Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Du tror inte på uppgiften att PJ var i Göteborg och bodde på hotell, med sin dotter, under mordnatten?
Så vitt jag kan bedöma (från förhör med JS) så har polisen kollat var hans mobil befann sej, och även stegräknaren i den. Då borde man ha kunnat antingen utesluta honom (om hans mobil befann sej i hemmet, och om den rörde sej lite lagomt som under en normal packnings-kväll) eller gått vidare med honom, eftersom uppgifter finns att han haft/hade en relation med LW, samt att LW sagt att han kunde vara svartsjuk, plus att vittnen noterat en ”aggressivitet” mellan dem på ett event.
Jag tror att han, och även PJ, är utredda och avförda. På sakliga grunder.
Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Exakt. Och hans alibi är att han var hemma och packade. Precis som SD. JSs alibi godkänns men inte SDs. Vi vet att han och LW haft kontakt under dagen. De kan ha blivit osams om något och träffats för att prata ut.
Tror du att mitt resonemang är fel? Du verkar iaf ha svårt att släppa JS.
Antingen ligger mobil/stegräknare i hemmet medan JS är vid bullerplanket. Då borde stegräknaren markerat 0 steg under den kritiska tiden. Då är det verkligen vanskligt för JS och Åkl att bortse från detta. Försvaret borde ha kastat sej på detta!
Eller så är mobilen/stegräknaren vid bullerplanket - och då borde verkligen polisen ha kollat extra noga på JS. Och försvaret.
Eller så är mobilen i JS hem plus att stegräknaren under tiden för mordet registrerar 100 steg, 50 steg, 50 steg, 50 steg etc, som att en människa packar och pysslar och kollar mobilen lite då och då samtidigt som man rör sej i sitt hem.
Ett av dessa scenarion borde stämma.
I vilket fall torde det antingen styrka eller spräcka JS utsaga.
Det finns så klart varianten att JS mycket mycket gode vän (måste det i så fall vara) är i JS hem och simulerar packning, bärande på mobilen.
Vem skulle denne vän i så fall vara?
Vilket scenario anser du är det troliga? Finns det fler varianter?