2021-05-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Långt ifrån! Fanns en sida som visade alla youtubers vad Dom tjänade. Dessa killar hade mellan 3-13.000 kr per månad!

Någon som vet sidan man kan se youtubers lön?

Du menar Socialblade antar jag. Verkligen inte tillförlitlig källa. Att du på allvar tror att Matkoma enbart drar in 3-13 k/månad visar att du har riktigt dålig koll.

Enklaste är att du genom bolagsfakta ser svart på vitt vad deras företag har för omsättning. Inte svårare än så. Senaste bokslutet visar drygt 2 miljoner totalt. Brutto. Innan skatter, sociala avgifter och allt det andra. Detta är siffror de rapporterar in till Skatteverket och Bolagsverket. Alltså inga hitte-på-siffror. Årsredovisningen och deras löner är offentliga uppgifter.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-05-02 kl. 19:59.
Citera
2021-05-02, 20:32
Medlem
Bertil85s avatar
Adam borde gått all in black på sin Mustang genom att haft svart skinn i interiören.
Citera
2021-05-03, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Du menar Socialblade antar jag. Verkligen inte tillförlitlig källa. Att du på allvar tror att Matkoma enbart drar in 3-13 k/månad visar att du har riktigt dålig koll.

Enklaste är att du genom bolagsfakta ser svart på vitt vad deras företag har för omsättning. Inte svårare än så. Senaste bokslutet visar drygt 2 miljoner totalt. Brutto. Innan skatter, sociala avgifter och allt det andra. Detta är siffror de rapporterar in till Skatteverket och Bolagsverket. Alltså inga hitte-på-siffror. Årsredovisningen och deras löner är offentliga uppgifter.

Ja det stämmer, jag har riktigt dålig koll på vad youtubers tjänar
Citera
2021-05-04, 07:44
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nu har Adam köpt bil också. Ford Mustang 5.0 Fastback. 450.000 kr, enligt egen utsago i veckans klipp. V8. En sån motor dricker som Håkan Bergmark.

Pojkarna har alltså köpt bilar för en bra bit över en miljon ihop. Det är en väldig kostnad med tanke på att man bara för något halvår sedan sa att kanalen inte gick lika bra och att man var tvungna att gå ner till ett klipp i veckan och dra in Hugos tjänst.

Det här väcker frågor, onekligen. Särskilt som bolagets vinst inte är enorm.
https://www.allabolag.se/5591472542/lundstrand-media-ab

Jag skulle inte förvånas över ifall GördetmedRW-Robin hade ballat ur och köpt en Tesla eller en feting-Mustang, dels eftersom han är impulsiv som attan och dels eftersom han drog in 18 miljoner förra året. Att Matkomakillarna kostar på sig sådana extravaganser förvånar mer.

Nu är inte jag svensk mästare på att läsa bokslut men det är en remarkabel ökning av personalkostnader i bolaget från 2018-2020, från 224.000 kr till 681.000 kr inom loppet av tre bokslut. Per anställd.
https://www.allabolag.se/5591472542/bokslut

Jag tolkar detta som att de två anställda, Adam och Anton, har beviljat sig själv nära tredubbla löner inom loppet av tre bokslut.

Som referens kan vi titta på SampeV2s bolag, V2 Company. Nu har han förvisso bara två bokslut men hans löneökning är försiktig i jämförelse, från 263.000 kr till 325.000 kr.
https://www.allabolag.se/5591358378/bokslut

Det verkar som att Adam och Anton går all-in nu. Kör så det ryker sålänge det håller.
Det kan ju vara så enkelt att dom har sparat pengar privat och inte spenderar så mycket. Förvisso har dom ju köpt en varsin lägenhet, men dom har också sålt en lägenhet var vilket kan generera extra stålar, plus att deras respektive också drar in stålar till hushållskassan och säkert haft ett finger med i spelet vad gäller bilköp.
Adam verkar också vara sådär ”lantligt” bilintresserad så att köpa en Mustang är nog en pojkdröm för honom, såna sparar man gärna till om man kan.
Dessutom spenderar många sin semesterbudget på saker och ting, nu för tiden.
Citera
2021-05-22, 00:04
Medlem
Offerviljas avatar
Dagens kommunistavsnitt var besvärligt för mig att titta på. Jag väljer tills vidare att tycka att det var helt okej, men om de i framtiden inte väljer att göra ett liknande program om Nordiska motståndsrörelsen, Det fria Sverige eller någon annan nationalistisk organisation så kan både Adam och Anton dra åt helvete. Tips till dem: Besök Svenskarnas hus i Älgarås.
Citera
2021-05-22, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Dagens kommunistavsnitt var besvärligt för mig att titta på. Jag väljer tills vidare att tycka att det var helt okej, men om de i framtiden inte väljer att göra ett liknande program om Nordiska motståndsrörelsen, Det fria Sverige eller någon annan nationalistisk organisation så kan både Adam och Anton dra åt helvete. Tips till dem: Besök Svenskarnas hus i Älgarås.
Jag tänkte faktiskt skriva lite samma sak. Jag kände ett obehag över att man så enkelt och oproblematiskt kunde göra en kul grej om kommunism, en ideologi som mördat flera hundra miljoner människor. Dålig smak i munnen är bara förnamnet.

Sedan kanske jag inte håller med om att man borde kompensationsbesöka en nazistförening. Matkoma bör inte ge sig in i politiska lager alls. Man bör satsa på att äta så mycket korv man kan vid valfritt gatukök. Det finns inget bra att hämta genom att flirta med totalitära ideologier.

Stenhård tumme ner här. Faktiskt den första jag ger Matkoma. Jag kände att det var osmakligt att göra en ploj över kommunismens offer. Vad blir nästa besök? Vilket IS-moskékök gör bäst falafel?
Citera
2021-05-22, 15:47
Medlem
Rebali179s avatar
måste säga att det var lite konstigt att se grabbarna på ett hotell istället för att prova olika maträtter
Men det verkar som att de skall testa ett par hotell ett tag.

Får se ifall det utvecklar sig.

Undrar hur det går med deras bok?
Citera
2021-05-22, 21:10
Medlem
Riktig dikeskörning av killarna senaste avsnittet. Oerhört tråkigt att se hur man slätar över världens största folkmord och massmördaren Lenin. Hotellägaren ska givetvis inte hyllas. I mina ögon var hotellägaren allt annat än sympatisk. Utan tvekan grabbarnas sämsta avsnitt någonsin.

Håll kanalen ren från politik och PK-trams!
Som Alsing brukade säga om sitt program på TV3; "Det ska vara 100% glad-TV".
Citera
2021-05-24, 10:02
Medlem
Bret-Harts avatar
Märkte att de har bytt namn på senaste videon också, för mycket kritik kanske?
Citera
2021-05-24, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Märkte att de har bytt namn på senaste videon också, för mycket kritik kanske?
Många tummar ner. Närmare trehundra, på under hundratusen visningar. Normalt har man kanske mellan 50-100 nertummar på kanske 200k-250k visningar, sett till senaste tiotalet filmer.

Det här föll inte i god jord. Det här gör man nog inte om. Får vi hoppas. En del Youtubers hanterar ju kritik som barn. Jag tänker bland annat på Mukbang-Maria som när hon fick kritik för att hon åt onyttigt började göra mukbangs med femlitershinkar av bearnaisesås och skålar med ostsås som hon hällde över hela plåtar med bacontäckta pommes frites. Vi får hoppa att Adam och Anton inte går full karate och blir Veiron i Ottan. Dialekten har man ju redan.
Citera
2021-05-25, 23:03
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Riktig dikeskörning av killarna senaste avsnittet. Oerhört tråkigt att se hur man slätar över världens största folkmord och massmördaren Lenin. Hotellägaren ska givetvis inte hyllas. I mina ögon var hotellägaren allt annat än sympatisk. Utan tvekan grabbarnas sämsta avsnitt någonsin.

Håll kanalen ren från politik och PK-trams!
Som Alsing brukade säga om sitt program på TV3; "Det ska vara 100% glad-TV".

Jag tyckte Lasse Diding verkade rätt trevlig. Att han kallar sig för kommunist och ser upp till Lenin är hans sak. Jag tror att han ändå hade fått ett nackskott vid ett kommunistiskt maktövertagande. Problemet är att det inte var några matutmaningar.

Adams tömningsdiet för bodybuilders var riktigt eländig men intressant att se. Bara osaltad torsk i tio dagar.

https://www.youtube.com/watch?v=9cmyqgBE8kk

Deras kändisdieter var roliga att se och inte så eländiga och de behöver inte vara så dyra som de säger att de är. Anton åt kött, ris och grönsaker och Adam åt kött och grönsaker:

https://www.youtube.com/watch?v=fsYee_4xLgA
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-05-25 kl. 23:27.
Citera
2021-05-31, 18:47
Medlem
Rebali179s avatar
Nu har grabbarna gjort något konstigt
De Har Köpt Båt!
https://youtu.be/M2nb4ZXG9KA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto