2021-05-26, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sanning med modifikation skrev jag.
Sanningen ses i digitala media om det du säger är kärleksbombning från SD.

Hon är inte ett strå bättre själv. Hon skickar trånande sms till SD, hjärtan, att hon älskar honom - samtidigt som hon skickar till JS som hon då ligger med.

Du skrev:

Sanning med modifikation:

"det är en sanning med modifikation det är inte riktigt sant"

https://www.synonymer.se/sv-syn/modifikation

Att du menar att min spekulation inte riktigt är sann, innebär att du håller på och vet sanningen.

Jag skrev tydligt och klart att det var en spekulation, en tolkning "Då tolkar vi detta olika".

Att HD inte är ett "dugg bättre själv", ser jag ha med mitt antagande/tolkning av vad SDs försök att få till baka HD med att göra.

Det är ändå hon som har blivit bedragen, som känner att tilliten till SD försvunnit (när han luskar i hennes mail och ljuger) och som känner sig besviken på hur SD är mot T. Det är HD som tar ut skilsmässa, som flyttar och får ihop det med S*illen. Det är inte SD som tar av sig ringen.

Inte SD.

Även om HD önskar ett liv tillbaka till kärnfamiljen, har hon tagit ett stort steg därifrån. Jag tror som S*illen att hD visar typiska tecken på att vara en kontrollerad kvinna.

Vi ser på det olika, och från min sida är det ingen sanning, utan det är en spekulation.

Jag tror på inget sätt att det är hon som styr föreställningen och att SD är hennes vapen.
Jag tror att det är tvärtom, SD som styr henne.

Om hon har gjort något är det hans verk.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-26 kl. 14:43.
Citera
2021-05-26, 14:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är bara det där med att den personen som flyttade in till Hertig Karls alle' har visat sig göra sin tidigare kvinna rädd för honom ,det är nog det som oroar ...

Han verkar kunna bli mycket arg fort som en stubin ...

Tror LW nämnde något om det med ?

Hmm..

(spekulation)

En sådan person mördar där och då i stundens hetta, Saknar helt impulskontroll och planerar inte mordet och dom blir oftast haffad på plats. Så nej honom kan vi avskriva.
Citera
2021-05-26, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sanning med modifikation:

"det är en sanning med modifikation det är inte riktigt sant"

https://www.synonymer.se/sv-syn/modifikation

Att du menar att min spekulation inte riktigt är sann, innebär att du håller på och vet sanningen.

Jag skrev tydligt och klart att det var en spekulation, en tolkning "Då tolkar vi detta olika".

Att HD inte är ett "dugg bättre själv", ser jag ha med mitt antagande/tolkning av vad SDs försök att få till baka HD med att göra.

Det är ändå hon som har blivit bedragen, som känner att tilliten till SD försvunnit (när han luskar i hennes mail och ljuger) och som känner sig besviken på hur SD är mot T. Det är HD som tar ut skilsmässa, som flyttar och får ihop det med S*illen. Det är inte SD som tar av sig ringen.

Inte SD.

Även om HD önskar ett liv tillbaka till kärnfamiljen, har hon tagit ett stort steg därifrån. Jag tror som S*illen att hD visar typiska tecken på att vara en kontrollerad kvinna.

Vi ser på det olika, och från min sida är det ingen sanning, utan det är en spekulation.

Jag tror på inget sätt att det är hon som styr föreställningen och att SD är hennes vapen.
Jag tror att det är tvärtom, SD som styr henne.

Om hon har gjort något är det hans verk.
Tolkar olika?
Du måtte väl se - versus ditt påstående att SD har kärleksbombing - att hon är den som bombar (eller som minst) är likadan.

Parallellt med att hon ljuger om Sillen och ligger med honom.
Tar spontant upp ÅNYO i april (drygt två veckor innan mord) och bedyrar att de bara är vänner.

Bluff-Hanna som kör dubbelt.
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 15:10.
Citera
2021-05-26, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vinna prestige, dra tillbaka gubben (trots att hon tyckte det var bra att han hade LW medan HD själv var sjuk), vinna duellen i geocashing mot LW. Uttalandet om att hon också minsann kunde attrahera karlar.
Är hon inte svartsjuk/avundsjuk på LW och det LW har?

Egentligen är väl det inte så konstigt om det är så?
Vem skulle inte tappa självkänsla och självförtroende när ens man är med en annan kvinna, och som SD också jämför henne med? Samtidigt när hon är deprimerad, vilket absolut inte ökar känsaln av att vara förträfflig...

Sedan undrar jag om hon menar att hon tyckte att detvr bra att SD hade Lena. Var det inte något hon sa i sena förhör 2019? Då hon själv är misstänkt?

Jag kan också tänka mig att man säger sådant när man är förbannad på en otrohet, lite hur ska jag säga, på ett omoget, sårat sätt?

Lena var ju en attraktiv, intelligent och energisk person. Lätt att känna sig bortvald och ottraktiv.

Från mitt perspektiv, kan jag tänka att hon är både avundsjuk och svartsjuk på Lena och att det blir en kamp om revir på olika sätt mellan kvinnorna.
Citera
2021-05-26, 15:03
Medlem
develis avatar
RT-SD har köpt sig en tidsfrist (för att hålla LW på halster en stund till) då den gredelina tanten är på rymmen:

SD: Vi .. vi skulle inte .. det var inte så att vi skulle liksom ställa till ett arrangemang och hålla tal och berätta utan mer bara att det får vara offentligt, att inte göra saker i lönndom längre.
FL2: Har Lena och du haft såna samtal?
SD: Ja .. så i augusti skulle vi logga dom burkar som vi .. det som vi hade under våren loggat ihop .. eh .. geocach-leken .."

..och hon skriver till SD på mordkvällen att hon inte ska logga Nordsjön.

LW har skickat en skärmdump den 13 maj som tangerar denna företeelse i en kalender:

Facebook Messenger 2018-05-13 07:36 Lena Wesström - HÅ –
Lena skickar bild 20180513-073649.png ("Bild på sökning i Lenas kalender").

https://www.bildtagg.se/bild/gspk4ncusmrz1vjlx0glw1oh

I kommunikation LW/HÅ ses resten (tar enbart med LWs ord). Hon har noggrant noterat ett datum som landar i augusti vilket sammanfaller med det som SD säger.
I augusti har det gått ett halvår efter HDs skilsmässopapper.

13 maj 2018:
-Han kämpar på rätt bra
-Bruten
-Har kvar ringen!
-Vill betrakta dem som par
-Hon träffar den andre
-Men påstår att de inte haft sex
-Och S påstår att han tror henne
-"Hon är inte som jag"
-Hahaha
-Tiden går rätt fort
-Tror det snart är halva prövotiden
-Måste kolla, skrev faktiskt upp

Skärmdump ang sin kalender:
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S 6 mån papper

-Ja, drar mot halvtid
-Lördag
-När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta
-Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag
-Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv
-Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det ju redan. Ab 168
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 15:14.
Citera
2021-05-26, 15:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En sådan person mördar där och då i stundens hetta, Saknar helt impulskontroll och planerar inte mordet och dom blir oftast haffad på plats. Så nej honom kan vi avskriva.

Okej .
Det verkade iallafall som att den man som grannfrun hörde var mycket uppskruvad och hade snabbt ilsket tal så pass så att hon hörde honom riktigt högt ,så vad skall man tro ?

Funderar fortfarande på hur det lyckats bli så pass lite spår efter GM där på Brottsplatsen ?
Typ fotspår och sådant !!!
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 15:31.
Citera
2021-05-26, 15:30
Medlem
Citat:
En med starka narcissistiska drag inser nog inte det, nej, samt blir förnärmad och ger igen på lågvattennivå (reagerar omoget) och försöker desperat hävda sin egen förträfflighet.
... Och framstår bara mer korkad vilket gör att folk drar öronen åt sig (förhoppningsvis) bland allt det manipulativa.

Uttalandet är outstanding ang hur skevt det är:

”– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

Tror inte han begriper hur det låter i andras öron (Särskilt det fetade). Han är så extremt kränkt som bara en narcissist kan bli. Men samtidigt skiter han i vad folk anser om hans sjuka uttalanden. Om de inte begriper så är de idioter. "Jag har rätt. Ni andra har fel".

OM han nu dessutom frikänns i HR så har han fått som han vill - "bara jag vet om jag mördade Lena, ni andra kan bara gissa" och "ni kommer inte lösa mordet". Det är 2 av alla uttalanden som han kläckte ur sig redan för 3 år sen. Risken är tyvärr stor att han får rätt. Trots att han helt säkert är GM.

Det finns hur många indicier som helst som pekar mot honom och ingen annan. Hans trovärdighet är noll, men nu är det det juridiska som gäller... Tror att alla vet att han är skyldig (även hans advokat och övriga i Rätten), men att bevisa det utan rimligt tvivel blir svårt.

Hela det här fallet spårade ur redan sen dag ETT.
Citera
2021-05-26, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tolkar olika?
Du måtte väl se - versus ditt påstående att SD har kärleksbombing - att hon är den som bombar (eller som minst) är likadan.

Parallellt med att hon ljuger om Sillen och ligger med honom.
Tar spontant upp ÅNYO i april (drygt två veckor innan mord) och bedyrar att de bara är vänner.

Bluff-Hanna som kör dubbelt.

Ja, jag ser att hon också kärleksbombar.

Men som du skriver; att hon är den (eller minst), där har vi olika ingångspunkt.

Hon ljuger inte till S*illen som jag ser det. Hon kör med öppna kort att hon har känslor för SD och mer. Det är ju därför han ogillar hennes resa till USA med SD.

Ja, vi tolkar olika.

Du sitter inte på mer sanning än vad jag gör. Jag utgår från att du menar att det du ser är sanningen, det efterom du skriver "tolkar olika?"

Som jag ser det hade SD inte behövt döda Lena, eftersom han ändå kunde ha fått tillbaka HD (spekulation).

Men det är inte vad han tror (spekulation).
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-26 kl. 15:43.
Citera
2021-05-26, 15:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Okej .

Funderar fortfarande på hur det lyckats bli så pass lite spår efter GM där på Brottsplatsen ?

Och detta utesluter inte SD som GM, enligt mitt förmenande - vilket en tidigare trådskribent hade som käpphäst: SD kan inte ha sån tur att han inte lämnar några spår!
Det gäller väl i så fall för samtliga presumtiva GM.

Vissa är dock troligare att lämna mycket spår.
Vissa andra kan tänkas lämna väldigt lite.
Citera
2021-05-26, 15:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Egentligen är väl det inte så konstigt om det är så?
Vem skulle inte tappa självkänsla och självförtroende när ens man är med en annan kvinna, och som SD också jämför henne med? Samtidigt när hon är deprimerad, vilket absolut inte ökar känsaln av att vara förträfflig...

Sedan undrar jag om hon menar att hon tyckte att detvr bra att SD hade Lena. Var det inte något hon sa i sena förhör 2019? Då hon själv är misstänkt?

Jag kan också tänka mig att man säger sådant när man är förbannad på en otrohet, lite hur ska jag säga, på ett omoget, sårat sätt?

Lena var ju en attraktiv, intelligent och energisk person. Lätt att känna sig bortvald och ottraktiv.

Från mitt perspektiv, kan jag tänka att hon är både avundsjuk och svartsjuk på Lena och att det blir en kamp om revir på olika sätt mellan kvinnorna.

Ja där håller jag med dig .Lite som två hundtikar som vill påvisa att de är minsann bäst på både det ena och andra, därav "utskällningen" ifrån båda hundarna på varandra.
Lite som tonårstjejer brukar agera när de känner sig påhoppade eller typ inträngda i ett hörn ,då blir det tandagnisslan å det värsta ,mycket skitsnack förekommer också till andra kompisar om just den DÄR tjejen!

Så kvinnor på krigsstigen är ingen härlighet ...
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 15:40.
Citera
2021-05-26, 15:37
Medlem
Citat:
Hmm , när du skriver "vinna över henne" ,hur menar du då ?
Behöver förstå ....

HD är en copycat. Nu beter hon sig precis som SD har gjort: Hon är otrogen och spelar dubbelspel och utnyttjar JS. Tack och lov har han begripit det och håller sig undan från paret D.
Citera
2021-05-26, 15:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och detta utesluter inte SD som GM, enligt mitt förmenande - vilket en tidigare trådskribent hade som käpphäst: SD kan inte ha sån tur att han inte lämnar några spår!
Det gäller väl i så fall för samtliga presumtiva GM.

Vissa är dock troligare att lämna mycket spår.
Vissa andra kan tänkas lämna väldigt lite.

du menar jämförelsen mellan rent instinktivt handlande = stökigt på marken och fullt med bevis och den andra varianten som är= genomtänkt och noga kollandes så att allt klaffar ,typ så ?

Oj trolleri ! Alla fattar nada och den som gjort det är helnöjd

Hemskt.
Jag mår så dååååligt av det här. Att någon dödat L*ena och kommit undan med det .....
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in