2021-05-25, 12:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag gissar att Olivia vinner.
Hur som helst, här är min analys av de tänkbara vinnarna.

Olivia. Lynnig medlöperska som sparkar på dem som ligger. Blir sur på män när de tänker/presterar bättre än henne. Svär och ter sig allmänt obildad. Duktig i en del tävlingar. Kvar troligtvis tack vare att Tovia Sophia blev utröstad av personer som aldrig träffat henne.

Joanna. Sur och manipulativ. Mobbningstendenser. Sparkar på dem som ligger. Kvar i tävlingen pga först troligtvis tack vare av att Tova Sophia slumpartat röstades ut, sedan av att Annki och Rickard röstade konstigt, och slutligen pga av att William föredrog en tårta framför att få ut henne.

Annki. Kämpar på, vilket hon ska ha en eloge för. Likaså att hon klarat av viss mobbning. Försöker taktikspela, vilket hon absolut känt att hon behövt. Kvar tack vare att hon inte ses som ett hot.

Ludde. Underhållande, rätt bra i tävlingar, och rätt smart taktiskt. Dock utröstad två(!) gånger, och skulle dessutom egentligen åkt ut även från gränslandet då han förlorade mot Wilma (om jag inte minns fel). Kvar tack vare att produktionen gett honom chans på chans på chans.

Dennis. Har inte utmärkt sig på tävlingar, och inte heller intellektuellt eller taktiskt. Har dock förmodligen vunnit på att uppträda juste och sympatiskt. Kvar i tävlingen främst pga att lag syd hamnade i majoritet, annars hade han förmodligen röstats ut för att han setts som ett hot.

Andreas. Har presterat medelbra på tävlingar. Har inte utmärkt sig särskilt på nåt sätt. Halvmobbas en del av osympatiska Joanna och Olivia. Kvar faktiskt mycket tack vare egna prestationer, det tror jag vi kan ge honom.

Så då vore väl enligt mitt resonemang ovan Andreas "mest värdig", dock hittills då eventuella kommande tävlingar kan ändra på det. Dennis kanske tvåa. Joanna/Olivia/Annki är väl trea, fast jag formulerar det hellre som "delat näst minst värdiga". Underhållande i så fall Ludde minst värdig, fast jag ser hellre honom vinna än Joanna och Olivia.
Edit: Känns konstigt typ ranka Andreas som etta.

Önskelistan: 1. Dennis/Ludde/Andreas/Annki. 5. Joanna. 6. Olivia.

Andreas har ju blivit utröstad en gång och förlorade även gränslandetfinalen, men fick trots detta en fribiljett rakt in i finalen. Knappast värdig vinnare.
2021-05-25, 13:29
Medlem
twoeggss avatar
Felet med Robinson är att de har öråd efter sammanslagningen. Öråd passar bara när det är lagtävlingar. Vem vill se de bästa åka ut? Tycker de borde skippa sammanslagningen och köra lagtävling till finalen. Alternativt köra sammanslagning, men att det inte är några öråd utan de som är sämst på tävling åker ut.
2021-05-25, 13:37
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kanske för att de inte är på Fiji i år utan i Haparanda där det kanske är som mest 14-15 grader jämfört med Fijis 30 grader.

Men Tova-Sophia såg inte ut att frysa. Man får väl uthärda lite kyla när man.har ett fucking guldläge att visa upp & exponera sig själv framför kameran. Själv går jag med linne nästan året om. What's the problem liksom? Det är bara på jobbet jag skyler mig.

Årets robinson gäng är veklingar. Joanna visar lite hud mellan varven. Hon är ok.
2021-05-25, 13:39
Medlem
Buttson69s avatar
Ja nog lär ”yxhugget”hennes bli svettig om hon ska flåsa sig upp på kebne.
2021-05-25, 13:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Felet med Robinson är att de har öråd efter sammanslagningen. Öråd passar bara när det är lagtävlingar. Vem vill se de bästa åka ut? Tycker de borde skippa sammanslagningen och köra lagtävling till finalen. Alternativt köra sammanslagning, men att det inte är några öråd utan de som är sämst på tävling åker ut.

Det skulle ta bort hela konceptet med programmet. Robinson är minst lika mycket ett socialt/strategiskt spel som ett överlevnads/styrkespel. Outwit, Outlast & Outplay är det som krävs för att vinna. Det programmet du vill ha kallas för Mästarnas mästare och går redan på SVT.
2021-05-25, 13:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Men Tova-Sophia såg inte ut att frysa. Man får väl uthärda lite kyla när man.har ett fucking guldläge att visa upp & exponera sig själv framför kameran. Själv går jag med linne nästan året om. What's the problem liksom? Det är bara på jobbet jag skyler mig.

Årets robinson gäng är veklingar. Joanna visar lite hud mellan varven. Hon är ok.

Transan ville bara visa upp sin opererade transkropp. Om man bara kollar på Robinson för att man vill se så mycket hud som möjligt så finns det andra program, ex Paradise Hotel eller Topp Model.
2021-05-25, 13:45
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troja75
Nån som vet varför Joanna alltid blundar när hon pratar?

Tydligen ska kameramannen varit så fruktansvärt ful, därför blundar hon för att slippa se honom.
2021-05-25, 13:48
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn
Gränslandet känns som ett nödvändigt ont från TV4. Tävlings- och tittarmässigt är det fruktansvärt, men själva produktionen är dyr och de behöver leverera tittartimmar.

Tävlingsmässigt säger det sig själv att deltagare som åker ut inte faktiskt åker ut utan får äta upp sig för att sedan slängs in i "riktiga" tävlingen igen. Något som inte visats, men som har nämnts av flera deltagare, är att deltagarna kommit överens att om man kommer tillbaka från Gränslandet ska man röstas ut direkt igen, vilket låter helt rimligt i mina öron. Varför man slänger in deltagare som Rickard och William halvvägs känns också helt hål i huvudet rent tävlingsmässigt. Vad är Robinson utan svälten och att uthärda väder och vind?

Tittarmässigt känns det också poänglöst. Inga intriger eller paktande (undantar Tovas och Alex eskapad), produktionsmässigt slappt där deltagarna själva ska agera domare/programledare och delar av inslagen filmas med selfiekamera.

Fyller ju dock sin funktion som ursäkt att sälja reklam.

Hade hellre sett ett upplägg som liknar amerikanska Survivor. 16-20 deltagare från start, åker du ut så är du ute, plats 3-11 bildar en jurry som röstar fram den slutlige vinnaren av de två finalisterna.

Håller med! Gränslandet är typ bara kul om någon riktigt värdig röstas ut och sen krigar sig tillbaka. Tänker Jonas förra året som dominerade alla immunitetstävlingar (men som förvisso tyvärr åkte till slut).

Förvisso har jag inget emot att ha ett Gränsland-koncept där någon utröstad kan tävla sig tillbaka in, men i så fall bör det viktas emot "värdighet" så att en person som faktiskt är duktig på tävlingar kan komma tillbaka. Tycker även i så fall att det bättre borde integreras i det ordinarie programmet, för de separata avsnitten är oerhört sega och innehållslösa. Mest bara att deltagarna går runt och snackar skit.
2021-05-25, 13:59
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det skulle ta bort hela konceptet med programmet. Robinson är minst lika mycket ett socialt/strategiskt spel som ett överlevnads/styrkespel. Outwit, Outlast & Outplay är det som krävs för att vinna. Det programmet du vill ha kallas för Mästarnas mästare och går redan på SVT.

Det finns inga öråd i Mästarnas mästare vad jag vet. Jag tycker lag-öråd är intressanta. Inte alltid den man tror som ryker. Som när Hayes blev utröstad t.ex. Som det är nu är det bara trista twists. Såhär är konceptet nu som alla vet om:

Var hyfsat duktig i lagtävlingarna så du inte ses som en belastning för laget.
Var inte bäst när det blir sammanslagning för då är det stor chans att du ryker för att du ses som ett hot.

Totalt förutsägbart. När det blev extra öråd så fattar ju alla att det är William som resterande vill ha ut. Vill de ha lite mer oförutsägbart får de väl jobba med castingen och tävlingarna bättre. Och vad är poängen med att ge immunitet till vinnaren av tävlingar i sammanslagningen när den blir pointless i slutändan ändå?

Det visar sig ju att folk inte tar i på tävlingarna som Andreas t.ex bara för att inte framstå som ett hot. Sjukt lame och något de flesta som söker till tävlingen är medvetna om.
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-25 kl. 14:14.
2021-05-25, 14:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det finns inga öråd i Mästarnas mästare vad jag vet. Jag tycker lag-öråd är intressanta. Inte alltid den man tror som ryker. Som när Hayes blev utröstad t.ex. Som det är nu är det bara trista twists. Såhär är konceptet nu som alla vet om:

Var hyfsat duktig i lagtävlingarna så du inte ses som en belastning för laget.
Var inte bäst när det blir sammanslagning för då är det stor chans att du ryker för att du ses som ett hot.

Totalt förutsägbart. När det blev extra öråd så fattar ju alla att det är William som resterande vill ha ut. Vill de ha lite mer oförutsägbart får de väl jobba med castingen och tävlingarna bättre.

Nej, men det här att man tävlar sig fram till finalen. Jag tycker inte heller om det extra örådet, just eftersom William inte hade någon chans att försvara sig eller kunna påverka. Sedan tycker jag dock inte heller om att han kom in så pass sent som han gjorde, även om det inte var hans eget val.

USA och Australien gör det bra. Lagtävlingar de ca 7 första avsnitten. Sedan sammanslagning med inidivduella pris och immunitetstävlingar där vinnaren i immunitetstävlingen blir immun i örådet. Det sista örådet får vinnaren av den sista immunietstävlingen bestämma vem han/hon vill ha med sig till finalen och resterande två får göra upp i att göra eld. Sen ett öråd där juryn ska rösta på vem de vill ska vinna och att man får övertyga juryn om varför man ska vinna och på vilket sätt just en själv spelat spelet bäst.
2021-05-25, 14:23
Medlem
Sernes avatar
Wille var så kåt på princesstårta och brev hemmifrån, en köpt röst till, Rille hade varit kvar och någon annan hade åkt i omgång två.
2021-05-25, 14:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serne
Wille var så kåt på princesstårta och brev hemmifrån, en köpt röst till, Rille hade varit kvar och någon annan hade åkt i omgång två.

Wille hade ändå åkt i omgång två, Rille hade varken gjort till eller ifrån. Ganska otaktiskt dock att välja tårtan framför extrarösterna. Men tror han sa något om att det kvittade vem som ryker i örådet. Frågan är dock hur pass medveten han var om det extra örådet, var ju samma grej säsongen innan. Han verkade köra järnet varje tävling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in