Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Återigen lägger du ord på mig som jag varken sagt eller påstått.
Har inte pratat om hembud, eller motprestation
Jag har inte lagt ett enda ord i din mun. En åsna är intelligent i jämförelse med dig, som tror det.
Inte heller förstår du varför det du föreslog "från första början", handlar om bl.a. hembud och motprestationer. Du vet antagligen inte ens vad det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Läget från början - det jag kommenterade - var trådens uppfattning att det inte alls gick att hindra en framtida överlåtelse.
Då la jag fram detta om överlåtelseförbud. Förklarade att det hade varit möjligt under vissa förutsättningar, och om Esbjörn och Matz lagt in överlåtelseförbud enligt JB osv.
Som vanligt vill du skriva om såväl historien som verkligheten.
Men se, det går inte.
Verkligheten beskrev jag just in inlägget du uppenbarligen inte förstod, och historien är vad den är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Sedan kan ni spekulera hur mycket ni vill om Ebba velat köpa ett hus utan 100% ägande - och Matz hade då blivit tillfrågad. Det hade kunna varit en intressant situation!
Det har aldrig varit talan om att hon skulle köpa ett hus utan 100% ägande, det är bara i dina fantasier sådant förekommer. Som sagt, du är mer korkad än en åsna som fortfarande inte fattat det, och fortfarande inte tycks kunna skilja på fantasi och verklighet. Vilken anstalt sitter du inlåst på egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Nu kommer du in med "förbehåll om hembud". Det har jag inte ens tagit upp alls.
Överlåtelseförbud. Thats it.
Liksom, försök hålla dig till spåret.
Som sagt, du förstår ingenting, allra minst relevansen i mitt inlägg. Till och med en åsna skulle förstå så enkla saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Det går hindra en framtida överlåtelse, det hade kunnat gjorts juridiskt korrekt av dem DÅ.
Men nu är det försent. Så kan vi gå vidare?
Har du lärt dig nåt?
Jag lär mig massvis, hela tiden. Tyvärr kan vi inte säga detsamma om dig. Det spelar ingen roll hur många gånger vi förklarar olika saker för dig, så fattar du ingenting.
Nej, som sagt, som jag visat i flera inlägg, så hade det inte gått. Att du sedan är så korkad att en åsna förefaller intelligent i jämförelse, och därför inte fattar något av det, förändrar inte saken.
Ja visst, om du nu till sist insett att du återigen är fullständigt borta, och vill släppa saken, så kan vi gå vidare. Det har vi kunnat göra hela tiden. Det är bara du som inte fattar det.