Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Var han också ute och cyklade vid brottsplatsen i tidsmässig anslutning till mordet? Har han också gömt undan handtaget till en lånad domkraft och försökt fejka att han hittat den? Har han hotat LW till livet? Hennes barn? Har han gjort ett testförsök som går i exakt samma spår som mordnatten men blivit avbruten?
Det är märkligt hur personer som du och Gilgrimsson kan hitta på de mest absurda teorier en efter annan för att slippa möta verkligheten. Personer och andra misstänkta runt LW är mera kontrollerade än vad ni tror. Ni får nog försöka leta upp slasken och läsa den.
Ja och viktigast av allt !! :
Hade han också slagmärken på sitt ben som delvis överensstämde med slagmärken på BO
(eller om det var trädet på Brottsplatsen, eller båda).
Det var detta jag tjatade om för en tid sedan.
Varför? Jo även om mordvapnet är borta så säger utseendet på slagmärkena att samma tillhygge har använts. Slagmärkena har ett visst utseende i detta fall. Men bara delvis.
Vilket möjligen kan betyda att flerän ett tillhygge har använts.
Att MG ska ha dessa slagmärken på sitt egna ben i samband med att BO har avlidit av samma typ av slagmärken
och eventuellt att på brottsplatsen finns likaså samma slagmärken eller liknande på trädet INTILL.
Det borde räcka för att binda honom vid brottsplatsen!
En pistol/kula lämnar "spår" som ibland kan identifieras..
Och likaså andra tillhyggen, om de har en skada eller ett utseende som är så pass "udda"
och som lämnar SPÅR på 3 olika platser eller i alla fall på BO + MGM.
Ett exempel:
Även om pistolen försvinner så finns kulorna kvar tex på:
* BO som ligger död i sängen med en kula i skallen +
* i madrassen eftersom mördaren lyckades missa första skottet under tumult +
* MGM som råkade skjuta sig i foten, även det under tumultet.
Dessa ovanstående scenarion uppstår alltså vid mordtillfället!!
Det bör RMV kunna bevisa om foton och undersökningar har gjorts
och dokumenterats!
I detta fall pratar vi om märken i form av utstickande "piggar" med ett visst avstånd och en viss storlek (!) som man delvis har funnit på
minst 2 av dessa platser, (om inte alla 3)!
Jämförelse på detta av RMV eller rättsläkaren har lämnats i tråden för en tid sedan.
Ni får gå tillbaka.
Jag blir irriterad av att man släpper en av de saker som är allra viktigast i den tekniska bevisningen!
Som inte går att BORTFÖRKLARA!
Man kan dock FÖRSÖKA bortförklara men det finns gränser vad som är RIMLIGT och INTE!
P.S vad jag efterfrågade vid tidigare tillfälle var ett konkret uttalande från RMV
om det kan vara samma "piggar" på alla 3: dvs Träd, Ben MGM, BO.
Jag fick delvis svar men inte helt och jag klarar inte av att dra detta en gång till.
Det finns i tråden senaste månaden i alla fall....