2021-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Visa bilden/fotot - så vi vet vilken du menar - för det finns visst två foton. Ett från start innan Utmanarna kommit in och ett taget senare. Men bortsett från dessa foton så är det endast 5 deltagare kvar just nu i finalveckan i varje fall: Dennis, Joanna, Annki, Ludde och Andreas. Igår förlorade Olivia och åkte ut. Imorgon Torsdag ska de kvarvarande göra tävlingen "plankan" och då blir de väl 4 st kan jag tro och de ska också ha Öråd - vilket vi inte vet om det blir före tävlingen eller efter. Lite oklart vilken ordning dessa två sakerna kommer, för inget är uttalat direkt vad jag hört eller sett!

I dagens avsnitt kom det väl fram att örådet är efter tävlingen. Den som vinner plankan är immun i örådet.

Ingen åker ut i plankan, det är bara en immunitet som står på spel inför det kommande örådet.
Senast redigerad av Lampadusaaa 2021-05-26 kl. 13:35.
2021-05-26, 13:40
Medlem
Citat:
Då lär det bli "plankan" och sedan Öråd alltså?
Rätt.
2021-05-26, 14:02
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Då lär det bli "plankan" och sedan Öråd alltså?

Då blir det kanske ett till dubbelöråd? Eftersom finalen är med 3 personer.
2021-05-26, 14:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Då blir det kanske ett till dubbelöråd? Eftersom finalen är med 3 personer.

Det kan vara att deltagarna får rösta först och sedan kanske gamla deltagare får rösta??? Eller kommer de gamla deltagarna in först på sista dagen???
2021-05-26, 14:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Joanna börjar blanda in Putin och Trump för PK poäng, där sjönk hon som en sten.
Andreas dricker inte vin, det var droppen som fick bägaren att rinna över. Syltrygg!
2021-05-26, 14:31
Medlem
Citat:
Det kan vara att deltagarna får rösta först och sedan kanske gamla deltagare får rösta??? Eller kommer de gamla deltagarna in först på sista dagen???
Det där du sa först känns bekant.. Tror de gjorde så förra året.
2021-05-26, 14:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Det där du sa först känns bekant.. Tror de gjorde så förra året.

Så var det förra året och några säsonger innan oxå. Klart att gamla deltagare ska rösta också - men frågan är vilket Öråd? Imorgon eller på Söndag?
2021-05-26, 14:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Joanna börjar blanda in Putin och Trump för PK poäng, där sjönk hon som en sten.
Andreas dricker inte vin, det var droppen som fick bägaren att rinna över. Syltrygg!

Jag tycker Joanna är lite rolig med sina kommentarer: klockrena jämförelser och med både humor och ironi. Men det kanske har gått dig förbi?

Andreas dricker inte vin - Nähä?! Låt han slippa det då. Vad vet du om hans privatliv? Förmodligen inget och inte jag heller. Han kanske är nykter alkoholist? Vem vet? Inte jag. Inte du heller. Sedan vore det rent korkat att dricka när man har haft knaper kost också i flera veckor - de ska ju tävla titt som tätt.
Senast redigerad av CS128 2021-05-26 kl. 14:55.
2021-05-26, 15:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Just ja, upplägget förra säsongen var precis så. Avsnitt 50 avslutades med ett öråd mellan deltagarna och finalavsnittet började därefter med ett "förhör" och ett till öråd med gamla deltagare.

Känns som att det skulle kunna hinnas med, eftersom morgondagens avsnitt börjar med plankan.

Bådar inte gott för Ludde och Andreas. Känns som folk kommer rösta på dem pga Gränslandet.

Känns som att det blir en final mellan Annki, Joanna och Dennis.

Vilken dunderfinal:
Joanna har trasig axel
Dennis kommer få kortslutning på pusselstationen
och Ankan är ankan...
2021-05-26, 15:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Just ja, upplägget förra säsongen var precis så. Avsnitt 50 avslutades med ett öråd mellan deltagarna och finalavsnittet började därefter med ett "förhör" och ett till öråd med gamla deltagare.

Känns som att det skulle kunna hinnas med, eftersom morgondagens avsnitt börjar med plankan.

Bådar inte gott för Ludde och Andreas. Känns som folk kommer rösta på dem pga Gränslandet.

Känns som att det blir en final mellan Annki, Joanna och Dennis.

Vilken dunderfinal:
Joanna har trasig axel
Dennis kommer få kortslutning på pusselstationen
och Ankan är ankan...

Så ser jag det också faktiskt. Tror vad gäller slutröstningen från gamla deltagare att det kommer att stå mellan Joanna och Dennis - svårt att veta utgången mellan de två på Söndag - har själv svårt att välja mellan de två. Hoppas verkligen att Ludde. Andreas och till slut Annki faktiskt är ute ur tävlingen till dess. Även om jag tycker bättre om Annki idag än från början nu när hon har visat sig ha lite skinn på näsan
2021-05-26, 15:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Så ser jag det också faktiskt. Tror vad gäller slutröstningen från gamla deltagare att det kommer att stå mellan Joanna och Dennis - svårt att veta utgången mellan de två på Söndag - har själv svårt att välja mellan de två. Hoppas verkligen att Ludde. Andreas och till slut Annki faktiskt är ute ur tävlingen till dess. Även om jag tycker bättre om Annki idag än från början nu när hon har visat sig ha lite skinn på näsan

Just ja - NÄSTA säsong av Robinson kommer att vara i Västindien - såg det nyss i sociala medier Det svenska klimatet, mygg/knott och för lite föda kanske var liiiite för tufft för Robinsondeltagarna!
Senast redigerad av CS128 2021-05-26 kl. 15:11.
2021-05-26, 15:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Just ja - NÄSTA säsong av Robinson kommer att vara i Västindien - såg det nyss i sociala medier Det svenska klimatet, mygg/knott och för lite föda kanske var liiiite för tufft för Robinsondeltagarna!

Personligen tycker jag att Robinson på svensk mark fungerade ovanligt bra. Som vanligt är det stora problem Mastiff och deras vision av vad Robinson är.

Finns en del inspelningsplatser för olika länders versioner av Survivor i Västindien, bland annat i Dominikanska Republiken. Gissningsvis spelar Sverige in på någon av dem inspelningsplatserna. Ett ställe är b la Los Haitises National Park

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in