2020-10-14, 14:17
Medlem
Eisels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
Vad tar du dom för? Vilken dos tar du?
Se mitt inlägg ovanför för mer info. Utreds för bipolär sjukdom så tar dom för att stabilisera mitt mående. Har depressiva perioder och får mycket ångest / självmordstankar under dom. Tar 50mg men ska öka dosen till 100mg om några dagar. Varför tar du dom? Ordinerad av läkare?
Citera
2020-10-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eisel
Se mitt inlägg ovanför för mer info. Utreds för bipolär sjukdom så tar dom för att stabilisera mitt mående. Har depressiva perioder och får mycket ångest / självmordstankar under dom. Tar 50mg men ska öka dosen till 100mg om några dagar. Varför tar du dom? Ordinerad av läkare?
Testar dom för ångest men de verkar inte bita på mig...
Citera
2020-10-24, 23:50
Medlem
Undrar bara om någon kombinerat mirtazapin med quetiapine?

Hur funkar dom tillsammans egentligen om båda är en histamin H1 antagonist?
Citera
2020-10-25, 09:18
Medlem
När man tar den mot ångest - hur lång tid tar det innan den börjar verka?
Citera
2020-11-01, 17:12
Medlem
Har en fråga.
Har börjat med quetiapine 25mg och är inte på min andra dag.
Har fått dem för sömnbesvär men tyvärr så får dem mig ej att somna.
Men när jag väl somnar kl 05:00 så har jag sjuka problem med att ta mig upp ur sängen och funka under dagen.
Är det bara som känner så av dessa quetiapine
Citera
2020-11-01, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoHex
Har en fråga.
Har börjat med quetiapine 25mg och är inte på min andra dag.
Har fått dem för sömnbesvär men tyvärr så får dem mig ej att somna.
Men när jag väl somnar kl 05:00 så har jag sjuka problem med att ta mig upp ur sängen och funka under dagen.
Är det bara som känner så av dessa quetiapine

Det är vanligt att känna sig seg av quetiapin, särskillt i början.
Citera
2020-11-22, 14:59
Avslutad
Hej!
För 5 dygn sedan tog jag 4,2 gram Quetipain och hamnade på IVA och livet hängde på en skör tråd.
Jag blev så skärrad av händelsen och bestämde mig för att sluta med Quetipain tvärt.
Är det farligt eller helt okej?
Känner av det men inte sååå farligt...enbart huvudvärk, yrsel, svettningar och en allmän sjukdomskänsla.
Jag vill INTE någonsin ta den igen, men vill samtidigt inte utsätta mig för fara.
Tacksam för svar!
Citera
2020-11-22, 21:33
Medlem
st33rs avatar
varför skriver dom ut det till folk som inte har psykosproblem?

är detta verkligen ett bra medel för folk som har ångest eller är deppiga och pendlar i humöret?
Citera
2020-11-30, 21:52
Medlem
Eisels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
varför skriver dom ut det till folk som inte har psykosproblem?

är detta verkligen ett bra medel för folk som har ångest eller är deppiga och pendlar i humöret?

För mig så har den fungerat klockrent mot depression. Har ätit säkert 10+ olika SSRI/SNRI prepparat innan och inget har hjälpt mot mitt dåliga mående. Denna håller mig ganska stabil, får fortfarande ångest men det är väl mer "nyttig" ångest över rimliga saker. Får dippar då och då men dom är lättare att hantera än utan medicin. Ätit den i två månader nu och ligger på 200mg
Citera
2020-12-05, 17:10
Medlem
Om man får myrkryp av dom - någon som vet om det är övergående? Eller byggs det på i blodet och istället bara blir värre desto fler dagar man tar det?
Någon med erfarenhet?
Citera
2020-12-07, 19:58
Medlem
Ingen som har koll på om myrkrypen/rastlösheten avtar med tiden?
Citera
2020-12-20, 18:33
Medlem
Har efter avslutat benzo-missbruk varit ren i 5 helvetesmånader. Ångesten lugnade ner sig men en grym depression kom smygande. Fick dessa för tre dagar sedan. Tog 50mg på kvällen och blev istället pigg, lugn, positiv och såg fram emot morgondagen. Har ätit 150 mg per dag nu och mår som en prins. Pigg, positiv, fokuserad.. you namn it.. känns nästan för bra för att vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in