Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Covidstatistik.se är en bra plats för dig.
Dör kan du kolla åldersfördelning på alla parametrar.
Återkom gärna efter det..
Ett tips är att sluta med dina anekdoter. Du framstår som helt efterbliven när du håller fast vid uppenbart felaktiga slutsatser.
Om en nationalekonom räknat ut vad skolstängning kostar, är du en bättre nationalekonom (såklart)
Om statistik från SIR säger en sak, ja, då hävdar du att en anekdot från en sjuksköterska väger tyngre än riktig fakta.
Om Sverige inte gör som Norge, är FHM idioter. Om de istället gör som norge i en annan fråga (tex dosintervallet) ja, då är dom idioter för det..
Är det bara din alldeles egna världsuppfattning som är korrekt? Finns det ingen expert som kan få dig att ändra inställning? Varför dammsuger du nätet efter skräckhistorier?
Hittar inget om ålderfördelning på den senare tidens dödsfall i Argentina på den sidan du hänvisade till. Inget om sjukhusinläggningar heller. Påstår man att kostnaden för att övergå till distansundervisning i Sverige ligger på 700 miljarder kronor per år behöver i alla fall inte jag några forskningsrapporter att luta mig på för att säga att det är bullshit. Vet faktiskt inte vad jag kan hitta för forskningsrapporter som stödjer mig i den slutsatsen heller. Det är inte så att det finns forskningsrapporter som motsäger vartenda stolliga påstående i hela universum heller. Om någon påstår att det finns 14 solar och 37 planeter i vårt solsystem blir inte det en sanning heller. Ingen skulle göra en forskningsrapport i syfte att försöka falsifiera ett sådant absurt påstående.
En utredning, forskningsrapport, kalla det vad du vill blir ingen vetenskaplig sanning bara för att den har publicerats i skrift.
Somliga här på Flashback (faktiskt ganska många), tror att något automatiskt blir sant för att skickas en länk. Om ett gäng nationalekonomer sätter sig och räknar och sedan kommer fram till tre olika slutsatser. Att det kostar 7 miljarder, 70 miljarder eller 700 miljarder. Vem har då rätt och vem har fel?
Eller ta bara vaccinens effektivitet som varit hett debatterat. Vi har hela spektret. Tag Astras vaccin som enligt tillverkaren ger 63% skydd, någon brittisk undersökning som säger 80%. Effektivitet på äldre där Sydafrika och Australien säger att det knappt skyddar något alls. Har läst siffror på 8%, medan Folkhälsomyndigheten säger att det ger ett mycket bra skydd, speciellt på äldre...`