2021-05-26, 03:01
Medlem
landbandys avatar
Det är lite läskigt att en grannfru kan bli glad utav att en av hennes grannfruar blivit mördad ?

Kontentan av detta mord, är att människor bör inte inte gå över gränser ,varken den ena eller den andra eller den tredje....- blir för mycket känslomässigt för allihop då !

Alla ballar ur då ,mer eller mindre.

Enligt vad som har hänt, så är det ännu en gång i historien ,SÅ: att gräset är inte grönare på andra sidan staketet - bara blodigare .....

Suck
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 03:15.
Citera
2021-05-26, 04:08
Medlem
landbandys avatar
Finns inga BARN som skall behöva vara med om att deras föräldrar blir dödade utav någon....

Hur kan en person tycka att det är okej att döda en förälder ?

Barnen behöver ju sin förälder för att få känna gemenskap ,glädje ,stöttning och få dela saker som att få barnbarn - då är det otroligt sorgligt om det vuxna barnet inte får chans till den möjligheten ,att få dela den glädjen med föregående generation,särskilt E*t**r i det här fallet,att få dela med sin mamma just hur det är att få barn och hur det är att vara nybliven förälder(amning ,övrig matning,blöjbyten ,kolikskrik osv,) -det gäller ju även hennes pojkar till stor del ....så WFT is going on here !

Vad i h-e har mördaren gjort!?

Förstört så mycket för dessa stackars barn ,var det värt det ?
Undrar vad mördaren svarar på det ?
NEJ! svarar resterande befolkning i landet ,tro mig!
Om någon skulle gjort likadant mot mördaren hade han blivit galen!
Varför gillar den att göra saker mot någon som den själv ALDRIG skulle tillåta någon göra mot denne?
Det borde han tänka till på....

Helt j-a sanslöst alltihopa!!

Finns inte ord för vad GM har gjort -oförlåtligt är det !

Väldigt många i Örebro sörjer detta ; beteendemönstret som mördaren haft i det här - Barnen har förlorat sin mamma !
För dem är Mors Dag en sorgens dag -bara för att någon kände för att döda deras mor!!!??

Varför anser GM att det var rätt ? Eftersom han bestämde sig för att göra det !
Han kunde ha låtit bli!!!

Så hade hennes barn fått varit lyckliga fortsättningsvis ,fått chansen att ge sin mamma en kram nu på Mors Dag -något som mördaren sett till att de aldrig någonsin får göra mer ....

DEN SOM DÖDAT L*NA , HUR KAN DEN TYCKA ATT DET ÄR OKEJ ?

GÄRNINGSMANNEN HAR GJORT HENNES BARN SÅ LEDSNA, I RESTEN UTAV DERAS LIV !!!!!
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 05:05.
Citera
2021-05-26, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det beror kanske på hur han kom åt vapnet vid gärningen. Dråp om det fanns till hands redan exempelvis ficklampa eller dylikt och användes i stundens hetta? Om han däremot tog med sig ett ting i syfte att skada eller döda blir det planering och förberedelse vilket är mord. Att det blir 17 slag innebär heller inte per automatik ett mord. Att besinna sig och sluta slå när man väl en gång förlorat fattningen är svårt.

Ungefär så här tror jag att Domstolen skulle formulera domen om dom mot all
förmodan får för sig att döma SD.

Domstolen anser det fastslaget att offret har skrikit periodvis i minst 3min.
Detta har gett GM gott om tid att besinna sig och backa av.
Så har dock icke skett, i stället har GM visat en total likgiltighet inför
offrets utsatta läge och fullbordat gärningen med minst 17 slag.
Därför finner Domstolen att den enda påföljd som kan komma ifråga är...............

Min gissning är att det skulle stanna på 18år.
Hade dådet skett i hennes bostad så hade det troligen blivit livstid.
Ungefär så gissar jag att domskälen skulle se ut.

Nu kommer det sannolikt inte att ske, han kommer att bli friad i brist på bevis,
kafferepsbevis räknas inte.

Allt annat skulle överraska mig.
Citera
2021-05-26, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Med anledning av samtal med J. Gray 18-05-18 (HR 20180518-0045). Ab 151 s.43
"Mannen"=JG
"D"=operatören

"D uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. D hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp."

Tack för att Du hittade detta!

Hade tänkt att jag på morgonen skulle börja leta bland inläggen. Det var inte så länge sedan detta fanns att läsa i tråden (någon dryg vecka kanske) och kommenterades.
Kommer dock inte ihåg om det är exakt samma som Du visar men det var även det från FUP.
Citera
2021-05-26, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns inga BARN som skall behöva vara med om att deras föräldrar blir dödade utav någon....

Hur kan en person tycka att det är okej att döda en förälder ?

Barnen behöver ju sin förälder för att få känna gemenskap ,glädje ,stöttning och få dela saker som att få barnbarn - då är det otroligt sorgligt om det vuxna barnet inte får chans till den möjligheten ,att få dela den glädjen med föregående generation,särskilt E*t**r i det här fallet,att få dela med sin mamma just hur det är att få barn och hur det är att vara nybliven förälder(amning ,övrig matning,blöjbyten ,kolikskrik osv,) -det gäller ju även hennes pojkar till stor del ....så WFT is going on here !

Vad i h-e har mördaren gjort!?

Förstört så mycket för dessa stackars barn ,var det värt det ?
Undrar vad mördaren svarar på det ?
NEJ! svarar resterande befolkning i landet ,tro mig!
Om någon skulle gjort likadant mot mördaren hade han blivit galen!
Varför gillar den att göra saker mot någon som den själv ALDRIG skulle tillåta någon göra mot denne?
Det borde han tänka till på....

Helt j-a sanslöst alltihopa!!

Finns inte ord för vad GM har gjort -oförlåtligt är det !

Väldigt många i Örebro sörjer detta ; beteendemönstret som mördaren haft i det här - Barnen har förlorat sin mamma !
För dem är Mors Dag en sorgens dag -bara för att någon kände för att döda deras mor!!!??

Varför anser GM att det var rätt ? Eftersom han bestämde sig för att göra det !
Han kunde ha låtit bli!!!

Så hade hennes barn fått varit lyckliga fortsättningsvis ,fått chansen att ge sin mamma en kram nu på Mors Dag -något som mördaren sett till att de aldrig någonsin får göra mer ....

DEN SOM DÖDAT L*NA , HUR KAN DEN TYCKA ATT DET ÄR OKEJ ?

GÄRNINGSMANNEN HAR GJORT HENNES BARN SÅ LEDSNA, I RESTEN UTAV DERAS LIV !!!!!

Den ende som kan svara på dina frågor är GM.
Du kan väl passa på och ställa dessa till SD om du träffar på honom vid någon burk.

Men det är iof lite brådis... förhoppningsvis åker han in någon av de närmsta dagarna.
Citera
2021-05-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har mycket svårt att förstå varför JG fortfarande umgås med paret D

Håller med Dig helt!

JG som skrev avbön till LW:s son (som sonen inte blev imponerad av). Hur ärligt var det?

Tom efter att han säkert (som jag är övertygad om) läst i FUP, hur SD hotat både LW/barn så väljer han att fortsätta sitt umgänge med SD. Men att ta avstånd från sin vän LW pga SD:s otrohet gick bra.

Suddar och undanhåller för polisen... kan dock tänka sig att hans vänner är inblandade eftersom han ringer in sitt tips (ev kropp hemma hos HD).

Märklig "man"!
Citera
2021-05-26, 08:07
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för att Du hittade detta!

Hade tänkt att jag på morgonen skulle börja leta bland inläggen. Det var inte så länge sedan detta fanns att läsa i tråden (någon dryg vecka kanske) och kommenterades.
Kommer dock inte ihåg om det är exakt samma som Du visar men det var även det från FUP.

Du kanske tänker på det jag skrev den 15/4?

Citat:
Detta har jag helt missat:

Om JG:s samtal till polisen 2018-05-18:
"D uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. D hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp."

Har detta diskuterats i tråden förut?
Citera
2021-05-26, 08:17
Medlem
Citat:
Du kanske tänker på det jag skrev den 15/4?

Det stämmer nog, tiden går fort när man har roligt... dryga månaden sedan alltså (inte dryga veckan som jag skrev). I förhållande till dryga tre år som tråden levt så var det ganska nära i tid iaf.
Citera
2021-05-26, 09:44
Medlem
Stefaaaan Davisson samanfattar sig själv så bra i denna videosnutt, behövs inget mer säger precis allt om denne kvinnohatare/mördare/full av skit

https://gofile.io/d/mG9dzO
Citera
2021-05-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefaaaan Davisson samanfattar sig själv så bra i denna videosnutt, behövs inget mer säger precis allt om denne kvinnohatare/mördare/full av skit

Kommer bli en klassiker.
Citera
2021-05-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman

dp
Citera
2021-05-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Kommer bli en klassiker.

Vilken knäppgök!

Om nu ÅH inte säger sanningen i rätten; vad är det då som är sanningen enligt SD? Skulle vara bra om han hade nämnt det, i såfall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in