2021-04-27, 17:36
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Han sa ju att den var leasad och han inte har en chans att casha den.

Den är köpt på kredit. Han sa bara att han inte har cashat den. Inte att han inte hade en chans att casha den (även om man skulle kunna tolka det så på sättet han säger det)

Model 3 performance från 700 papp. 5000 i privatleasing som jämförelse.
Citera
2021-04-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Var sa han det? I filmen när han visade upp den? Isåfall har jag blivit tillfälligt döv under just det segmentet för det är inget jag minns.

Kikade lite på leasing.
https://www.wasakredit.se/foretag/bi...tesla/model-3/

Nästan sextusen i månaden. Plus moms. Jag betalar mindre i hyra.

Det är inte det som är det dyra, ok du har råd betala för teslan men nu måste du ladda den nånstans. Och det är SVINDYRT

Alltså att installera en laddatation, vissa kommer undan billigare dock, beror på hur man bor givetvist. Inte direkt en bil jag personligen skulle vilja äga.
Senast redigerad av Cachero 2021-04-27 kl. 18:14.
Citera
2021-04-27, 23:42
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Stämmer, men Anton verkar ha den dyrare modellen (om man ska tro biluppgifter.se)
den börjar på 700 k.

Varför inte köpa ett hus istället som åtminstone går upp i värde?
Citera
2021-05-01, 03:20
Nu har Adam köpt bil också. Ford Mustang 5.0 Fastback. 450.000 kr, enligt egen utsago i veckans klipp. V8. En sån motor dricker som Håkan Bergmark.

Pojkarna har alltså köpt bilar för en bra bit över en miljon ihop. Det är en väldig kostnad med tanke på att man bara för något halvår sedan sa att kanalen inte gick lika bra och att man var tvungna att gå ner till ett klipp i veckan och dra in Hugos tjänst.

Det här väcker frågor, onekligen. Särskilt som bolagets vinst inte är enorm.
https://www.allabolag.se/5591472542/lundstrand-media-ab

Jag skulle inte förvånas över ifall GördetmedRW-Robin hade ballat ur och köpt en Tesla eller en feting-Mustang, dels eftersom han är impulsiv som attan och dels eftersom han drog in 18 miljoner förra året. Att Matkomakillarna kostar på sig sådana extravaganser förvånar mer.

Nu är inte jag svensk mästare på att läsa bokslut men det är en remarkabel ökning av personalkostnader i bolaget från 2018-2020, från 224.000 kr till 681.000 kr inom loppet av tre bokslut. Per anställd.
https://www.allabolag.se/5591472542/bokslut

Jag tolkar detta som att de två anställda, Adam och Anton, har beviljat sig själv nära tredubbla löner inom loppet av tre bokslut.

Som referens kan vi titta på SampeV2s bolag, V2 Company. Nu har han förvisso bara två bokslut men hans löneökning är försiktig i jämförelse, från 263.000 kr till 325.000 kr.
https://www.allabolag.se/5591358378/bokslut

Det verkar som att Adam och Anton går all-in nu. Kör så det ryker sålänge det håller.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2021-05-01 kl. 03:39.
Citera
2021-05-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nu har Adam köpt bil också. Ford Mustang 5.0 Fastback. 450.000 kr, enligt egen utsago i veckans klipp. V8. En sån motor dricker som Håkan Bergmark.

Pojkarna har alltså köpt bilar för en bra bit över en miljon ihop. Det är en väldig kostnad med tanke på att man bara för något halvår sedan sa att kanalen inte gick lika bra och att man var tvungna att gå ner till ett klipp i veckan och dra in Hugos tjänst.

Det här väcker frågor, onekligen. Särskilt som bolagets vinst inte är enorm.
https://www.allabolag.se/5591472542/lundstrand-media-ab

Jag skulle inte förvånas över ifall GördetmedRW-Robin hade ballat ur och köpt en Tesla eller en feting-Mustang, dels eftersom han är impulsiv som attan och dels eftersom han drog in 18 miljoner förra året. Att Matkomakillarna kostar på sig sådana extravaganser förvånar mer.

Nu är inte jag svensk mästare på att läsa bokslut men det är en remarkabel ökning av personalkostnader i bolaget från 2018-2020, från 224.000 kr till 681.000 kr inom loppet av tre bokslut. Per anställd.
https://www.allabolag.se/5591472542/bokslut

Jag tolkar detta som att de två anställda, Adam och Anton, har beviljat sig själv nära tredubbla löner inom loppet av tre bokslut.

Som referens kan vi titta på SampeV2s bolag, V2 Company. Nu har han förvisso bara två bokslut men hans löneökning är försiktig i jämförelse, från 263.000 kr till 325.000 kr.
https://www.allabolag.se/5591358378/bokslut

Det verkar som att Adam och Anton går all-in nu. Kör så det ryker sålänge det håller.

De får leka av sig lite. Det är roligt ett tag med en sådan bil men sen tröttnar man.
Citera
2021-05-02, 02:36
Medlem
erpers avatar
Luktar avundsjuka i tråden.
Citera
2021-05-02, 02:57
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Självklart. Är det fel på något vis?
Citera
2021-05-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erper

Som vanligt, svenska avundsjukan är ju bara så förbannat rolig. ”Näää jag e inte avundsjuk! Vadå är det nå fel mä dä älläää?!”
Parodi asså.

Kommer aldrig upp något intressant riktigt.
Två grabbar skaffar en Tesla och andra börjar skriva om hur dåligt köp det är bla bla bla….
Dude shut up! Ni önskar ni hade råd med en Tesla 😂
Citera
2021-05-02, 10:22
Medlem
KuReLuBs avatar
Det kan enbart vara i Sverige som en ny Tesla och en begagnad Ford Mustang får folk att se rött.
Låt grabbarna spendera sina ihoptjänade pengar utan att få magknip. Jobba ihop till något roligt själv vetja
Citera
2021-05-02, 18:43
Medlem
Låt killarna tjäna pengar för fan! Lägg ner den svenska avundsjukan!

De drog in 2 miljoner senaste räkenskapsåret. I runda slängar 1 mille per person. Sedan ska sociala avgifter och skatter dras på det. De får ut nånstans mellan 35-50 k var i månaden netto. Är väl inget att böla om för oss i tråden? De tjänar som en förstelärare eller någon civilekonom i junior roll. Bilarna är leasing.

Killarna är trevliga och reko, låt dem få leva ett gott Svensson-liv för allt roligt content de gör!
Citera
2021-05-02, 19:46
Det hade blivit en väldigt mager skvallertråd om vi inte hade skvallrat i den. Tråden som sådan är redan mager som den är med tanke på hur stor kanalen är. Ska vi då avhålla oss från att diskutera personerna bakom kanalen för att inte göda "den svenska avundsjukan" så är det lika bra att låsa den här tråden också.
Citera
2021-05-02, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Låt killarna tjäna pengar för fan! Lägg ner den svenska avundsjukan!

De drog in 2 miljoner senaste räkenskapsåret. I runda slängar 1 mille per person. Sedan ska sociala avgifter och skatter dras på det. De får ut nånstans mellan 35-50 k var i månaden netto. Är väl inget att böla om för oss i tråden? De tjänar som en förstelärare eller någon civilekonom i junior roll. Bilarna är leasing.

Killarna är trevliga och reko, låt dem få leva ett gott Svensson-liv för allt roligt content de gör!

Långt ifrån! Fanns en sida som visade alla youtubers vad Dom tjänade. Dessa killar hade mellan 3-13.000 kr per månad!

Någon som vet sidan man kan se youtubers lön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in