2021-05-26, 17:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om HD, med kännedom om hur SD betett sej (bildbevis, vilket ju är viktigt för dem båda, finns ju hur mycket som helst) vill gifta sej med honom en gång till, och om SD med tanke på att HD faktiskt bedragit honom och att det enda hon verkar bry sej om på riktigt är caching, om de vill ha varandra så säger jag bara so be it! Lycka till, kaka söker maka. Eller med andra ord: skit ska skit ha.

Undrar om hon törs lämna bröllopstårtan obevakad...
😂

Ollad bröllopstårta.
Citera
2021-05-26, 17:17
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det här är verkligen ingen klassisk Agatha Christie bok. I hennes böcker finns det en mängd misstänkta, alla med tydliga motiv att mörda BO. BO bär sig ofta åt som en skitstövel så man förstår tidigt vem som kommer att mördas.

I det här fallet finns det bara en misstänkt. Han har mördat en underbar kvinna som alla älskade. Motivet finns enbart i mördarens huvud och kan inte hittas i BOs sätt att bete sig mot andra människor.

Så inga likheter med en klassisk Agatha Christie bok här.

Då kan jag glädja dig med att du har missat att läsa alla böckerna
eller sett alla filmerna....
Passande väder för att göra det nu dessutom.
Finns både vackra och oskyldiga offer i hennes böcker.
Det varierar.
Däremot förenas alla verk av att det finns en elak/grym mördare.

Som jag har sagt tidigare, då i samband med HD, så kan vi alla finna olika motiv för
att begå ondsinta brott under våra liv.
Vi alla får stå ut med smärtsamma oförrätter och annat, av varierad grad.
Dock, tack o lov, löser dom flesta sina problem inom ramen av lag och ordning, så att säga.

I detta fall kan man följa en tydlig röd tråd några år tillbaka.
Som kulminerar och övergår till ett brutalt dåd.

Och nej.... det var säkert ingen bra liknelse jag gav (Agatha) men även där i
finns tydliga röda trådar-om man inte är blind eller dum, så att säga.

Nåväl. Jag menade inte att man ska ta den liknelsen exakt/ordagrant, oavsett.
Citera
2021-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
ÅK har sagt att en tidslinje går att redigera.

LW avslutade förhållandet men hon släppte aldrig någon av sina karlar. Han hoppades fortfarande. Det är bara att läsa LWs egna ord i de listor hon skickade till sina vänner.

Huruvida han hoppades fortfarande får du gärna lägga fram belägg för. Det har jag nämligen missat.

LW var en empatisk person som kunde se och värna om vänner i sin närhet. Dessutom lösningsorienterad i sina samtal och en god lyssnare. Syns tydligt med SD tex. Hon försöker få en dialog och han försöker fly undan. En kvinna som pratar med en pojke. Kan mycket väl ha varit dessa egenskaper som gjorde att LW kunde behålla vänner. SD använder dem bara som pjäser och bryr sig inte om någon annan än sig själv och sitt ego.
Citera
2021-05-26, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner ditt tjat om vem som sitter på mer sanning.
Det är svart på vitt att hon kärleksbombar SD vilket var just exakt vad jag ifrågasatte i ditt ordval.

Hon ljuger inte för Sillen?
Det får du gärna tro.

Hon suger ur det gottaste och framstår ärlig med sin "öppenhet".
En klassiker vid självrättfärdigande eller manipulation.
Hon har inte ens sagt de ska på giga i USA, trots många samtal om resan.

Han tar ut skilsmässa, lever på hoppet och hon frestar honom å det grövsta vilket ses på viber.
Han ber till och med om ursäkt om han sagt nåt ofördelaktigt om SD, vilket hon godtar på morgonen efter.
Sen kör hon med att han kväver henne med sin kärlek, nåt hon likaväl själv är drivande till.
Tvi vale.

Dumpas efter att han återkommit till polis om att han tror hon är kontrollerad av SD.
Varav hon är lika pantad som SD när det kommer till den punkten, lika kontrollerande vilket ses i hennes resonemang i deras mail.
Hon förfasas över att SD snokar när hon är otrogen. När han blockar henne så åberopar hon brist på tillit. Hur ska hon nånsin kunna lita på honom igen?

Det är så dumt att klockorna stannar.

3 maj.
HD till. SD:
♥️ Älskar dig."

5 maj.
HD till SD:
" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

JS:
"J och Hanna stod varandra som mest känslomässigt nära är under maj 2018."

Tyvärr, det är inte så JS, även om hon fått dig att tro att så är fallet.

Sen sitter hon och är snusförnuftig inför JO om hans otrogna ex.
Tycker hon borde berättat om sin otrohet, varit mer öppen..
Sitter och dravlar om att det nog är mer vanligt än man tror.

Själv otrogen initialt i flera månader och döljer JS långt bortom mordet.

Hon är inte klok på en fläck och följande kan väl ändå inte åligga SD?

2018-04-19
HD: oj, hade hon varit med flera alltså. Hade ingen aning. Har ju iofs inte fråga. Det blir mer påtagligt nu när man själv går igenom en separation.

JO: japp flera .. men enligt henne så har hon aldrig gjort nåt..

HD: Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror.

Samtalet övergår till att handla om en resa han bokat.

JO: kan du hålla helmligt? ; )
HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det." Ab 165

Ingen betvivlar..

Hm, tjatiga är vi lite till manns

Det du kallar svart- på -vitt; det är inte det vi talar om.

Vem har sagt att HD inte skickar kärleks mess till SD?

Du vrider och vränger på det; så att man knappt vet vad vi pratar om. Du blir rent av otrevlig och "kräver" att jag ska tycka som du.

Det jag pratar är TOLKNINGEN av det som händer mellan dessa personer. Inte de meddelanden som vi alla kan se finns, om de finns eller ej.

Så undrar jag verkligen om det är så att det är HD som dumpar JS efter att han går till polisen med uppgifterna att hon är kontrollerad??

Från tilläggsprotokollet:
"Jonas och Hanna har idag juni 2020 fortfarande en väldigt nära kontakt, men när Stefan
släpptes våren 2020 från häktet valde Jonas att backa i deras kontakt. De har dock fortfarande
kontakt. De hörs kanske en gång i veckan via mess och någon gång i telefon. Hanna ville
fortsätta att ha kontakt på samma sätt som tidigare. Jonas har dock valt att backa eftersom de
har olika syn på Stefan. Jonas litar inte på Stefan. Hanna är fortfarande en väldigt
betydelsefull vän till Jonas.
"

Som jag minns det så har de idag ingen kontakt. Som jag uppfattade var det även då JS som backade först och därefter även HD. Minns inte var jag har läst/hört det.

Vi kommer inte att komma längre.
Som jag ser det är det här inte längre diskussion.

Det blir för lågt i tak, så att säga.
Citera
2021-05-26, 17:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
ÅK har sagt att en tidslinje går att redigera.

LW avslutade förhållandet men hon släppte aldrig någon av sina karlar. Han hoppades fortfarande. Det är bara att läsa LWs egna ord i de listor hon skickade till sina vänner.

Så kan det vara, men det är inget jag tror. Det blir docks lite över mitt huvud. Jag tyckte att Studbaker hade en bra förklaring om stegräknare osv som jag tänker är ett bra komplement. Vi har ju inte slasken, så vi kan inte se hur man har bedömt hans alibi.

Det kan hända att han hoppades, men det betyder ju inte att han var mördaren. Det var flera som hoppades på Lena, det ser vi ju, men jag tror att de flesta förstår var gränsen går, även om det finns attraktion och förhoppningar.

Jag utgår från, som sagt, att eftersom försvaret inte kört den linjen, så är han utredd.
Citera
2021-05-26, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, tjatiga är vi lite till manns

Det du kallar svart- på -vitt; det är inte det vi talar om.

Vem har sagt att HD inte skickar kärleks mess till SD?

Du vrider och vränger på det; så att man knappt vet vad vi pratar om. Du blir rent av otrevlig och "kräver" att jag ska tycka som du.

Det jag pratar är TOLKNINGEN av det som händer mellan dessa personer. Inte de meddelanden som vi alla kan se finns, om de finns eller ej.

Så undrar jag verkligen om det är så att det är HD som dumpar JS efter att han går till polisen med uppgifterna att hon är kontrollerad??

Från tilläggsprotokollet:
"Jonas och Hanna har idag juni 2020 fortfarande en väldigt nära kontakt, men när Stefan
släpptes våren 2020 från häktet valde Jonas att backa i deras kontakt. De har dock fortfarande
kontakt. De hörs kanske en gång i veckan via mess och någon gång i telefon. Hanna ville
fortsätta att ha kontakt på samma sätt som tidigare. Jonas har dock valt att backa eftersom de
har olika syn på Stefan. Jonas litar inte på Stefan. Hanna är fortfarande en väldigt
betydelsefull vän till Jonas.
"

Som jag minns det så har de idag ingen kontakt. Som jag uppfattade var det även då JS som backade först och därefter även HD. Minns inte var jag har läst/hört det.

Vi kommer inte att komma längre.
Som jag ser det är det här inte längre diskussion.

Det blir för lågt i tak, så att säga.
Jag har utgått från det du skrev om att SD kärleksbombar. Resten är fortsättning utifrån det du fortsätter med.
Så jag vränger inte och vrider ett enda dugg.

Jag hade dock en fråga du missade:

"Hon är inte klok på en fläck och följande kan väl ändå inte åligga SD?

2018-04-19
HD: oj, hade hon varit med flera alltså. Hade ingen aning. Har ju iofs inte fråga. Det blir mer påtagligt nu när man själv går igenom en separation.

HD: Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror.

HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det."
Ab 165"
Citera
2021-05-26, 17:33
Medlem
Citat:
Vem som helst kan utredas iom att mord inte preskriberas. Om ny bevisning tillkommer så kan nytt åtal väckas.

Om det tillkommer ny, stark bevisning mot SD (vid friande dom, må gud förbjude) går det via RÅK för bedömning som överklagar till HD för bedömning.
Mycket svårt men tillräckligt starkt rör det sig om resning.

Exempel processgång.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2020/januari/riksaklagaren-begar-resning-till-nackdel-for-en-person-som-frikants-fran-mord/

It ain't over till the fat lady sings.
Så här gick det i en nyligen avkunnad resningsdom. https://www.dagensjuridik.se/nyheter/mordatalad-friad-for-andra-gangen-efter-resning-i-hd/
Citera
2021-05-26, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Så här gick det i en nyligen avkunnad resningsdom. https://www.dagensjuridik.se/nyheter/mordatalad-friad-for-andra-gangen-efter-resning-i-hd/
Som jag skrev är det mycket svårt, kräver ny stark bevisning. Jag skrev turordningen för bedömning.

Men det är inte över förrän den tjocka damen sjunger.
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 17:40.
Citera
2021-05-26, 17:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Huruvida han hoppades fortfarande får du gärna lägga fram belägg för. Det har jag nämligen missat.

LW var en empatisk person som kunde se och värna om vänner i sin närhet. Dessutom lösningsorienterad i sina samtal och en god lyssnare. Syns tydligt med SD tex. Hon försöker få en dialog och han försöker fly undan. En kvinna som pratar med en pojke. Kan mycket väl ha varit dessa egenskaper som gjorde att LW kunde behålla vänner. SD använder dem bara som pjäser och bryr sig inte om någon annan än sig själv och sitt ego.
Citat:
Kan mycket väl ha varit dessa egenskaper som gjorde att LW kunde behålla vänner.

Eller nakenbilderna och sexchattarna? Hon hade inte ens släppt pojkvännen hon hade före UW. Han var enligt henne nyskild och olycklig så då tyckte pastorn att det var en bra idé att muntra upp honom med nakenbilder och sexchatt.

Citat:
LW var en empatisk person som kunde se och värna om vänner i sin närhet.

Empatisk? Mot HD? Mot sin lista med objekt som ville mer men som hon bara lekte med?

Citat:
Dessutom lösningsorienterad i sina samtal och en god lyssnare. Syns tydligt med SD tex

Hon lyssnade väl aldrig på någon? Inte heller på SD. Lösningsorienterad? Den enda lösning hon accepterade var att hon fick igenom sin vilja.

Citat:
SD använder dem bara som pjäser och bryr sig inte om någon annan än sig själv och sitt ego.

LW var precis likadan.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-26 kl. 17:53.
Citera
2021-05-26, 17:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har utgått från det du skrev om att SD kärleksbombar. Resten är fortsättning utifrån det du fortsätter med.
Så jag vränger inte och vrider ett enda dugg.

Du rycker loss en mening i ett långt inlägg till en annan skribent.

https://www.flashback.org/p76021419#p76021419

Sammanhanget går förlorat. Och ja, jag tror att SD kämpar med näbbar och klor för att fånga tillbaka HD. HD är inte ovillig alls egntligen, men hon är sårad och sviken. Och bunden. Precis som Lena.

Alltså är det en tolkningfrån min sida, utifrån de mess vi ser mellan HD och SD. Man kan inte rycka loss en mening här och en mening där heller. Det har ett sammanhang både i det lilla och det stora Och det är det stora sammanhanget jag är inne i nu.

Citat:
Jag hade dock en fråga du missade:

"Hon är inte klok på en fläck och följande kan väl ändå inte åligga SD?

2018-04-19

HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det."
Ab 165"

Det är väl klart att det blir konstigt när hon själv håller på med samma sak, ingen tvekan.
Samtidigt är det kanske inte så konstigt, hon vill ju hålla allt hemligt för SD. Precis som Lena.

Allt är inte bara svart eller bara vitt.

Jag är mer förlåtande mot HD än du, och tror att hon är väldigt kontrollerad av SD.

SD är en typ av person som jag ser som extremt obehaglig. Jag förstår verkligen skribneten i början av tråden som liknade honom vid Johanna Möller och Knutbypastorn.

Med sådan personer kan vad som helst hända.

De manipulerar oh de ljuger. De är empatilösa, och drar sig inte för någoting. De ser vanliga ut på ytan.

Men ack så skenet bedrar.

Med en sådan person har hD levt halva sitt liv.
Citera
2021-05-26, 17:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Hennes mor:
"Hanna och Stefan har låtit skilsmässan gå igenom, då Lena vigde dem. Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig."

Skilsmässa var nog inget större problem för HD, byte av prost och bröllopsdatum 22 augusti 2008.

Deras tillvaro går i 10-års cykler.

1998 förlovning
2008 vigsel
2018 skilsmässa, mord och hopp om nystart i USA med hopp om att kunna återförenas bortom det störande elementet LW.

Fira halva livet ihop säger drömkvinna som skilt sig om drömresan.

HD: Vi har varit tillsammans i .. åh herre .. (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
HD: Mm (gråter).
F: Mm. Ah .. så du sa att det var lugnt ett tag ..
HD:Ah.

F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
HD:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
HD: Mm.
F: Mm. Du kan väl beskriva hur det var sen, hur det liksom .. hur det blivit sen då fram tills nu?
HD: Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."

Ab 149
//Hanna med Sillen
2018-05-15 11:53 Blä.... Lena har "försvunnit'' Ingen vet var hon är Skulle ha firat yngste sonen i morse men hon kom aldrig.
Både äldsta sonen och fd maken har kontaktat S
2018-05-15 12:09 Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid...
2018-05-15 12:11 Gör inte det innerst Inne. Vill Ingen så illa. <--- viktigt för henne att påpeka.
//B2705-18 Aktbilaga 165 IT-protokoll Övriga Del B - s.723

Varför pratar hon om sig själv i tredje person ?
FHL1/2 kanske inte ställde frågorna till rätt persona ?
Citera
2021-05-26, 18:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
=smokeonthewater|76024378]ÅK har sagt att en tidslinje går att redigera.

Men är det inte så att det också går att se det? Med tidscirklar som är för ”precisa”? Eller har jag missuppfattat det?

Edit 1: Alltså att cirklarna bygger på punkter som är ”för exakt” angivna.
Edit 2: Grejat så det syns vad som är citerat inlägg.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-26 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in