2021-05-26, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Så var det ja. Tack för förtydligande!

Så gott som alla reagerar med avsky på det han säger och gör i hela den här soppan.
Förstår han verkligen inte hur alla andra uppfattar honom? Det har i FUP kommit fram massor med saker en vanligt sund människa inte säger eller gör.
Eller har han planerat det mesta han säger och gör?
Efter att FUP kommit ut så borde SD ha fått sig massor med tankeställare om hur han faktiskt är och borde ta tag i sig själv. Istället fortsätter han med Domkraftskafts video med en textad lapp samt det där uttalandet om att han blir förnärmad inför allmänheten.
En med starka narcissistiska drag inser nog inte det, nej, samt blir förnärmad och ger igen på lågvattennivå (reagerar omoget) och försöker desperat hävda sin egen förträfflighet.
... Och framstår bara mer korkad vilket gör att folk drar öronen åt sig (förhoppningsvis) bland allt det manipulativa.

Uttalandet är outstanding ang hur skevt det är:

”– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.”
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 13:42.
Citera
2021-05-26, 13:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man undrar ju om HD bara var ute efter att tävla mot LW, på olika sätt, och försöka vinna över henne. Tror att hon nu insett att det inte håller med SD. Och JS vill väl inte ha henne längre.

Hmm , när du skriver "vinna över henne" ,hur menar du då ?
Behöver förstå ....
Citera
2021-05-26, 13:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Rosamund verkar tro att ”testet” några kvällar innan är en ren slump. Handtaget till domkraften är en mycket rimlig teori och förklaring på mordvapen. Speciellt med tanke på hur SD reagerar när detta kommer på tal. Han tappar ju fullständigt ansiktet. Jag tror inte han tog med domkraften och hämtade/mötte upp LW för att hjälpa henne byta däck. Det är uppenbart att han ville skada henne och förmodligen avsåg att slå ihjäl henne.

Ja ”repetitionen” får ju MGM att framstå som mer än lovligt fnoskig om det skulle handla om att han är ute och jagar ungdomsgäng. Utan sin mobil.
Tveklöst egocentrisk men tydligen ändå kapabel att utföra en hel del annan målstyrd verksamhet — exv mord då också, om vi ska tro honom själv (’jag skulle utfört det så att det såg ut som en olycka etc’).
Citera
2021-05-26, 13:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du tror inte på uppgiften att PJ var i Göteborg och bodde på hotell, med sin dotter, under mordnatten?

Så vitt jag kan bedöma (från förhör med JS) så har polisen kollat var hans mobil befann sej, och även stegräknaren i den. Då borde man ha kunnat antingen utesluta honom (om hans mobil befann sej i hemmet, och om den rörde sej lite lagomt som under en normal packnings-kväll) eller gått vidare med honom, eftersom uppgifter finns att han haft/hade en relation med LW, samt att LW sagt att han kunde vara svartsjuk, plus att vittnen noterat en ”aggressivitet” mellan dem på ett event.

Jag tror att han, och även PJ, är utredda och avförda. På sakliga grunder.

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Exakt. Och hans alibi är att han var hemma och packade. Precis som SD. JSs alibi godkänns men inte SDs. Vi vet att han och LW haft kontakt under dagen. De kan ha blivit osams om något och träffats för att prata ut.

Tror du att mitt resonemang är fel? Du verkar iaf ha svårt att släppa JS.

Antingen ligger mobil/stegräknare i hemmet medan JS är vid bullerplanket. Då borde stegräknaren markerat 0 steg under den kritiska tiden. Då är det verkligen vanskligt för JS och Åkl att bortse från detta. Försvaret borde ha kastat sej på detta!
Eller så är mobilen/stegräknaren vid bullerplanket - och då borde verkligen polisen ha kollat extra noga på JS. Och försvaret.
Eller så är mobilen i JS hem plus att stegräknaren under tiden för mordet registrerar 100 steg, 50 steg, 50 steg, 50 steg etc, som att en människa packar och pysslar och kollar mobilen lite då och då samtidigt som man rör sej i sitt hem.
Ett av dessa scenarion borde stämma.
I vilket fall torde det antingen styrka eller spräcka JS utsaga.
Det finns så klart varianten att JS mycket mycket gode vän (måste det i så fall vara) är i JS hem och simulerar packning, bärande på mobilen.
Vem skulle denne vän i så fall vara?

Vilket scenario anser du är det troliga? Finns det fler varianter?
Citera
2021-05-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hmm , när du skriver "vinna över henne" ,hur menar du då ?
Behöver förstå ....

Vinna prestige, dra tillbaka gubben (trots att hon tyckte det var bra att han hade LW medan HD själv var sjuk), vinna duellen i geocashing mot LW. Uttalandet om att hon också minsann kunde attrahera karlar.
Är hon inte svartsjuk/avundsjuk på LW och det LW har?
Citera
2021-05-26, 13:51
Medlem
landbandys avatar
Oki då e jag med .
Läskigt om LW var tvungen att mördas för att HD skulle kunna logga ...

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 14:01.
Citera
2021-05-26, 13:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Var han också ute och cyklade vid brottsplatsen i tidsmässig anslutning till mordet? Har han också gömt undan handtaget till en lånad domkraft och försökt fejka att han hittat den? Har han hotat LW till livet? Hennes barn? Har han gjort ett testförsök som går i exakt samma spår som mordnatten men blivit avbruten?

Det är märkligt hur personer som du och Gilgrimsson kan hitta på de mest absurda teorier en efter annan för att slippa möta verkligheten. Personer och andra misstänkta runt LW är mera kontrollerade än vad ni tror. Ni får nog försöka leta upp slasken och läsa den.

Ja, jisses. Det är NU. Mindre än två dygn innan dom, som vi ska ta fram en ny gärningsman helt ur fantasin. Igen...

När det finns en person (och kanske med medhjälpare/medberoende) som allt pekat på från dag ett. Och som dessutom mer eller mindre hotat ÅH. Det är så desperat så man bli full i skratt.

Om inte SD blir dömd på fredag (vilket jag tror att han blir), så kommer han inte sluta vara en mördare för det. Och ingen kommer att sluta att försöka få dit honom för det brott han så uppenbart begått.

En grandios mördare talar:
Citat:
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Citera
2021-05-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, jisses. Det är NU. Mindre än två dygn innan dom, som vi ska ta fram en ny gärningsman helt ur fantasin. Igen...

När det finns en person (och kanske med medhjälpare/medberoende) som allt pekat på från dag ett. Och som dessutom mer eller mindre hotat ÅH. Det är så desperat så man bli full i skratt.

Om inte SD blir dömd på fredag (vilket jag tror att han blir), så kommer han inte sluta vara en mördare för det. Och ingen kommer att sluta att försöka få dit honom för det brott han så uppenbart begått.

En grandios mördare talar:

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5

Givetvis så kommer GM att "åka dit". Det blir förr eller senare men att han gör det, jodå. Hur eller när visar sig men han kan ju välja att erkänna innan dess och berätta hela sanningen.
Citera
2021-05-26, 14:08
Medlem
landbandys avatar
Vad kan göra en människa så ARG så att den slår sönder en annan människa helt och hållet ?

Det är för mig så konstigt och verklighetsfrånvänt .
Vi lever ju inte i ett IS-läger ...
Citera
2021-05-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/maj/inbjudan-till-digital-presstraff-dom-meddelas-i-mal-om-mord-i-hjarsta-orebro/

Inbjudan till digital pressträff: Dom meddelas i mål om mord i Hjärsta, Örebro
26.5.2021 11:50:00 | Åklagarmyndigheten
På fredag den 28 maj kl. 11 meddelar Göta hovrätt dom i ett mål där en man är åtalad för att ha mördat en kvinna i Hjärsta i Örebro 2018. Åklagarna håller en digital pressträff för att kort kommentera domen.

Tid, plats och anmälan
Pressträffen äger rum på fredag den 28 maj kl. 13.

Den digitala pressträffen sker via Skype för företag. När du anmäler dig kommer du att få instruktioner och en länk som du använder för att ansluta till pressträffen. Det är viktigt att i god tid före pressträffen läsa igenom instruktionen.

Mejla din anmälan senast torsdag 27 maj kl. 12 till kommunikation@aklagare.se.

Medverkande
Kammaråklagare Åsa Hiding
Kammaråklagare Therese Johansson

Enskilda intervjuer
På fredag kl. 13.30-14 är åklagarna tillgängliga för enskilda intervjuer på telefon.
Åsa Hiding 010-562 66 35
Therese Johansson 010-562 54 08

Målnummer Göta hovrätt B 1752-20.
Vad innebär detta?
Har hovrätten kommit fram till en dom nu?
Kommer det inte sändas en allmän pressträff? Endast digital?
Kommer han äntligen dömas nu?!
Citera
2021-05-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad innebär detta?
Har hovrätten kommit fram till en dom nu?
Kommer det inte sändas en allmän pressträff? Endast digital?
Kommer han äntligen dömas nu?!

Det är väl klockan 11 som domen ska komma.

Pressträffen är kl 13. Det är väl bara så åklagarsidan kan få kommentera domen i pressen. Vad den än blir.
Citera
2021-05-26, 14:16
Medlem
Hoppas för allt i världen att den lilla äckliga idioten blir dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in