Citat:
Ursprungligen postat av
urshult
Den och snutten i rätten där han säger ungefär " Om jag vore mördaren så skulle ingen förstå att det var ett mord. Det är så slarvigt gjort nu. Jag blir lite förnärmad att ni tror jag är så dum..". Typ så.
Någon som är händig nog att klippa ur den ljudsnutten och lägga upp?
De två ihop är en perfekt kombo att ha i sin signatur!
Det finns inte någon ljudfil från hans tyck synd om mig tal, tyvärr
Här är talet, från vad NA rapporterade
Nu ska 46-åringen prata inför rätten. Klockan 13:16
– Det är en gissning som åklagarna håller på med.
– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.
– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.
46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.
– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.
– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.
– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.
– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.
– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.
– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia.
– Jag har alltid trott att Sverige är rättssäkert. Men jag tror annorlunda nu.
– Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.
– Jag uttryckte mig dåligt mot åklagaren i den här filmen ni fick se. Jag har bett Åsa om ursäkt för det.
– Skrämmande saker ser man, Det finns jättemycket kommunikation, runt tio tusen sidor med chattkonversationer i förundersökningen. Det ser komplett ut, men då har åklagaren gått in och strukit bort enstaka ord.
– Det finns massor av sådana här exempel. Men vi ska inte gå in på allt sådant. Jag blir allt för engagerad.
46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det.
– Får det gå till så här i Sverige, säger 46-åringen retoriskt.
Den misstänkte säger att han tycker det begåtts mängder med fel i utredningen. Han säger också att åklagaren haft 58 fel under rättegången.
46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.
– Jag kanske har tekniskt albibi. Vad fan?!! Oj, ursäkta, säger han.
46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig.
– Jag blir så frustrerad. Jag tror jag får hoppa över det mesta, säger han.
46-åringen läser från det han skrivit i datorn.
Han läser en del innantill och pratar en del fritt.
– Jag är inte stolt över allt jag gjort i livet. Men i det stora hela är jag nöjd. Jag ångrar att jag inte tog bättre tag i min relation med min fru.
– Jag ångrar att jag inte bara satt tyst i mina förhör. Jag borde ha agerat som en yrkeskriminell och bara varit tyst.
– De borde ha förhört mig som vittne istället.
– Det har varit omtumlande tre år. Jag har inte fått ro att landa i det här. Jag har idag inte ens greppat att Lena är borta. Jag har inte kommit till sorgen än. Jag biter ihop för att klara livet.
– Jag har rätt att få skratta. Jag hoppas innerligt att man fortsätter utreda det här. Men jag tror inte man kommer att hitta Lenas mördare.
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.
Nu har 46-åringern pratat klart. Klockan 13:36