2021-05-26, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sanning med modifikation.
Det är nämligen HD som skickar till honom i april/maj.

Sanning?
Ingen sitter på sanningen här.

Jag förmodar att du avser från HD:s "du sitter på bollen hur vår relation utvecklas" är sanningen?

Då tolkar vi detta olika.

Jag ser att SD beter sig som en fjortis (mer som en treåring) i dagar av bråk, där han ställer till det med kaninburar och skola och avsäger sig föräldraskap.

Vem skulle inte ställa ultimatum där?

Jag ser det inte som en kommentar om att avsluta med Lena.
Citera
2021-05-26, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hahaha, ja verkligen.
Jag är ändå "glad" att Steffe fick "lätta sitt hjärta", det visar på vad han anser om människors värde och att han minsann är smartare än den som mördat Lena.

Alltså så är försvarsadvokaters vardag.
Kanske behövde de en styrketår efter rättegången för att lätta på trycket lite.

Samtidigt har de en stor belöning i form av lön. Inte lite pengar inte.

SDs egen medverkan har inte hjälpt till ett dugg. jag förstår att försvaret avrådde honom at tläsa upp sin "lista".

Snacka om offerkofta.
Citera
2021-05-26, 13:09
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Var han också ute och cyklade vid brottsplatsen i tidsmässig anslutning till mordet? Har han också gömt undan handtaget till en lånad domkraft och försökt fejka att han hittat den? Har han hotat LW till livet? Hennes barn? Har han gjort ett testförsök som går i exakt samma spår som mordnatten men blivit avbruten?

Det är märkligt hur personer som du och Gilgrimsson kan hitta på de mest absurda teorier en efter annan för att slippa möta verkligheten. Personer och andra misstänkta runt LW är mera kontrollerade än vad ni tror. Ni får nog försöka leta upp slasken och läsa den.

Ja och viktigast av allt !! :
Hade han också slagmärken på sitt ben som delvis överensstämde med slagmärken på BO
(eller om det var trädet på Brottsplatsen, eller båda).

Det var detta jag tjatade om för en tid sedan.

Varför? Jo även om mordvapnet är borta så säger utseendet på slagmärkena att samma tillhygge har använts. Slagmärkena har ett visst utseende i detta fall. Men bara delvis.
Vilket möjligen kan betyda att flerän ett tillhygge har använts.

Att MG ska ha dessa slagmärken på sitt egna ben i samband med att BO har avlidit av samma typ av slagmärken
och eventuellt att på brottsplatsen finns likaså samma slagmärken eller liknande på trädet INTILL.

Det borde räcka för att binda honom vid brottsplatsen!

En pistol/kula lämnar "spår" som ibland kan identifieras..
Och likaså andra tillhyggen, om de har en skada eller ett utseende som är så pass "udda"
och som lämnar SPÅR på 3 olika platser eller i alla fall på BO + MGM.

Ett exempel:
Även om pistolen försvinner så finns kulorna kvar tex på:
* BO som ligger död i sängen med en kula i skallen +
* i madrassen eftersom mördaren lyckades missa första skottet under tumult +
* MGM som råkade skjuta sig i foten, även det under tumultet.
Dessa ovanstående scenarion uppstår alltså vid mordtillfället!!
Det bör RMV kunna bevisa om foton och undersökningar har gjorts
och dokumenterats!

I detta fall pratar vi om märken i form av utstickande "piggar" med ett visst avstånd och en viss storlek (!) som man delvis har funnit på
minst 2 av dessa platser, (om inte alla 3)!

Jämförelse på detta av RMV eller rättsläkaren har lämnats i tråden för en tid sedan.
Ni får gå tillbaka.

Jag blir irriterad av att man släpper en av de saker som är allra viktigast i den tekniska bevisningen!
Som inte går att BORTFÖRKLARA!

Man kan dock FÖRSÖKA bortförklara men det finns gränser vad som är RIMLIGT och INTE!

P.S vad jag efterfrågade vid tidigare tillfälle var ett konkret uttalande från RMV
om det kan vara samma "piggar" på alla 3: dvs Träd, Ben MGM, BO.
Jag fick delvis svar men inte helt och jag klarar inte av att dra detta en gång till.
Det finns i tråden senaste månaden i alla fall....
Citera
2021-05-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hade han också slagmärken på sitt ben som delvis överensstämde med slagmärken på BO

Varför? Jo även om mordvapnet är borta så säger utseendet på slagmärkena att samma tillhygge har använts. Slagmärkena har ett visst utseende i detta fall. Men bara delvis.

Att MG ska ha dessa slagmärken på sitt egna ben i samband med att BO har avlidit av samma typ av slagmärken
och eventuellt att på brottsplatsen finns likaså samma slagmärken eller liknande på trädet INTILL.

Och likaså andra tillhyggen, om de har en skada eller ett utseende som är så pass "udda"

Ett exempel:
och dokumenterats!

I detta fall pratar vi om märken i form av utstickande "piggar" med ett visst avstånd och en viss storlek (!) som man delvis har funnit på

Jämförelse på detta av RMV eller rättsläkaren har lämnats i tråden för en tid sedan.
Ni får gå tillbaka.

Jag blir irriterad av att man släpper en av de saker som är allra viktigast i den tekniska bevisningen!

Man kan dock FÖRSÖKA bortförklara men det finns gränser vad som är RIMLIGT och INTE!

P.S vad jag efterfrågade vid tidigare tillfälle var ett konkret uttalande från RMV
Jag fick delvis svar men inte helt och jag klarar inte av att dra detta en gång till.

Exakt. Jag tog bara upp några punkter. Men för att hitta en alternativ GM kan man tydligen slänga ur sig precis vad som helst enligt vissa.
Citera
2021-05-26, 13:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, lite konstigt.
Läst flera gånger och försöker förstå, även om det kan ha med meningarna innan att göra?

"[...]Även att gärningsmannen har blivit provocerad kan utgöra en förmildrande omständighet. Att någon efter att den har begått ett brott för att dölja det andra brottet dödar en människa gör att gärningen kan bli att betraktas som dråp istället för mord.[...]"

Jag kan inte se det mer än som att det handlar om ett hot om avslöjande av brottet?
För skulle det handlar om hot om det egna livet, blir det en annan femma.

Det måste vara synnerligen allvarliga hot det handlar om där konsekvenserna kan bli allvarligare än lagen? Typ gängvåld, där det kan bli så att ditt eget liv står på spel sedan?

Nä, inte riktigt att jag begriper det hela. Konsekvensen blir ju att det är förmildrande om du först dödar en och sedan en till för att dölja det hela.

Tillägg:
Det är ju iaf inte aktuellt som jag ser det i SDs fall.
Det finns ingar förmildrande omständigheter som avses i den "obgripliga" kommentaren. Jobbigt när de kommentarer som ska bringa ljus på lagtexten också behöver förklaringar

Förklaringar som tarvar förklaringar — det är rätt klassiskt. Nu när du resonerar om saken (dråp för att dölja brott) slås jag av att det nog ändå måste handla om en allmän och specifik applikation el förståelse som nog inte är för far-fetched ändå. Jag minns ett fall där en yngling som hade spel-/drog-skulder och skulle få påhälsning hemma hos föräldrarna av en utländsk torped. Han förberedde hagelbössan i ett skåp i hallen och sköt sen också ihjäl besökaren. Det fanns en hel del att gå på där, om muntliga el verkliga dödshot m.m., panik, dödsskräck, ung etc. — men kanske inte primärt döljande av brott då. Men det slår mig samtidigt att ett av fundamenta i en rättsstat är det finns djup insikt kring att lagbrott leder till nya brott, och värre brott, för att dölja ett brott. (Sen då så gillar rättsstaten förstås inte heller utomrättslig rättsskipning (torpeden) värst.) Från det ena till det andra: Det följer om man så vill naturligt på reell kriminalitet el redan minsta typ av grövre lagbrott med någon form av kontinuitet i tid o rum att det snabbt uppstår följdeffekter som kunde förstås som behov av att dölja brott. Man kan kanske rent av föreställa sig att det värvas grövre kriminella genom utpressning efter smärre brott. Likaså kan man föreställa sig att folk på ett sluttande plan hamnar i sitsar där små försyndelser blir en allt större skam. Osv. Dvs. formuleringarna kan syfta på att andra mänskor försöker utnyttja eller utöva påtryckning på en person som setts begå ett brott eller tubbats att begå ett. Rimligen då aktuellt i ett påföljande uppklarningsläge av en händelse. Det måste ju handla om att ”brottet” (som ska ”döljas”) används för påtryckning (mot mer brottslighet) från nån som inte är lagen, utan utomrättslig, dvs därav kriminell (själv). Eller?
Citera
2021-05-26, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sanning?
Ingen sitter på sanningen här.

Jag förmodar att du avser från HD:s "du sitter på bollen hur vår relation utvecklas" är sanningen?

Då tolkar vi detta olika.

Jag ser att SD beter sig som en fjortis (mer som en treåring) i dagar av bråk, där han ställer till det med kaninburar och skola och avsäger sig föräldraskap.

Vem skulle inte ställa ultimatum där?

Jag ser det inte som en kommentar om att avsluta med Lena.
Sanning med modifikation skrev jag.
Sanningen ses i digitala media om det du säger är kärleksbombning från SD.

Hon är inte ett strå bättre själv. Hon skickar trånande sms till SD, hjärtan, att hon älskar honom - samtidigt som hon skickar till JS som hon då ligger med.

Du skrev:
Citat:
SD har läst HDs mail, vet hur nära det är att hon slinker ur näven, men kämpar på med kärleksbombning till HD. Precis det hon behöver och håller på att fångas in.

Februari
Den otrogna HD vill ha kommunikationen med JS ifred. Hon känner sig kontrollerad.
De är ju bara vänner.

SD kontrar med att stänga hennes insyn ang vart han befinner sig.
HD åberopar brist på tillit. Hur ska hon kunna lita på honom?

27 april
HD till SD:
" Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen"

28 april
HD till SD:
HD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. Bara vänner.
SD: Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner.
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

28 april.
HD till SD:
"Har kännt sån längtan efter dig idag"

29 april.
HD till JS:
"önskar att jag låg hos dig."
"Vill kramas"
"Mycket"

30 april.
HD till SD:
" Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv"
"Du finns i mitt hjärta ♥️

3 maj.
HD till. SD:
♥️ Älskar dig."

5 maj.
HD till SD:
" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

JS:
Citat:
"J och Hanna stod varandra som mest känslomässigt nära är under maj 2018."
Jo, det kan du tro...
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 13:29.
Citera
2021-05-26, 13:25
Medlem
landbandys avatar
Hur skall det kunna bli någon rätsida på hela det här, när ingen riktigt vet vem de skall vara med ?+ att en kvinna har blivit mördad mitt i alltihop.

Värre än Cluedo .
Citera
2021-05-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Ett exempel:
och dokumenterats!

Ni får gå tillbaka.

Håller helt med dig om att det borde ha lagts mycket större vikt vid dessa samband i HR.
Sen har ju SD förklaringar på allt som talar emot honom, iom att säga att han såpass ofta umgicks med Lena att det inte är konstigt om det finns spår från honom på i princip allting...Men skoplösen, slagmärkena och blodet på tvättmaskinen etc är sånt som svårt att hitta ursäkter för.

Kanske frias han i morgon, men i såfall kommer Lena på ett eller annat sätt bita honom i baken för all framtid. Han kommer att drömma mardrömmar. Folk undviker honom (redan nu).

Det är karma.
Citera
2021-05-26, 13:28
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Exakt. Jag tog bara upp några punkter. Men för att hitta en alternativ GM kan man tydligen slänga ur sig precis vad som helst enligt vissa.

Det är jättebra med dina punkter!
Det behövs fortfarande uppstaplat i omgångar eftersom folk glömmer eller har missat.
Konkret, enkelt och logiskt.

Ingen vill att fel person ska dömas! INGEN!

Anledningen i detta fall att så många känner sig säkra är att det finns MYCKET.
År tillbaka!
Som en följetong.
En klassisk Agatha Christie bok.
Med undantag för att detta gäller verkliga människor och verkliga offer!
Och jag beklagar det! Från djupet av mitt hjärta!

Och om man läser det MGM+BO själv har skrivit med mera under åren, rakt av på ett streck,
då trillar inte EN pollett ner utan en betydande del polletter!

Jag vill inte "låta" arg. Det är verkligen inte min avsikt.
Vill bara förtydliga.
Citera
2021-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tror inte det uttalandet finns som ljudfil ännu? Kanske aldrig? Men här är det exakta orden från NA.se:

Att han inte ens förstår att man inte gör en sådan video eller skriver hatbrev till ÅH, samt uttalar sådant som ovan, det säger ALLT om hur SD´s hjärna funkar. Eller inte funkar...

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Så var det ja. Tack för förtydligande!

Så gott som alla reagerar med avsky på det han säger och gör i hela den här soppan.
Förstår han verkligen inte hur alla andra uppfattar honom? Det har i FUP kommit fram massor med saker en vanligt sund människa inte säger eller gör.
Eller har han planerat det mesta han säger och gör?
Efter att FUP kommit ut så borde SD ha fått sig massor med tankeställare om hur han faktiskt är och borde ta tag i sig själv. Istället fortsätter han med Domkraftskafts video med en textad lapp samt det där uttalandet om att han blir förnärmad, inför allmänheten.
Senast redigerad av urshult 2021-05-26 kl. 13:46. Anledning: Stavfel
Citera
2021-05-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Off-Top.

Konstigt att inte de där Barchelors blir lönnmördade utav alla dennes kvinnor ?
Det är ungefär lika smussligt och kyssigt överallt och utan något lovat på något sätt ,den som har turen att falla bacheloren i smaken blir det .
Lite ala LW:s: inte vilja ha någon som ej är kristen etc. etc.

Förvirringen är stor ,och besluten få ...

Och inget stämmer överens med vad som sagts eller gjorts !!

Kanske hade varit bra om ifall HD kommit fram till att LW och SD blev ett par så kunde HD och JS bli ett par ,så blev alla lyckliga......eller ?

Man undrar ju om HD bara var ute efter att tävla mot LW, på olika sätt, och försöka vinna över henne. Tror att hon nu insett att det inte håller med SD. Och JS vill väl inte ha henne längre.
Citera
2021-05-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det finns inte någon ljudfil från hans tyck synd om mig tal, tyvärr

Här är talet, från vad NA rapporterade

Nu ska 46-åringen prata inför rätten. Klockan 13:16

– Det är en gissning som åklagarna håller på med.

– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.

46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.

– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.

– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia.

– Jag har alltid trott att Sverige är rättssäkert. Men jag tror annorlunda nu.

– Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.

– Jag uttryckte mig dåligt mot åklagaren i den här filmen ni fick se. Jag har bett Åsa om ursäkt för det.

– Skrämmande saker ser man, Det finns jättemycket kommunikation, runt tio tusen sidor med chattkonversationer i förundersökningen. Det ser komplett ut, men då har åklagaren gått in och strukit bort enstaka ord.

– Det finns massor av sådana här exempel. Men vi ska inte gå in på allt sådant. Jag blir allt för engagerad.

46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det.

– Får det gå till så här i Sverige, säger 46-åringen retoriskt.

Den misstänkte säger att han tycker det begåtts mängder med fel i utredningen. Han säger också att åklagaren haft 58 fel under rättegången.

46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.
– Jag kanske har tekniskt albibi. Vad fan?!! Oj, ursäkta, säger han.

46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig.

– Jag blir så frustrerad. Jag tror jag får hoppa över det mesta, säger han.

46-åringen läser från det han skrivit i datorn.

Han läser en del innantill och pratar en del fritt.

– Jag är inte stolt över allt jag gjort i livet. Men i det stora hela är jag nöjd. Jag ångrar att jag inte tog bättre tag i min relation med min fru.

– Jag ångrar att jag inte bara satt tyst i mina förhör. Jag borde ha agerat som en yrkeskriminell och bara varit tyst.

– De borde ha förhört mig som vittne istället.

– Det har varit omtumlande tre år. Jag har inte fått ro att landa i det här. Jag har idag inte ens greppat att Lena är borta. Jag har inte kommit till sorgen än. Jag biter ihop för att klara livet.

– Jag har rätt att få skratta. Jag hoppas innerligt att man fortsätter utreda det här. Men jag tror inte man kommer att hitta Lenas mördare.

– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

Nu har 46-åringern pratat klart. Klockan 13:36

Det är så sjukt illa att ens säga något dylikt. Dessutom att han planerat att säga det är ännu värre.. 😂

Hur tror han sig kunna få ett jobb efter alla tabbar han gör? Att kunna delta på Geo-event? Att kunna röra sig fritt bland allmänheten utan blickar och kanske handgemäng?

Det verkar saknas en hel del hjärnkapacitet hos både SD och HD när det kommer till kritan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in