2021-05-22, 16:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ordbajseri som vanligt i dina inlägg...

1. Källa gällande smittspridningen i den åldersgruppen.. annars skitsnack.

2. Damage control? 14-15 månader? Första BEKRÄFTADE fallet i Sverige: https://www.krisinformation.se/nyheter/2020/januari/forsta-bekraftade-fallet-av-coronavirus-i-sverige
Rättelse: dvs 16 månader. Som jag sa närmare 1,5 år än dina 14 månader

2. Du kan ta dig en titt graferna längs till höger i denna länk.. framför allt "antal bekräftade smittade" samt "antal dödsfall".. per åldersgrupp... sedan kan du själv applicera ditt ordbajseri från inlägget ovan och se huruvida din teori stämmer

(Spoiler: NEJ det gör den inte)

I din värld så är 5 myror fler än 10 elefanter. Sedan man kom igång med testningen i Sverige på allvar, dvs, ungefär vecka 30 förra året så har smittspridningen bland de äldre bara varit en bråkdel jämfört med övriga befolkningen. Diagrammet högst upp.
https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall
Citera
2021-05-22, 16:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
1. du har fel gällande FOI/MSB... jag förstår att du inte vill att din "naiva" bild rasas (nej jag tror inte att just du är en påverkansagent... men de finns sådana här inne.. ganska taffliga om du frågar mig)

En rapport som FOI släppte lägligt i November 2020.

Källa FOI: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKE wjLydbpsdDuAhWIjosKHUtTBikQFjAAegQIAhAC&url=https% 3A%2F%2Fwww.foi.se%2Frest-api%2Freport%2FFOI%2520Memo%25207349&usg=AOvVaw3NO c2ySc0lVO3WOm91MuF-

"Studier har även visat att grupper på sociala medier med
vaccinationsmotståndare har växt kraftigt under de senaste
månaderna
vilket gör att felaktig och missvisande information,
medvetet eller omedvetet, riskerar att allvarligt påverka
framtida vaccinationskampanjer.
Josep Borrell, Europeiska
unionens höga representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik,

sammanfattade nyligen utvecklingen med att ”desinformation
kan döda”.

Kriser skapar kognitiva sårbarheter, det vill säga svårigheter
att förstå till exempel sammanhang eller orsak och
verkan, som utnyttjas av antagonister för framgångsrik
påverkan. Ett framtida psykologiskt försvar kommer att
behöva arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att identifiera,
förstå, förebygga och hantera
kognitiva risker och
sårbarheter.
Coronapandemin har tydliggjort att konspirationsteorier
och grupperingar som frodas och växer
sig starka skapar sårbarheter som antagonister kan missbruka.
Resultatet kan bli minskad vaccineringsgrad, våld
och vandalisering av 5G-master eller betydligt mer omfattande
samhällsstörningar. Våra kognitiva sårbarheter måste
hanteras och skyddas innan de exploateras av antagonister.

2. Du har fel... piller och salvor köper vissa då det behövs... Tvingande vaccin för HELA befolkningen är något helt annat. Du borde ta en grundkurs i företagsekonomi.. mer behövs inte.

3. FOIs definition av kritiska svenska medborgare = Antagonister.. den är riktigt snygg

Nu vet ju inte jag så mycket om dig, men antagonist betyder motståndare och det är du ju mot samhället strävan att vaccinera bort smittan. Och mot oss som tycker annorlunda.

FOI definierar även andra hot. Främmande agenter som vill ställa till kaos och öka misstron mot samhällets institutioner och det politiska systemet, destabilisera Sverige. Om de finns på FB eller andra stället det vet FOI/FRA de har resurser att ta reda på vilka IP adresser vi utgår från.
Citera
2021-05-22, 16:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej.. DIN AGENDA är tydlig.... det hade INTE dött fler än vad det registrerades... TVÄRTOM

SANNINGEN är att den officiella siffran bör starkt IFRÅGASÄTTAS då alla som avlider registreras som avlidna MED C19.. om de visat positivt vid test hela 30 dagar innan... oaktat om det varit hjärtinfarkt eller något annat.

Din agenda är att till varje pris försöka förringa en dödlig smittsam sjukdom. Varför vill du det?

Finns ju ingen seriös aktör, vare sig du pratar FHM eller Socialstyrelsen, eller någon annan officiell organisation som sätter likhetstecken mellan överdödlighet och dödsfall i covid19, men även om man gjorde det har vi likafullt en överdödlighet på 8%.
Citera
2021-05-22, 16:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Den enda som sprider Fake News är du och dinga gelikar.

C19 är lång ifrån den sjukdom som skördar flest offer årligen i Sverige.
Förra året stod den för ca 12% av alla avlidna.. resterande 88% dog av andra orsaker som det överhuvudtaget inte yppas om.

0.01% av alla under 70 har avlidit med C19... således är det Fake News att påstå att C19 är en MYCKET DÖDLIG Sjukdom.. 99.9% har inte dött är bevis nog.

Påverkansagenter bör dras fram ur sina mörka skuggor

Med dina siffror skulle alltså bara 100 personer under 70 avlidit av covid19 i Sverige, trots att den verkliga siffran uppgår till flera tusen enligt Socialstyrelsen. Sedan anklagar du mig för fake news. Det blir löjligt att argumentera med dig, då du bara skiter siffror ur tomma intet.
Citera
2021-05-22, 16:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I din värld så är 5 myror fler än 10 elefanter. Sedan man kom igång med testningen i Sverige på allvar, dvs, ungefär vecka 30 förra året så har smittspridningen bland de äldre bara varit en bråkdel jämfört med övriga befolkningen. Diagrammet högst upp.
https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall

Nu Ljuger du igen

1. Masstestningen kom igång i bästa fall v 44 och inte vecka 30 som du påstår.. ta en ny titt på din källa

2. Din påstående om att "flera hundra tusen hade varit döda" är även det en ren lögn.. eftersom yngre (i det här fallet yngre än 70) klarar sjukdomen galant med YETTERST FÅ antal avlidna (varav 86% multisjuka, källa Socialstryelsen)

Dina inlägg kan enkelt klassas som ej faktabaserad Desinformation
Citera
2021-05-22, 16:34
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Jo, det gör jag faktiskt. Känner visserligen andra som har hämtat sig också, men jag vet tillräckligt många som blivit svårt sjuka för att jag ska bli rädd för sjukdomen. Känner även till två personer som dött. Visserligen äldre men ändå. Du tror på riktigt att Covid19 är jämförbar med en förkylning? Och att anledningen till att man stängt ned halva världen är vadå - en överreaktion???

Tror du att man botar cancer med vitamin C och D också, eller är det bara på covid19 det fungerar?

Har samma känsla av att covid skulle kunna vara det definitiva slutet bara efter att ha hört några yngre och friskare som haft sjukdomen och hur jävligt det var.

Att utsättas för lågintelligenta dårar som påstår att vaccinet är farligare än sjukdomen, för oss som de inte känner, det är svart humor!
Citera
2021-05-22, 16:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vi vet inte ännu hur många som drabbas av biverkningar.
Det får vi se när detta expriment är slut början 2023.
Nej, vi vet inte allt om alla biverkningar ännu, så långt förstår säker alla.

Däremot är det mång som tror att man började utveckla denna typ av vaccin helt nyligen, men så är det inte.
  • I början av 90-talet gjordes de första djurförsöken med mRNA-vaccin som visade att tekniken fungerar.
  • Vaccin mot coronavirus har man forskat på i nästan 20 år om inte jag minns fel.
  • Ett antal olika vaccin är testade på både djur och människor, bla. mot rabies, ebola, vanlig influensa och zika.

Du har tydligen ännu inte förstått att det är en vanlig Fas 4-studie som pågår nu och fram till 2023.
Citera
2021-05-22, 16:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Outgrundlig skara av förnekare hittar på hejvilt med uppochnermunnad häxansiktad Freddy Kruger-aspergerbeväpnad Thomas Quick liknande titta-snett-i-taket-som-han-hör-röster-på-presskonferenser - maniska mumbojumbo-påslag - Tegnell

”Inte så farligt bara som en förkylning”

”Barn smittar inte”

”Kontaktsmitta”

full-retarderade kärringar står på led i tät kö för att squirta handsprit affärerna ställt fram i Liljeholmsgallerian där står de, utan vidare kunskap hur smittspridningen går till, redo att trycka på handspriten och ”sprita händerna *skweesh skweesh* *sqwurt* *sqwurt* *kladd* *glafs* *glitt* *sqwlitt*, påminner om toalettbesök, tomma ögon som på toaletten.

Gubbar/kilkar använder inte ens handspritflaskan exkluderat äldre gubbar med tillgörande tant som säger åt ”sprita nu seså där är den” yngre killar spritar inte i Liljeholmen, inte manligt, finns ngn outtalad ”lite covid ska en riktig man inte vara rädd för, handsprit de är för tjejer”

Den är så viiktig handspriten, och enkel. Och LAGOM, Jaaaa. *Sqwurt*

Skyddar jättebra mot luftburen aerosolsmitta.

Fine and dandy vettu, 20+ grannar har inte fått tillbaks lukt och smak, borta sen i höstas. Ett halvår utan smak och lukt.

Wait Ska de komma och klaga nu?

De hade fullt upp med att förneka och småskratta åt munskyddade/maskanvändare.

Ja, visst är det roligt? Igår blev jag förresten anklagad för att inte följa reglerna för Covid19. Anledningen? Jo, jag gick IN på en byggmarknad i kassledet där folk skulle gå ut. Utomhuskassa, men de hade glömt att anordna en utomhusentre. De kan ju bara fetglömma att jag tänker gå igenom ett fullsatt jävla varuhus i inomhusmiljö när jag vill till utomhusavdelningen. Därmed fick jag korsa vägen för de som stod och väntade på att betala. Utomhus i sina kirurgskydd som inte ens hjälper. Noterade dock att den obligatoriska flaskan med handsprit stod vid kassan. Vad fan ska man göra med den? Gurgla med eller? Folk är förfan totalt pantade i colan och en anledning kan väl vara att de inte tänker själva utan lyssnar på Folkhälsomyndigheten. COVID 19 är en AEROSOLSMITTA FÖR HELVETE!!!!
Folk kan köra upp sin jävla handsprit. Det är inget vigvatten som hjälper mot covid!
Citera
2021-05-22, 16:40
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu vet ju inte jag så mycket om dig, men antagonist betyder motståndare och det är du ju mot samhället strävan att vaccinera bort smittan. Och mot oss som tycker annorlunda.

FOI definierar även andra hot. Främmande agenter som vill ställa till kaos och öka misstron mot samhällets institutioner och det politiska systemet, destabilisera Sverige. Om de finns på FB eller andra stället det vet FOI/FRA de har resurser att ta reda på vilka IP adresser vi utgår från.

Det intressanta i det hela är att FOI (ganska klantigt) lägger ut dokument där man klart och tydligt kan se vilka som styr detta land egentligen.. EU byråkrater.. vi har ingen demokrati längre.. det är bara ett skådespel.

2. Det är inte i allmänhetens intresse att vaccinera bort ett virus som är ofarligt för den absoluta majoriteten av befolkningen. Det ligger i politikers intressen då uppmaningen kommer "uppifrån" och vill man visa sig "duktig i klassen"

3. Att FOI/MSB har resurser är inget jag betvivlar.. tvärtom är jag ganska säker de är inne på FB och andra forum och kartlägger sina medborgare.. i riktig totalitär antidemokratisk anda
Citera
2021-05-22, 16:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag har nog ungefär samma immunförsvar som alla andra.
Mer än hälften av de som ligger på IVA är under 50 år.

Nu är du igång igen. Ingen vecka någon gång har mer än hälften av de på IVA varit under 50 år. Inte ens I närheten, förutom v 40 där det vara ganska nära att hälften var under 50 (var 15 inläggningar den veckan).
https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.alder-veckovis-p

Hur dum I huvudet är du egentligen? Du gör detta medvetet för att provocera hoppas jag , för ingen kan vara så korkad som du framställer dig.
Citera
2021-05-22, 16:44
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Din agenda är att till varje pris försöka förringa en dödlig smittsam sjukdom. Varför vill du det?

Finns ju ingen seriös aktör, vare sig du pratar FHM eller Socialstyrelsen, eller någon annan officiell organisation som sätter likhetstecken mellan överdödlighet och dödsfall i covid19, men även om man gjorde det har vi likafullt en överdödlighet på 8%.

Din agenda är att så många som helst skall vaccinera sig.. varför springer du regeringens/vaccinbolagens ärenden?

Finns ingen som helst logik att massvaccinera friska människor som klarar C19 infektionen galant (inkl mig själv).. De som vill ta vaccinet får göra det. Framför allt de som är i riskgrupp får själv avgöra om de behöver vaccinet eller ej. Där finns det en logisk tanke.. men för övrigt.

Sluta spela charaden... det är ÖVERTYDLIGT vad ni håller på med.. tror ni folk är dumma i huvudet?
Citera
2021-05-22, 16:46
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Outgrundlig skara av förnekare hittar på hejvilt med uppochnermunnad häxansiktad Freddy Kruger-aspergerbeväpnad Thomas Quick liknande titta-snett-i-taket-som-han-hör-röster-på-presskonferenser - maniska mumbojumbo-påslag - Tegnell

”Inte så farligt bara som en förkylning”

”Barn antas smitta mindre”

”Kontaktsmitta” ”aerosolsmitta i extrema fall som intubering eller hockey-nysning”

Asymtomatisk smittspridning- men Stanna hemma om du har symtom.

Inget munskyddstvång.

full-retarderade kärringar står på led i tät kö för att squirta handsprit affärerna ställt fram i Liljeholmsgallerian där står de, utan vidare kunskap hur smittspridningen går till, redo att trycka på handspriten och ”sprita händerna *skweesh skweesh* *sqwurt* *sqwurt* *kladd* *glafs* *glitt* *sqwlitt*, påminner om toalettbesök, tomma ögon som på toaletten.

Gubbar/kilkar använder inte ens handspritflaskan exkluderat äldre gubbar med tillgörande tant som säger åt ”sprita nu seså där är den” yngre killar spritar inte i Liljeholmen, inte manligt, finns ngn outtalad ”lite covid ska en riktig man inte vara rädd för, handsprit de är för tjejer”

Den är så viiktig handspriten, och enkel. Och LAGOM, Jaaaa. *Sqwurt*

Skyddar jättebra mot luftburen aerosolsmitta.

Fine and dandy vettu, 20+ grannar har inte fått tillbaks lukt och smak, borta sen i höstas. Ett halvår utan smak och lukt.

Wait Ska de komma och klaga nu?

De hade fullt upp med att förneka och småskratta åt munskyddade/maskanvändare.

Tegnell, förra gången lyckades psykfallet ge sömnsjuka till ett tusental personer, nu har Freddy Kruger överträffat sig själv och gett hundratusentals långtidssymtom samt men för livet.

Psykfallet rider samma douchebagism som mestadelen av folket utövar.

När de vaknar kan de liksom inte skylla på Tegnell längre, gnyende mobbade de på andra som ville se försiktighetsprincip, munskyddstvång osv, påtalade att samhällspridningen drivs 45-55% av barn i grundskolan.

Stratifikation av douchebags sker med hjälp av häxansiktad douchebag som samlar en douchebag arme av förnekande fine and dandy mobbare.

Tegnell var den enda som var balanserad och sansad under första delen av kampanjen.. ända tills regeringen fick på fingrarna att de inte gjorde som uppdragsgivarna ville och således förpassade Tegnell till baksätet.. där han fick tydliga instruktioner vad han kunde och inte längre kunde säga.

Detta var precis innan vaccinkapanjen drog igång i okt/Nov 2020
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in