2021-05-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det bör vara Ull*a S*avonen, 151/179
Hon hörs inte i TR.
Ok, tack. Ska läsa det igen
Citera
2021-05-26, 19:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ok, tack. Ska läsa det igen

Citerade inte eftersom jag drog slutsatsen att det inte var ett ”tungt” vittne, eftersom hon inte blev hörd i TR. Det är ändå alltid bra att läsa igenom, om inte annat så för sin egen skull! 🤓
Citera
2021-05-26, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi har ju aldrig träffats de här personenrna, iaf inte de flesta i tråden.

Det som slår mig, är att hur kan vackra, intelligenta, enerigiknippet Lena ha fastnat i SDs klor?

Hon som hade alla möjligheter att träffa (vilket hon också gjorde) bra personer som var så mycket bättre, trevligare, snällare och säkerligen intressantare än SD.

Man får inte glömma detta.

Och även Lena är sjukligt bunden till SD.

Man kan inte kräva att hD ska kunna släppa SD när inte ens Lena kunde det, trots både insikt och hjälp från många.

Båda kvinnorna mörkar för SD och för sina respektive (Lena mer än HD).

Det finns i mina ögon stora skillnader mella kvinnorna, men otäcka likheter dem emellan när det kommer till hur bundna de är och hur de hanterar relationen till SD.
Jag har inga problem att se hur nån av dem fastnar för en störd person.
Jag kan även ha förståelse för HD som utsatt för otrohet och tycka att det är lika tragiskt oavsett vem som drabbas av en sån partner.

Bortom diagnos så rekommenderar som sagt boken av S L Brown.
Däremot ser jag inte likheter mellan de båda bara för att de har en gemensam nämnare i SD, de går inte att dra över samma kam.
Detta utifrån flera perspektiv bla olika personligheter, HDs psykiatriska historik och att de har olika position i förhållande till SD.

... Och vad jag som sagt ogillar är att jag har misstanke om involverad och det räcker för att jag ska strypa mina sympatier.
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 19:17.
Citera
2021-05-26, 19:13
Medlem
Lonnrots avatar
Den som tror att SD blir fälld imorgon men fortsatt har myror i byxorna kanske vill fördjupa sig i det här fallet. Det ser ut att bli en del att göra där:
https://www.google.se/amp/s/www.washingtonpost.com/nation/2021/05/24/former-salvador-cop-clandestine-ditch-backyard/%3foutputType=amp

Hela haciendan full. Polisen verkar har slutat räkna efter initiala uppskattningar om 20-40 offer. herR cháveZ verkar ha blivit påkommen när han mördade en mor o dotter på tomten efter att de möjligen kommit på att han aldrig skickade sonen/brodern till USA för pengarna de betalade utan ner i en septitank på samma tomt. Eller så var det mer nästa följdriktiga steg.
Citera
2021-05-26, 19:17
Medlem
Citat:
Vi väntar på domen som kommer på fredag kl 11:00.

Åklagaren överklagade den friande domen i TR och den misstänkte har alltså varit i frihet.

HR förhandlingarna har varit hela 20 dagar, så med helger har det tagit en månad att lyssna igenom förhör, lyssna på nya vittnen och gå igenom ny sakframställan och slutplädering. Delar av synen har också gjorts om, då inspelningresultatet varit dåligt.

Tillägg:
Tror att det handlade om covid som fördröjde datumet för HR- förhandlingen.
Någon som minns, visst blev det flyttat en gång?
Jo, det var pga corona samt att det var väldigt mycket som hände och avhandlades.
Dubbelmordet i Linköping, Lilla Hjärtat Esmeralda, samt mycket annat bös..
Citera
2021-05-26, 19:19
Medlem
Hoppas verkligen man även juridiskt kan fälla rätt man men inte alls övertygad tyvärr. Var inte en av sakerna tingsrätten anmärkte på att misstänkt gm inte tydligt kunde placeras på brottsplatsen? Om inte ringen och kjolen gör det så gör ju herr S det utmärkt själv i ett av de första förhören där han beskriver noga hur han cyklar sina rundor den aktuella kvällen. Logiskt sett borde han minnas detta bäst i nära anslutning till händelsen.

Och du Smoken, trots ditt eviga nedklankande på Lena så har du ju en poäng, om Lena var så fruktansvärt hemsk och jobbig så gör det ju bara herr S ännu mer trolig som gm. Hur skulle han kunna undvika att slå ihjäl henne…
Citera
2021-05-26, 19:21
Medlem
Citat:
Citerade inte eftersom jag drog slutsatsen att det inte var ett ”tungt” vittne, eftersom hon inte blev hörd i TR. Det är ändå alltid bra att läsa igenom, om inte annat så för sin egen skull! 🤓
Haha, helt ok. Förvånas över att upptäcka "nya" saker när man läser om förhör.
Citera
2021-05-26, 19:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Haha, helt ok. Förvånas över att upptäcka "nya" saker när man läser om förhör.

Ja, FUP kommer att räcka läääänge!
Citera
2021-05-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, FUP kommer att räcka läääänge!
Japp, sen har man fina sövande ljudinspelningar att lyssna till...
Hämtar man ut slasken, så blir det dubbelt så bra
Citera
2021-05-26, 19:32
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Sanning?
Ingen sitter på sanningen här.

Jag förmodar att du avser från HD:s "du sitter på bollen hur vår relation utvecklas" är sanningen?

Då tolkar vi detta olika.

Jag ser att SD beter sig som en fjortis (mer som en treåring) i dagar av bråk, där han ställer till det med kaninburar och skola och avsäger sig föräldraskap.

Vem skulle inte ställa ultimatum där?

Jag ser det inte som en kommentar om att avsluta med Lena.

Håller med dig här. Tolkar det som att HD ber honom att skärpa till sig rejält.

SD är fan inte frisk någonstans. Vad fan är han för sorts förälder ens? Han beter sig som en liten fitta istället för att agera som en ansvarsfull far.

Fy fan vad hans döttrar lär skämmas över honom. Tänker på hur man själv skämdes över sin pappa mellan varven i tonåren och då är han ändå fullständigt normal.
Psykopatmördarweirdots döttrar har det jobbigt på en helt annan nivå, går knappt ens att föreställa sig eländet.
Citera
2021-05-26, 19:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sanning med modifikation skrev jag.
Sanningen ses i digitala media om det du säger är kärleksbombning från SD.

Hon är inte ett strå bättre själv. Hon skickar trånande sms till SD, hjärtan, att hon älskar honom - samtidigt som hon skickar till JS som hon då ligger med.

Du skrev:

Februari
Den otrogna HD vill ha kommunikationen med JS ifred. Hon känner sig kontrollerad.
De är ju bara vänner.

SD kontrar med att stänga hennes insyn ang vart han befinner sig.
HD åberopar brist på tillit. Hur ska hon kunna lita på honom?

27 april
HD till SD:
" Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen"

28 april
HD till SD:
HD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. Bara vänner.
SD: Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner.
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

28 april.
HD till SD:
"Har kännt sån längtan efter dig idag"

29 april.
HD till JS:
"önskar att jag låg hos dig."
"Vill kramas"
"Mycket"

30 april.
HD till SD:
" Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv"
"Du finns i mitt hjärta ♥️

3 maj.
HD till. SD:
♥️ Älskar dig."

5 maj.
HD till SD:
" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

JS:

Jo, det kan du tro...

Helt rätt gjort av HD. SD har verkligen fått smaka på sin egen medicin. Synd att bara att det var under så jävla kort tid (ett halvår?)i jämförelse med SD:s skit som pågick i minst 6 år)
Citera
2021-05-26, 19:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jo, det var pga corona samt att det var väldigt mycket som hände och avhandlades.
Dubbelmordet i Linköping, Lilla Hjärtat Esmeralda, samt mycket annat bös..

På grund av att SD inte var häktad, så kom det långt bak i kön.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in