Citat:
Ursprungligen postat av
Massonite
Ja där har du rätt det är ingen lögn att att även Ebba mår taskigt , men hon själv har faktiskt velat dra sig ur köpet , då kan allt rättsligt snack om det som berör Esbjörn läggas ner. För hur jag menar är att Ebba säger väl inte bara en sak .... och sedan gör en annan ??? väll ?
Jag har inget emot Ebba , det som gör hennes agerande så frustrerat är att hon dragit in Esbjörn i en rätts tvist även om hon själv backat ur köpet ... jag finner det som dubbelmoral. Det är inte vad kristna gör , utan pekar på liberaler. .
de,som tror att lite rätt och lite fel .. är en gråzon mitt emellan jing jang .. som heller inte existerar .
Det är människors påhitt enbart. (det sataniska) upphovet till Judar och muslimer..
Att däremot vända sig till i detta fallet Tingsrätten för att få samma svar av dem , fast kanske med andra ord .
som lyder ... det står ord mot ord och tingsrätten bedömer att lägga ner fallet. .. och inget har hänt ..
Esbjörn har sitt hus och sin mark , och Ebba får köpa sig ett annat hus .. eller en mark nära sitt ex... för att bygga sig ett hus . konstigare än så är det inte ..
Jag förstår att det är många som hatar rättvisan .. ingenting är halvt rätt eller nästan rätt ... i sanningen.
Hon har inte backat. Det hon har sagt, är:
"Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det"
”Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill”.
Dvs hon var beredd att gå Esbjörn till mötes om han inte ville sälja.
Rent juridiskt är det nämligen noga med vem som drar sig ur. Det är den personen som får stå för hela kostnaden motparten har dragit på sig. Esbjörn är den personen som får stå för kalaset, eftersom det är han som ångrat sig, han som obstruerar osv.