2021-05-26, 18:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som jag skrev är det mycket svårt, kräver ny stark bevisning. Jag skrev turordningen för bedömning.

Men det är inte över förrän den tjocka damen sjunger.
Den tjocka damen har gått ner i vikt och lika manhaftig som vanligt.
Det är Hanna vi pratar om ?
Citera
2021-05-26, 18:10
Medlem
Måste få ställa en kanske dum fråga... men vad jag förstår så är detta målet uppe i hovrätten ?? Varför så långt mellan tidigare förhandling(tingsrätt) sitter den misstänkte (åtalade) häktad eller är han tillsvidare helt oskyldig ( ej dömd) alltså...
Hur har hovrättsförhandlingarna varit.. någon som har fått närvara...
Har inte hängt med i detta fallet senaste åren.. därför dessa frågor...
Citera
2021-05-26, 18:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Måste få ställa en kanske dum fråga... men vad jag förstår så är detta målet uppe i hovrätten ?? Varför så långt mellan tidigare förhandling(tingsrätt) sitter den misstänkte (åtalade) häktad eller är han tillsvidare helt oskyldig ( ej dömd) alltså...
Hur har hovrättsförhandlingarna varit.. någon som har fått närvara...
Har inte hängt med i detta fallet senaste åren.. därför dessa frågor...

Vi väntar på domen som kommer på fredag kl 11:00.

Åklagaren överklagade den friande domen i TR och den misstänkte har alltså varit i frihet.

HR förhandlingarna har varit hela 20 dagar, så med helger har det tagit en månad att lyssna igenom förhör, lyssna på nya vittnen och gå igenom ny sakframställan och slutplädering. Delar av synen har också gjorts om, då inspelningresultatet varit dåligt.

Tillägg:
Tror att det handlade om covid som fördröjde datumet för HR- förhandlingen.
Någon som minns, visst blev det flyttat en gång?
Citera
2021-05-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
//Hanna med Sillen
2018-05-15 11:53 Blä.... Lena har "försvunnit'' Ingen vet var hon är Skulle ha firat yngste sonen i morse men hon kom aldrig.
Både äldsta sonen och fd maken har kontaktat S
2018-05-15 12:09 Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid...
2018-05-15 12:11 Gör inte det innerst Inne. Vill Ingen så illa. <--- viktigt för henne att påpeka.
//B2705-18 Aktbilaga 165 IT-protokoll Övriga Del B - s.723

Varför pratar hon om sig själv i tredje person ?
FHL1/2 kanske inte ställde frågorna till rätt persona ?

Nästan att man undrar om de inte visste eller starkt misstänkte något? En person i LW:s ålder som bara varit försvunnen några timmar är i 99,9% i livet. Finns hur många förklaringar som helst som är sannolikare än att personen är borta för gott, akut tandläkarbesök tid på bilbesiktningen som man glömt att meddela etc., i kombination med en urladdad mobil. Efter 1-2 dagar är det på allvar oroväckade, men efter några timmar är naturliga förklaringar det absolut klart vanligaste. Ändå tycks de inte bara misstänka något helt annat, båda skriver dessutom ut det högt. Dessutom med "försvunnen" inom citationstecken.
Citera
2021-05-26, 18:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl klart att det blir konstigt när hon själv håller på med samma sak, ingen tvekan.
Samtidigt är det kanske inte så konstigt, hon vill ju hålla allt hemligt för SD. Precis som Lena. Allt är inte bara svart eller bara vitt.
Ja, just..
Den springande punkten är dubbelmoral och skenhelighet.

Nej, det är inte ett dugg konstigt. Hennes brist på tillit mot SD funkar nämligen inte om det framkommer att hon inte är ett strå bättre.

De facto åberopar hon förtroendebrist och kräver ärlighet av SD (förutom insyn hans digitala media) och ljuger honom full. .
Citat:
Jag är mer förlåtande mot HD än du, och tror att hon är väldigt kontrollerad av SD.
Det kan du vara, men det finns svart på vitt att HD ljuger som en häst travar oavsett.

För övrigt ser jag inte vitsen med att vara förlåtande med en person som misstänkts sitta på uppgifter som skulle sätta SD rätt i bulls eye. För Lenas skull vill säga.

Så där har du rätt, såna som både ljuger, hycklar och önskar henne död har jag inget till övers för.

Frågan kvarstår hur SD ska kunna påverka HD i en privat dialog med JO?

SD är knappast med som sufflör.

Hon sitter ju och hycklar hej vilt och borde lämna in sig själv till terapi..

HD:
Citat:
Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror.
Citat:
SD är en typ av person som jag ser som extremt obehaglig. Jag förstår verkligen skribneten i början av tråden som liknade honom vid Johanna Möller och Knutbypastorn.
SD är extremt obehaglig.
Det fråntar dock inte HD ansvar hur hon uttrycker sig och beter sig när hon pratar helt paradoxalt, önskar LW död i tjänst och loggar om hennes cacher. Därav finner jag även henne obehaglig

Och nej. Jag skriver inte att du anser det ok.
Men det ger en bild av hennes kapacitet och att hon är skrupelfri.
Citat:
Med sådan personer kan vad som helst hända.

De manipulerar oh de ljuger. De är empatilösa, och drar sig inte för någoting. De ser vanliga ut på ytan.

Men ack så skenet bedrar.

Med en sådan person har hD levt halva sitt liv.
Ja, och hon vill uppenbart fortsätta.

Hennes mission sen skilsmässa har varit hopp om att återförenas med SD bara den störande syndabocken LW kunde sluta och trakassera dem. Han ska dock justeras lite verkar det som.

Som LW sa:
"De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte."
13 nov 2015

Sen finns det de som är mer sofistikerade än SD. De är svårare att greppa.
Nånstans mellan megaoffret HD och ultrapsykopaten SD finns en gråzon och den finner jag intressant.
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 18:30.
Citera
2021-05-26, 18:31
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nästan att man undrar om de inte visste eller starkt misstänkte något? En person i LW:s ålder som bara varit försvunnen några timmar är i 99,9% i livet. Finns hur många förklaringar som helst som är sannolikare än att personen är borta för gott, akut tandläkarbesök tid på bilbesiktningen som man glömt att meddela etc., i kombination med en urladdad mobil. Efter 1-2 dagar är det på allvar oroväckade, men efter några timmar är naturliga förklaringar det absolut klart vanligaste. Ändå tycks de inte bara misstänka något helt annat, båda skriver dessutom ut det högt. Dessutom med "försvunnen" inom citationstecken.

Nyligen uppdaterat länken med några filmer och ljudfiler.

Ulf ringer polisen:
https://gofile.io/d/hMbBls
filnamn: B2705-18 Aktbil 361 2018-05-15 kl 0643 Ulf W ringer polisen1.wav
Citera
2021-05-26, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
//Hanna med Sillen
2018-05-15 11:53 Blä.... Lena har "försvunnit'' Ingen vet var hon är Skulle ha firat yngste sonen i morse men hon kom aldrig.
2018-05-15 12:11 Gör inte det innerst Inne. Vill Ingen så illa. <--- viktigt för henne att påpeka.

Intressant iakttagelse, den tackar jag för.
Har det hänt fler ggr månntro?
Citera
2021-05-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi väntar på domen som kommer på fredag kl 11:00.

Åklagaren överklagade den friande domen i TR och den misstänkte har alltså varit i frihet.

HR förhandlingarna har varit hela 20 dagar, så med helger har det tagit en månad att lyssna igenom förhör, lyssna på nya vittnen och gå igenom ny sakframställan och slutplädering. Delar av synen har också gjorts om, då inspelningresultatet varit dåligt.

Tillägg:
Tror att det handlade om covid som fördröjde datumet för HR- förhandlingen.
Någon som minns, visst blev det flyttat en gång?

Tack för mycket detaljerat svar..
Citera
2021-05-26, 18:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
//Hanna med Sillen

"Vill ingen illa"

Och då har hon redan sagt "Hoppas hon är död" tidigt på morgonen. Det är inte direkt en god och medmänsklig människa som jag ser framför mig, när jag läser och hör vad hon sagt.

Egoistiskt serverad ren och skär ondska, enligt min åsikt.

"Vill ingen illa" Vaddå ?

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

HD plockas av polisen.
https://www.bildtagg.se/bild/2u55sfecr80gxsyg31utj
Citera
2021-05-26, 18:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, just..
Den springande punkten är dubbelmoral och skenhelighet.

Nej, det är inte ett dugg konstigt. Hennes brist på tillit mot SD funkar nämligen inte om det framkommer att hon inte är ett strå bättre.

De facto åberopar hon förtroendebrist och kräver ärlighet av SD (förutom insyn hans digitala media) och ljuger honom full. .

Det kan du vara, men det finns svart på vitt att HD ljuger som en häst travar oavsett.

För övrigt ser jag inte vitsen med att vara förlåtande med en person som misstänkts sitta på uppgifter som skulle sätta SD rätt i bulls eye. För Lenas skull vill säga.

Så där har du rätt, såna som både ljuger, hycklar och önskar henne död har jag inget till övers för.

Frågan kvarstår hur SD ska kunna påverka HD i en privat dialog med JO?

SD är knappast med som sufflör.

Hon sitter ju och hycklar hej vilt och borde lämna in sig själv till terapi..

HD:

SD är extremt obehaglig.
Det fråntar dock inte HD ansvar hur hon uttrycker sig och beter sig när hon pratar helt paradoxalt, önskar LW död i tjänst och loggar om hennes cacher. Därav finner jag även henne obehaglig

Och nej. Jag skriver inte att du anser det ok.
Men det ger en bild av hennes kapacitet och att hon är skrupelfri.
Ja, och hon vill uppenbart fortsätta.

Hennes mission sen skilsmässa har varit hopp om att återförenas med SD bara den störande syndabocken LW kunde sluta och trakassera dem. Han ska dock justeras lite verkar det som.

Som LW sa:
"De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte."
13 nov 2015

Sen finns det de som är mer sofistikerade än SD. De är svårare att greppa.
Nånstans mellan megaoffret HD och ultrapsykopaten SD finns en gråzon och den finner jag intressant.

Vi har ju aldrig träffats de här personenrna, iaf inte de flesta i tråden.

Det som slår mig, är att hur kan vackra, intelligenta, enerigiknippet Lena ha fastnat i SDs klor?

Hon som hade alla möjligheter att träffa (vilket hon också gjorde) bra personer som var så mycket bättre, trevligare, snällare och säkerligen intressantare än SD.

Man får inte glömma detta.

Och även Lena är sjukligt bunden till SD.

Man kan inte kräva att hD ska kunna släppa SD när inte ens Lena kunde det, trots både insikt och hjälp från många.

Båda kvinnorna mörkar för SD och för sina respektive (Lena mer än HD).

Det finns i mina ögon stora skillnader mella kvinnorna, men otäcka likheter dem emellan när det kommer till hur bundna de är och hur de hanterar relationen till SD.
Citera
2021-05-26, 18:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Intressant iakttagelse, den tackar jag för.
Har det hänt fler ggr månntro?
Vet inte mest svept lite här och där beroendes på situation så jag har inte läst allt
Edit: Det kan vara situationen som hon pratar om sig själv som ett skal och.. vad mer 20år inom neuropsykiatrin ?
Senast redigerad av SloppySeconds 2021-05-26 kl. 18:49.
Citera
2021-05-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eller nakenbilderna och sexchattarna? Hon hade inte ens släppt pojkvännen hon hade före UW. Han var enligt henne nyskild och olycklig så då tyckte pastorn att det var en bra idé att muntra upp honom med nakenbilder och sexchatt.

Empatisk? Mot HD? Mot sin lista med objekt som ville mer men som hon bara lekte med?

Hon lyssnade väl aldrig på någon? Inte heller på SD. Lösningsorienterad? Den enda lösning hon accepterade var att hon fick igenom sin vilja.

LW var precis likadan.

Nej mot HD var inte LW sjyst. Det var inte heller SD, eller HDs föräldrar för all del.

Hon lyssnar oerhört mycket på många. Jag vet inte hur du lyckas vara så fel ute. Ja engagerad och stark vilja ja. Att du jämför LW och SD och likställer dem säger ganska mycket om hur dålig människokännare du är. Jag förstår att du kan relatera så mycket till HD som du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in