Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Dagens kommunistavsnitt var besvärligt för mig att titta på. Jag väljer tills vidare att tycka att det var helt okej, men om de i framtiden inte väljer att göra ett liknande program om Nordiska motståndsrörelsen, Det fria Sverige eller någon annan nationalistisk organisation så kan både Adam och Anton dra åt helvete. Tips till dem: Besök Svenskarnas hus i Älgarås.
Jag tänkte faktiskt skriva lite samma sak. Jag kände ett obehag över att man så enkelt och oproblematiskt kunde göra en kul grej om kommunism, en ideologi som mördat flera hundra miljoner människor. Dålig smak i munnen är bara förnamnet.
Sedan kanske jag inte håller med om att man borde kompensationsbesöka en nazistförening. Matkoma bör inte ge sig in i politiska lager alls. Man bör satsa på att äta så mycket korv man kan vid valfritt gatukök. Det finns inget bra att hämta genom att flirta med totalitära ideologier.
Stenhård tumme ner här. Faktiskt den första jag ger Matkoma. Jag kände att det var osmakligt att göra en ploj över kommunismens offer. Vad blir nästa besök? Vilket IS-moskékök gör bäst falafel?