2021-05-25, 14:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Absolut spontant och oskyldigt ur mordsynpunkt. Hon verkar inte tro att LW är i någon verklig fara öht.
Mot bakgrund av HD:s och JG:s snack om en sjuk/galen LW "som man aldrig vet vad hon tar sig till" ligger det väldigt nära till hands att anta att HD kanske tror att LW håller sig undan på flit för att störa/hindra den stundande USA-resan.

Vilket knappast är någon slump. SD har minst sagt legat i med sin hjärntvätt av samtliga sina offer, alla har en bild av varandra som går helt i linje med SD:s agenda.

För ingen kan tänka själv eller ha egna åsikter? Alla är hjärntvättade av SD?
Citera
2021-05-25, 14:54
Medlem
Varför har det blivit så tjaffsigt i tråden?
Det kan vara dråp, dvs ett gräl, angående fuskloggarna, det slår slint för riddaren och han råkar göra illa Lena så pass att hon blir medvetslös, hem och hämtar någonting att klubba ihjäl henne med, domkraftskaftet.
Sen till häxan och ordna med sanering, dvs tvätta cykel, kläder, sig själv aka "vattna gräsmattan"
Det var inte meningen, utan blev så i stundens hetta.
Bäst för alla vore ett erkännande, så att alla som på något sätt varit inblandade kan få svar.
Jag vill inte tro att Steffe planeratlänge och väl, utan det var en nödlösning, han tappade det.
Han var sjukt stressad och agerade inte vettigt överhuvudtaget i maj 2018, har framkommit mer än väl.
Bättre en fågel i handen än tio i skogen
Citera
2021-05-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Enligt dig är alla kvinnor offer för hjärntvätt och manipulation. Utan eget ansvar för vad de gör eller inte gör.
Vi pratar inte om "alla kvinnor" i tråden. Vi har en topic och jag föreslår att du håller dig till den. Läs gärna fupen om SDs explosiva natur när han blir förbannad. Läs gärna om hans förföljelse av Lena i hennes trädgård och hans smygande in i hennes bostad. Läs gärna hans smygfotografering av sin egen granne när SD blev sur på honom. Läs gärna hur The*rese fick ett sms från SD så fort hon lämnade HDs bostad om att "HD uppskattade ditt besök massor" (2 sek efter hon stängt HDs dörr efter sitt besök). Dessutom ville han käka lunch med henne.

Det handlar inte om kvinnor och deras ansvar. Det handlar om en man som är en obehaglig stalker som dessutom gärna både tafsar och ständigt insinuerar om sex när han pratar med kvinnor. Han begriper t o m själv att det inte är ett anständigt sätt att förhålla sig till kvinnor, men han kan bara inte låta bli.

Läs om allt det. Och sluta tjata om kvinnor och ansvar och fan och hans mormor.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-25 kl. 15:27.
Citera
2021-05-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jaaa PW är säkert superduperjävig. Kör på ett par varv om PW.
Och om HD och hennes kille och hur hon ljuger för SD istället för att vara helt öppen med den relationen osv.

Ja alltså det är nog du som skrivit mest om person. Du har avverkat halva Psykologilexikon snart i din beskrivning av hur kass HD är i alla lägen.
Jag har skrivit mer baserat på de polisanställdas dokumenterade insats här. Eller bristen på dokumentation i vissa fall då.

Jag tror din svaghet är att du läser in just att jag försöker tona ner SD:s roll. Jag förstår att du inte ser det på annat sätt för att du kan helt enkelt inte. Du saknar den förmågan som andra har som kanske ser att även om han är djävulens företrädare på jordens så bör uppgifter som har med hans person och annat att göra gärna vara hyfsat sanningsriktigt.

Och du vill få det till att jag är inne på dråp emellanåt skulle göra att jag tonar ner hans våld. Det är ju mycket möjligt att det var just så det gick till. Gräl, handgemäng, eskalerat våld. Alltså helt i linje med hur det sett ut vid just två tidigare tillfällen.

I bilen.

När hon ville kramas och han slet sig loss och de började "slåss".

Den förklaringen ligger nära till hands. Så ett dråp eller inte så är hon ju död på ett eller annat sätt.
Och du glömmer att jag faktiskt skrev att han kan ha fått henne medvetslös med ett "spontant" tillhygge men att sen ha tagit sig hem för att hämta säg ett domkraftskaft och då av rädsla för att misshandeln ska uppdagas har ihjäl henne.

Så du får börja sätta dig in lite mer i hur huvudpersonerna här funkar och även kanske visa lite intresse för vad andra skriver och varför så ska du se att polletterna börjar ramla ner till slut.

"Han (SD) kan ha fått henne medvetslös med ett "spontant" tiihygge men sen att ha tagit sig hem för att hämta säg ett domkraftskaft och då av rädsla för att misshandeln skall uppdagas har ihjäl henne". Skriver du, Avel.. Vart har din analytiska förmåga tagit vägen? SD springer hem för att hämta tillhygge han kan slå ihjäl henne med när hon nu under tiden ligger avsvimmad. !!!!?? Hur vet SD hur länge LW ligger avsvimmad? Har SD redan nu tagit med sig LWs mobtfn? Men hon ligger, enligt dig, kvar där tills SD är tillbaks och fortfarande avsvimmad. Är SD så kall att han vet att.LW inte hinner vakna dessförinnan och kalla på hjälp. SD ser risk för att misshandeln uppdagas så därför slår han ihjäl henne då han vet att mordet inte kan uppdagas. Under tiden har SD hunnit fundera ut ett mordscenario som omöjligen kan upptäckas att spåras till honom.!!!

Det är möjligt att jag läser ditt inlägg helt fel, men som jag uppfattar det undrar jag om du har blivit kapad?

Tidigare i tråden har utvecklats att mordet helt klart är planerat, vilket jag stöttar i högsta grad.
Citera
2021-05-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har mycket svårt att förstå varför JG fortfarande umgås med paret D

Ja, och det finns väl några till från cachesekten som de brukar umgås med?
Citera
2021-05-25, 16:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför har det blivit så tjaffsigt i tråden?
Det kan vara dråp, dvs ett gräl, angående fuskloggarna, det slår slint för riddaren och han råkar göra illa Lena så pass att hon blir medvetslös, hem och hämtar någonting att klubba ihjäl henne med, domkraftskaftet.
Sen till häxan och ordna med sanering, dvs tvätta cykel, kläder, sig själv aka "vattna gräsmattan"
Det var inte meningen, utan blev så i stundens hetta.
Bäst för alla vore ett erkännande, så att alla som på något sätt varit inblandade kan få svar.
Jag vill inte tro att Steffe planeratlänge och väl, utan det var en nödlösning, han tappade det.
Han var sjukt stressad och agerade inte vettigt överhuvudtaget i maj 2018, har framkommit mer än väl.
Bättre en fågel i handen än tio i skogen
Du må tro vad du vill likt vem som helst.
Det finns väl knappast nån som talar om lång planering tillika välorganiserat för det första.

Oavsett om planering inte lär leda till livstid relaterat till påföljdsfråga är det väl ändå en markant skillnad med dråp i ett åtal som berör mord?
Citera
2021-05-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, JG visar på en sund sida.
Men jag tror att han är otroligt lojal också, och det blir väldigt ambivalent.

Han döljer ju t ex det hemska faktum att han känner till att det funnits tankar på att döda familjen från SDs håll. Det avslöjar han i ett samtal med SD, där han "råkar" vara avlyssnad.

JG är också hemma hos SD i hans hus, med ficklampa på.
Jag är inte helt säker på att det bara beror på att han är orolig för att grannarna ska se honom. Men det kan också vara så.

Det kanske mest anmärkningsvärda är vä raderingarna han gör i sin mobil mitt under förhör.
Det kan också bero på JGs svaga nerver, men kan synas väldigt vågat att gå till den ytterligheten, om det inte var så att han hade något olagligt i den.

Så JG kan vara en helt sund person, med nerverna på utsidan vilket gör honom till ett perfekt offer för SDs manipulation. Lojal och trogen.

Men han kan också vara en person som har visa sidor som gör att han går över vissa gränser, inte alltid så ärlig. Det har ju fuskloggats osv.

Mest lutar jag åt att JG, även han har tagit skada av SDs behandling och utnyttjande. Och att JG precis som LW har tappat kompasen. Han har låtit förföras av en person som verkar vara en rolig och lättsam person har använt honom för sina egna syften.

Därför blir JG, precis som HD svår att tolka och begripa sig på, även om han är lättare på något sätt. Han uttrycker ju iaf känslor (vilket jag ser väldigt lite av med HD). Yvig, som han beskrivs av flera i tråden tycker jag passar bra.

Det är precis så här jag uppfattar JG. Du beskriver det mycket bra. (Särskilt det fetade)
Citera
2021-05-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Gärna. När jag skulle kolla upp det som du skrev om att JG pratat om en kropp så snubblade jag igen över den korrespondens där LW beskriver hur de börjat bråka och slåss då han vill slita sig ur hennes grepp. Då hon menar att han komemr ha skitont i ryggen efteråt.

Sen har vi grälet i bilen, det inspelade grälet som eskalerade till våld av ett eller annat slag.

Så då menar jag att det är möjligt att eftersom deras gräl urartat inte bara de här gångerna men då dokumenterat med nån form av våld i de två exemplen så kan det som hände 14/5 ha sin grund i det. Men jag menar inte att det är så. Men pressad lär SD ha varit de dagarna så varför skulle våldet ligga längre bort då än i de två exemplen kan man undra?

Tycker du pratar i skägget här, vadå våld av ett eller annat slag, han tog hennes huvud i ett armgrepp tryckte ner det och knoggnuggade. Kalla det gärna för vad det är, misshandel.

Sedan skriver du så kan det som hände 14/5 ha sin grund i det. Men jag menar inte att det är så.
Hur menar du att det är då? Är det planerat eller inte? Tycker fortfarande du pratar i skägget.
Citera
2021-05-25, 16:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fy fan vad jag hoppas han åker in. Men har börjat tvivla. Bäst att hålla ett öga på na.se på fredagmorgonen. De gör inga kvällsuppdrag i såna här fall. Det blir ett gryningsjobb.

Stefan Davidsson: ställ klockan på 5.30 på fredag, så du hinner med en dusch och frukost - Kl 06.00 kanske regionala insatsstyrkan kommer och plockar dig. Fast - du börjar väl vänja dig kan jag tänka.
Vad pysslar SD med den här veckan?
Är det någon som har sett honom?
Eller ligger han och trycker någonstans för att kunna dra iväg om han märker att polisen vill hämta honom?
Jag skulle inte bli förvånad om han försökte försvinna i så fall.
Citera
2021-05-25, 16:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tycker du pratar i skägget här, vadå våld av ett eller annat slag, han tog hennes huvud i ett armgrepp tryckte ner det och knoggnuggade. Kalla det gärna för vad det är, misshandel.

Sedan skriver du så kan det som hände 14/5 ha sin grund i det. Men jag menar inte att det är så.
Hur menar du att det är då? Är det planerat eller inte? Tycker fortfarande du pratar i skägget.

Citat:
han tog hennes huvud i ett armgrepp tryckte ner det och knoggnuggade

Källa?
Citera
2021-05-25, 16:30
Medlem
Citat:
Källa?
LWs polisanmälan och det inspelade bråket.
I polisanmälan finns det foton på hennes huvudsvål där man kan se rodnad.

Nu får du för fan ge dig. Börjar bli riktigt förbannad på dina äckliga kommentarer och ständiga fokus på LW.
Starta en egen tråd och hata hur mycket du vill, här diskuterar vi mordet och GM.
Citera
2021-05-25, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Källa?

Lena.
Hon är väldigt ärlig.

Jag vet att du inte tycker det.

Du kanske tror på SDs vesrion?

Lena skrev till SD; varför ljuger du?

Och SD skrev vid något tillfälle till Lena ; jag kommer att säga att du höll fast i växelspaken och ramlade i asfalten.

Behöver man tala om för Lena vad som ska sägas om det är sanningen?

SD ljuger om det mesta, oavsettt om det behövs eller inte. Han tar till överdrivna grepp för att bevisa att han talar sanning, även för banala saker.

Han ljuger för HD och JG och Lena. För polisen och i TR.

Tror du verkligen på hans version?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in