2021-05-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Pakta ska man få göra, skillnaden är ju att Ludde och Andreas kommer med hot. De la verkligen upp sitt snack med att få över Annki på ett fult sätt.

Vad var det för hot menar du? Dennis och Joanna vill ju bara ha kvar henne för att hon är den svagaste spelaren av de fem.

Lite kul att hon tror att det är hennes paktande och sociala spel som gjort att hon har gått långt när det är snarare är att deltagarna tycker att hon är den svagaste i tävlingarna.

Så länge inte Joanna vinner så är jag nöjd. Jag har inte sett på maken till gnälligare och surare människa.
Senast redigerad av Lampadusaaa 2021-05-26 kl. 18:07.
2021-05-26, 17:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenmanniska
På själva omslagsbilden av originalarna i årets Robinson på cmore (och kanske tv4play) saknas minst Joanna. Man ser på bilden att den måste vara tagen i slutet av vistelsen, eftersom Annika är smal. Så undrar varför Joanna inte är med. Saknas någon mer?

Det är bara originaldeltagarna som är med. Inga jokrar. Dennis, Wrenkler och Lovisa är inte heller med.
2021-05-26, 18:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag vet ingenting, men jag tror att Dennis, Joanna, Ludvig, Annki eller Andreas vinner.

No shit.
2021-05-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är bara originaldeltagarna som är med. Inga jokrar. Dennis, Wrenkler och Lovisa är inte heller med.
Jokrarna är med på tv4:s hemsida dock.
2021-05-26, 18:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag tycker Joanna är lite rolig med sina kommentarer: klockrena jämförelser och med både humor och ironi. Men det kanske har gått dig förbi?

Andreas dricker inte vin - Nähä?! Låt han slippa det då. Vad vet du om hans privatliv? Förmodligen inget och inte jag heller. Han kanske är nykter alkoholist? Vem vet? Inte jag. Inte du heller. Sedan vore det rent korkat att dricka när man har haft knaper kost också i flera veckor - de ska ju tävla titt som tätt.

Knaper kost? De har ju fått mer mat än i alla de tidigare säsongerna tillsammans.
2021-05-26, 18:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Knaper kost? De har ju fått mer mat än i alla de tidigare säsongerna tillsammans.

Vi vet inte exakt vad de har ätit och om det har gett energi till kroppen - dag för dag - samtidigt som de har tävlat.

Vad vi har sett i TV är inte detsamma som hela dygnet runt. Däremot vet vi att några har kollapsat och att en läkare sa till Lovisa: Du återvänder inte till Robinson och läkaren hade skäl till att säga ifrån och det var bl a pga av undermålig kost.
Senast redigerad av CS128 2021-05-26 kl. 18:34.
2021-05-26, 18:48
Medlem
Citat:
Jag har stört mig hela tiden på "5-pakten" för de har inte som normalt tyckt något om att "vi är bäst" som vilket skollag/fotbollslag osv. utan de har faktiskt utövat systematisk mobbning och psykologiskt spel - vilket jag ogillar skarpt. När nu Ludde fortsätter och nervärderar Annki blir jag riktigt förbannad och Andreas som hakar på med Patriarkaliska åsikter om att kvinnor ska tyglas etc. Då förpassade jag dem under jorden - de har inte att göra i Robinson med sina åsikter eller attityder. Att pakta är en sak - men att göra ner andra människor (som Ludde gjorde om Annki: hon måste ha psykiskt gått ner sig osv) är föraktfullt och det går fet bort!

Ludde och Andreas kan inte förstå att Annki gör det hon borde och ska: ser om sitt egna hus nu (inte en sekund för tidigt) för det ÄR en tävling där var och en står för sig själv i tävlingarna. De ÄR i Finalveckan nu = gör vad du kan för att vinna! L & A försöker bara att utnyttja Annki och hennes tidigare lojalitet för att komma vidare själva och äntligen har Annki fattat det och agerar som hon ska; vara sig själv närmast

Håller med i dina tankegångar.
Tycker hela den scenen såg ut mer som hotfulla yttranden än en faktiskt kamratlig diskussion.
Svårt att säga, men tror inte att Andreas och Ludde hade behövt ha en så seriös diskussion som det nu uppfattades som. Bara det att dem varit lojala mot varandra sedan starten, är en väldigt god anledningen för att de ska kunna fortsätta vara det. Nu såg det mer ut som att de var rädda att de redan hade tappat hennes lojalitet och därmed körde med en mer hotfull taktik.

Sen kan det nog finnas lite som ligger och skaver ännu i relationen mellan Anki och Ludde, som kanske inte märks direkt på ytan. Där dem känslomässigt inte kommit tillbaka till samma stadie som innan Ludvig blev utskickad för andra gången, då han indikerade att Anki redan då visade sin ynklighet.

Tror även Anki inte vill uppfattas som en bricka i spelet utan vill ta och stå för sina egna beslut. Om det blir på bekostnad att inte kommunicera fullt ärligt, öppet med Andreas och Ludde, verkar hon tycka är värt det.
Dem signalerna kändes iaf ganska starka från det här avsnittet.
Senast redigerad av adams98 2021-05-26 kl. 18:54.
2021-05-26, 18:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Vi vet inte exakt vad de har ätit och om det har gett energi till kroppen - dag för dag - samtidigt som de har tävlat.

Vad vi har sett i TV är inte detsamma som hela dygnet runt. Däremot vet vi att några har kollapsat och att en läkare sa till Lovisa: Du återvänder inte till Robinson och läkaren hade skäl till att säga ifrån och det var bl a pga av undermålig kost.

Annica skriver rätt flitigt i Facebook-tråden. För någon vecka svarade hon på en fråga om maten: enligt henne fick de havegrynsgröt på morgonen och sen en näve nötter var. Det var allt. (Och givetvis obegränsat med vatten).
2021-05-26, 18:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Bland annat. Dvs, det låg mycket mer bakom. Inga av de övriga deltagarna har kollapsat. Lovisa hade säkert någon underliggande sjukdom.
2021-05-26, 18:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Annica skriver rätt flitigt i Facebook-tråden. För någon vecka svarade hon på en fråga om maten: enligt henne fick de havegrynsgröt på morgonen och sen en näve nötter var. Det var allt. (Och givetvis obegränsat med vatten).

Det säger väl rätt mycket om att de inte var speciellt övergödda som en del i tråden tycks skriva! Därtill tävla som kräver mer energi än vanliga fall när man kan äta sig mätt och med nyttiga saker som stärker kroppen och ger energi.
2021-05-26, 18:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adams98
Håller med i dina tankegångar.
Tycker hela den scenen såg ut mer som hotfulla yttranden än en faktiskt kamratlig diskussion.
Svårt att säga, men tror inte att Andreas och Ludde hade behövt ha en så seriös diskussion som det nu uppfattades som. Bara det att dem varit lojala mot varandra sedan starten, är en väldigt god anledningen för att de ska kunna fortsätta vara det. Nu såg det mer ut som att de var rädda att de redan hade tappat hennes lojalitet och därmed körde med en mer hotfull taktik.

Sen kan det nog finnas lite som ligger och skaver ännu i relationen mellan Anki och Ludde, som kanske inte märks direkt på ytan. Där dem känslomässigt inte kommit tillbaka till samma stadie som innan Ludvig blev utskickad för andra gången, då han indikerade att Anki redan då visade sin ynklighet.

Tror även Anki inte vill uppfattas som en bricka i spelet utan vill ta och stå för sina egna beslut. Om det blir på bekostnad att inte kommunicera fullt ärligt, öppet med Andreas och Ludde, verkar hon tycka är värt det.
Dem signalerna kändes iaf ganska starka från det här avsnittet.

Ja. Det retar mig mycket (även om jag inte direkt hejjar på Annki) att Ludde förklarar det som att hon har tappat det helt och skulle vara psykiskt förvirrad. Nej det är hon definitivt inte. Hon har vaknat upp och ser hans spel som inte kommer att gagna henne alls vad han än försöker tuta i henne.
2021-05-26, 19:02
Medlem
Någon har säkert skrivit detta tidigare, upprepar isåfall!

Tror många skulle tycka det var tacksamt om spoilers om vinnaren inte läcker ut innan Söndagen.
Om man ändå följt programmet och alla avsnitt vore det surt ifall man inte fick se vinnaren med egna ögon först

Spoilerfunktionen finns ju iof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in