Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det är väl klart att det blir konstigt när hon själv håller på med samma sak, ingen tvekan.
Samtidigt är det kanske inte så konstigt, hon vill ju hålla allt hemligt för SD. Precis som Lena. Allt är inte bara svart eller bara vitt.
Ja, just..
Den springande punkten är dubbelmoral och skenhelighet.
Nej, det är inte ett dugg konstigt. Hennes brist på tillit mot SD funkar nämligen inte om det framkommer att hon inte är ett strå bättre.
De facto åberopar hon förtroendebrist och kräver ärlighet av SD (förutom insyn hans digitala media) och ljuger honom full. .
Citat:
Jag är mer förlåtande mot HD än du, och tror att hon är väldigt kontrollerad av SD.
Det kan du vara, men det finns svart på vitt att HD ljuger som en häst travar oavsett.
För övrigt ser jag inte vitsen med att vara förlåtande med en person som misstänkts sitta på uppgifter som skulle sätta SD rätt i bulls eye. För Lenas skull vill säga.
Så där har du rätt, såna som både ljuger, hycklar och önskar henne död har jag inget till övers för.
Frågan kvarstår hur SD ska kunna påverka HD i en privat dialog med JO?
SD är knappast med som sufflör.
Hon sitter ju och hycklar hej vilt och borde lämna in sig själv till terapi..
HD:
Citat:
Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror.
Citat:
SD är en typ av person som jag ser som extremt obehaglig. Jag förstår verkligen skribneten i början av tråden som liknade honom vid Johanna Möller och Knutbypastorn.
SD är extremt obehaglig.
Det fråntar dock inte HD ansvar hur hon uttrycker sig och beter sig när hon pratar helt paradoxalt, önskar LW död i tjänst och loggar om hennes cacher. Därav finner jag även henne obehaglig
Och nej. Jag skriver inte att du anser det ok.
Men det ger en bild av hennes kapacitet och att hon är skrupelfri.
Citat:
Med sådan personer kan vad som helst hända.
De manipulerar oh de ljuger. De är empatilösa, och drar sig inte för någoting. De ser vanliga ut på ytan.
Men ack så skenet bedrar.
Med en sådan person har hD levt halva sitt liv.
Ja, och hon vill uppenbart fortsätta.
Hennes mission sen skilsmässa har varit hopp om att återförenas med SD bara den störande syndabocken LW kunde sluta och trakassera dem. Han ska dock justeras lite verkar det som.
Som LW sa:
"De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte."
13 nov 2015
Sen finns det de som är mer sofistikerade än SD. De är svårare att greppa.
Nånstans mellan megaoffret HD och ultrapsykopaten SD finns en gråzon och den finner jag intressant.