa denna medicin, har läst på mycket och jag tror det kanske vara rätt för mig, ha käkat flertalet mediciner såsom SSRI/SNRI, mirtzapin, Brintelix, Abilify mm. men inte lyckats pricka rätt.
Min nästa läkartid är inte förmäns i November så jag funderar på om man skulle ta och beställa Quetiapin från något nätapoteket eller försöka få tag i det någon annanstans och göra researchen själv, någon som erfarenhet och tips?

Hade gärna hjälpt dig kan få ut hur många quetiapin som helst men verkar inte vara tillåtet på flashback med sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in