2021-05-25, 10:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag har presenterat flertalet länkar om min åsikt, det kanske dags att du presenterar någon fakta som stödjer din åsikt dvs att grundskolebarnen skulle må bra av en skolstängning.

LYCKA TILL

Lessen att tala om det, men antalet länkar du skickar har inget med din trovärdighet att göra. Speciellt inte som du bara länkar en massa partsinlagor från folk som du väljer att benämna "experter". Du gör dig bara löjlig.
Citera
2021-05-25, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dessa vaccin som ska ge 100% skydd verkar inte ge 100% skydd!

SVT:
Det finns ingen som påstått att de ger 100% skydd.
Citera
2021-05-25, 10:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Alla experter, lärare osv även dom norska är eniga om att en stängning av grundskolan innebär en försämring i lärandet för barnen. Alla experter är eniga om att en stängning av grundskolan innebär en stor kostnad både direkt i produktionsbortfall och indirekt pga försämrade livsinkomster osv.

Det finns en handfull här inne som har en avvikande åsikt och rent av tror att knattarna skulle må bra av en skolstängning men resten av oss och vetenskapen är av en annan åsikt. Att ni tror att en 10-åring framför en skärm hemma lär sig lika bra som i ett klassrum tillsammans med andra elever och lärare säger nog ganska mycket om vad för människor ni är och vilka erfarenheter och levnadsvanor ni har.
Av mig fetat
Jag bara älskar att läsa dina inlägg. Jag har aldrig utryckt den åsikten och jag tycker inte så. Varför du alltid måste lägga ord i munnen på de du diskuterar med förstår jag inte. Du kom med et påstående att rapporten handlade om framför en akut stängning av grundskolan. Men rapporten handlar lika mycket om universitet och högskola och det är just främst universitet och högskola man sätter på distans.

Vi ser ett ökat lärande och inte ett minskande i och med att fler väljer att studera under pandemin. Detta viste man inte och klarade inte av att förespå när man i mars 2020 gjorde rapporten.

Självklart är det i de flesta fall bättre med undervisning på plats en undervisning på distans. Om du vill veta något om mina åsikter fråga istället för att hitta på vad jag tycker, du börjar bli riktigt tröttsam.

Citat:
Det handlar inte om hur många som utbildar sig bara utan om vad dom lär sig när dom utbildar sig.
Det rapporten handlade om framför allt var en akut stängning av grundskolan och därav minskat lärande.

Edit Dom där en handfull personer som hyser den nämnda åsikten tror jag bara finns i din fantasi.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-05-25 kl. 11:15.
Citera
2021-05-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så du menar att vårdpersonalen ljuger?
Hon berättar om sin känsla och sina upplevelser i sin vardag inom vården. Statistik säljer inte lösnummer, det gör personliga historier (och extra många om de har lite sensation över sig).
Citera
2021-05-25, 10:57
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Lessen att tala om det, men antalet länkar du skickar har inget med din trovärdighet att göra. Speciellt inte som du bara länkar en massa partsinlagor från folk som du väljer att benämna "experter". Du gör dig bara löjlig.

Nej kära IMBILDEN det är du som gör dig löjlig .
Du påminner om annan akademiker som hade massor av åsikter men om man frågade efter lite substans så blev personen otrevlig.
Samma här att du kallar mig för löjlig i stället för att överbevisa mig med forskning m.m som visar att jag har fel.

Så gör det i stället för att bara bajsa ur dig personliga åsikter baserat på din "personliga forskning", fram riktig med fakta.
Citera
2021-05-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec

Frågan är väl om de ens ger 95% skydd som man påstått.
Citera
2021-05-25, 11:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec

Jaså?

Citat:
Astra Zeneca står fortfarande fast vid att vaccinet visat ett 100-procentigt skydd mot ett allvarligt och kritiskt sjukdomsförlopp och behov av sjukhusvård.
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/03/astra-zeneca-effekten-ar-76-procent/
Citera
2021-05-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacedreamer
Har du missat det? Det är ju det de gör. De som följer restriktionerna är ju de som ser till att smittan slutar att spridas. Det är tack vare alla med din attityd som gör att smittan fortfarande sprids.

Ja det är fruktansvärt att vissa av oss vägrar låta våra medborgerliga rättigheter tas ifrån oss.
Det är rätt illa när FB som generellt brukar vara höger helt plötsligt springer globalisternas och vänsterns ärenden.
För ingen kan längre övertyga mig om att global nedstängning är svaret på detta virus som är tämligen ofarligt för friska människor under 80 år.
Citera
2021-05-25, 11:15
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dessa vaccin som ska ge 100% skydd verkar inte ge 100% skydd!

SVT:
Citat:
Hesselgrenska
Särskilt boende för demenssjuka
https://www.hofors.se/stod--omsorg/aldreomsorg/sarskilt-boende-korttidsboende/hesselgrenska.html

Dementas sjukdom i hjärnan gör att deras immunförsvar är nedsatt i förhållande till "normala äldre". Hjärnan klarar inte av att skicka impulser tillräckligt snabbt till immunförsvaret. De har också en förmåga att inte kunna hålla sig på sina rum när de är sjuka (får ej låsa in dem).

Att dementa fortsatt är i riskgrupp även om de är fullvaccinerade torde inte förvåna någon.
Citera
2021-05-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja det är fruktansvärt att vissa av oss vägrar låta våra medborgerliga rättigheter tas ifrån oss.
Det är rätt illa när FB som generellt brukar vara höger helt plötsligt springer globalisternas och vänsterns ärenden.
För ingen kan längre övertyga mig om att global nedstängning är svaret på detta virus som är tämligen ofarligt för friska människor under 80 år.
Det tror inte jag heller. Dock är det ju uppenbart att om vi håller avstånd till andra så minskar smittan, och det är ju det alla vill. Genom att leva som förr och trängas bland folk så minskas ju även chansen att restriktionerna tas bort. Ju mer vi trängs destu mer smittar vi varann. Det är ganska enkelt att förstå det även för de som inte bryr sig ett skit.
Citera
2021-05-25, 11:31
Medlem
Citat:
Så du menar att vårdpersonalen ljuger?

Covidstatistik.se är en bra plats för dig.
Dör kan du kolla åldersfördelning på alla parametrar.

Återkom gärna efter det..

Ett tips är att sluta med dina anekdoter. Du framstår som helt efterbliven när du håller fast vid uppenbart felaktiga slutsatser.
Om en nationalekonom räknat ut vad skolstängning kostar, är du en bättre nationalekonom (såklart)
Om statistik från SIR säger en sak, ja, då hävdar du att en anekdot från en sjuksköterska väger tyngre än riktig fakta.

Om Sverige inte gör som Norge, är FHM idioter. Om de istället gör som norge i en annan fråga (tex dosintervallet) ja, då är dom idioter för det..

Är det bara din alldeles egna världsuppfattning som är korrekt? Finns det ingen expert som kan få dig att ändra inställning? Varför dammsuger du nätet efter skräckhistorier?
Citera
2021-05-25, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Av mig fetat
Jag bara älskar att läsa dina inlägg. Jag har aldrig utryckt den åsikten och jag tycker inte så. Varför du alltid måste lägga ord i munnen på de du diskuterar med förstår jag inte. Du kom med et påstående att rapporten handlade om framför en akut stängning av grundskolan. Men rapporten handlar lika mycket om universitet och högskola och det är just främst universitet och högskola man sätter på distans.

Vi ser ett ökat lärande och inte ett minskande i och med att fler väljer att studera under pandemin. Detta viste man inte och klarade inte av att förespå när man i mars 2020 gjorde rapporten.

Självklart är det i de flesta fall bättre med undervisning på plats en undervisning på distans. Om du vill veta något om mina åsikter fråga istället för att hitta på vad jag tycker, du börjar bli riktigt tröttsam.

Edit Dom där en handfull personer som hyser den nämnda åsikten tror jag bara finns i din fantasi.
Men alltså... NEJ.

Rapporten handlar om kostnaden för skollstängningarna.

Inte hur bra det har varit med pandemi för då har fler arbetslösa tvingats studera istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in