• 1
  • 2
2021-05-25, 19:59
Medlem
Har ofta läst att Swedbank är till för sossar och whitetrash. Även om jag är en vanlig sosse vill jag använda bank som de rika "fina" folken använder mest. Vilka svenska banker är det?
Citera
2021-05-25, 20:02
Medlem
quts avatar
Inte Länsförsäkringar bank annars är det ganska utspritt med fördel SEB
Citera
2021-05-25, 20:02
Medlem
Yo-Yo-mamas avatar
Skitsnack!

Swedbank är det som gäller!

Om du hänger på Flashback så är du, även fast du möjligtvis vägrar inse det, en sosse och whitetrash. Precis som vi andra

Mvh
Citera
2021-05-25, 20:06
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yo-Yo-mama
Skitsnack!

Swedbank är det som gäller!

Om du hänger på Flashback så är du, även fast du möjligtvis vägrar inse det, en sosse och whitetrash. Precis som vi andra

Mvh

Precis som alla andra?
Citera
2021-05-25, 20:07
Medlem
Jordgubbes avatar
En ledtråd är att söka på var diskretionär förvaltning finns.
Citera
2021-05-25, 20:17
Medlem
xrlpyts avatar
Jag har faktiskt undrat var alla superrika har sina pengar. Säg att man vinner 100 miljoner på Lotto, var skulle man sätta in dem? Vanliga bankkonton eller aktiesparkonton/ISK osv brukar ha en insättningsgaranti på 950 000 sist jag kollade. Inte för att banker går i konkurs så ofta, men inte fan skulle man ha 100 miljoner på ett sånt konto i alla fall.

Räknar sekunderna tills någon börja snattra om schweiziska nummerkonton, för att de har sett det nämnas på film.
Citera
2021-05-25, 20:28
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Jag har faktiskt undrat var alla superrika har sina pengar. Säg att man vinner 100 miljoner på Lotto, var skulle man sätta in dem? Vanliga bankkonton eller aktiesparkonton/ISK osv brukar ha en insättningsgaranti på 950 000 sist jag kollade. Inte för att banker går i konkurs så ofta, men inte fan skulle man ha 100 miljoner på ett sånt konto i alla fall.

Räknar sekunderna tills någon börja snattra om schweiziska nummerkonton, för att de har sett det nämnas på film.

Insättningsgarantin har du på bankkonton ja, men inte sitter du med 100 miljoner på konto. De sitter i placeringar i fonder, aktier och andra värdepapper inom ISK, Kapitalförsäkring eller annat lämpligt värdepappersförvar.
Citera
2021-05-25, 20:35
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Inte Länsförsäkringar bank annars är det ganska utspritt med fördel SEB

Så var det förr i alla fall, mer spridning idag och fler ”familjekontor”.

Men SEB är nog i svag ledning. Jumbo bland bemedlat folk och storbanker är Swedbank.
Citera
2021-05-25, 20:37
Medlem
Banker i Västindien är populära.
Citera
2021-05-25, 20:41
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Insättningsgarantin har du på bankkonton ja, men inte sitter du med 100 miljoner på konto. De sitter i placeringar i fonder, aktier och andra värdepapper inom ISK, Kapitalförsäkring eller annat lämpligt värdepappersförvar.
Absolut, men i alla fall på Nordnet är det samma insättningsgaranti där för ett ISK. Många konton blir det.. och även om jag kanske kan skaffa hundra konton om jag vann drömvinsten, hur opraktiskt det än vore, hur gör Bill Gates och Jeff Bezos? Eller våra svenska motsvarigheter då, alla miljardärer. Det måste ju finnas konton med betydligt högre insättningsgaranti än 1 050 000 (hade det visst höjts till såg jag).
Citera
2021-05-25, 20:53
Medlem
Jordgubbes avatar
100 miljoner i sjuprocentig ökning på börsen skapar 7 miljoner kronor första året (och efter tio år 200 miljoner), så vad är det för snack om insättningsgaranti. Däremot hittar superrika andra udda placeringar vi andra inte når (tex fotbollslag och olistade företag).
Citera
2021-05-25, 20:55
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Den som erbjuder bäst förmåner inom private banking.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in