Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Många människor blir hotade av olika anledningar, kvinnor blir dödade rentav. Sånt skall motarbetas och lagföras, men det motiverar inte ett eget land, det är löjligt.
Att ge egna stater åt alla stora grupper (låt säga 10 miljoner personer och mer) som är "hotade" och basera staterna urgamla gränser, innebär världens undergång. Det är vansinne.
Enda gång som man i modern tid har bestämt att det inte är komplett vansinne att vrida tiden tillbaka och snabbfixa en stat, var väl 1948.
Rådde rättvisa, skulle hundratals urfolk få stater, till att börja med..
Vad gäller judarnas bevekelsegrunder, är jag väldigt nyfiken. Ständigt hör man samma mantra: "Vi var här först"... det spelar ju ingen roll, för man har ingen rätt för att man var först för 3000 år sedan.
Sedan har vi det religiösa argumentet.. och jag undrar: var är den exakta kartan och den exakta geografiska angivelsen?
Finns det någon i denna tråd som kan visa urgammal text + karta som beskriver judarnas land?
I forntiden kunde ung en promille av befolkningen läsa och de kartor som fanns var helt bananas .. ingen vettig människa skulle dra fram en 2500 år gammal karta över nuvarande Sverige och bli tagen på allvar ..
Men judarna kan. De vet uppenarligen exakt var deras heliga land låg och var gränserna var.
Jag undrar: var finns den oantastliga, objektiva källan?