2021-05-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619

Det polisen borde göra, är att be skatteverket kontrollera ALLT av Hagens ekonomi, hans företags ekonomi osv och försöka sätta dit han för något brott. Vad som helst. T H har gjort misstag, och mycket av infoen lär finnas på hans jobb.
Samt göra desamma med «medhjälparen».
Gör man det kommer nog många «fiskar» att rullas upp.
Man kanske har planerat detta bra nu, men det kan finnas transaktioner 10-20 år tillbaka i tiden, som kan hjälpa polisen nu. Också resmål m.m.

Sen givetvis, om de skulle varit organiserat skulle de kommit fram nu. De flesta organiserende i Europa använda encronchat som hackades av fransk polis.
För organiserade kommunicerar mer med varandra än enstöringar som T.H.
Innbiller meg at TH har økonomisk sett rent mel i posen, men skjønner hva du mener, det var på det grunnlaget Al Capone, Salvatore "Sallie" Demeo, Mickey Cohen og mange andre til slutt ble hektet.
Senast redigerad av Ittno 2021-05-24 kl. 23:20.
Citera
2021-05-24, 23:18
Medlem
Ny artikkel i VG i kveld, 24. mai -21.

«Kryptomannens» forsvarer etter nye kryptospor: − Tegn på at de ikke kommer videre

RUs forsvarer Dag Svensson ser positivt på at politiet, som han mener står stampe fast, søker hjelp hos publikum. Svensson håper politiet nå får et gjennombrudd, slik at siktelsen for frihetsberøvelse, eller medvirkning til frihetsberøvelse, endelig kan frafalles for hans klient.

Barnas bistandsadvokat Ståle Kihle mener " ...de nye opplysningene viser «med all tydelighet en nitid planlegging utført av personer med svært betydelig kompetanse på dette området». Han sier det er opplagt at Tom Hagen selv ikke besitter dette."

Anne-Elisabeth Falkevik Hagens bistandsadvokat Gard A. Lier uttaler til VG:
"– Alle opplysninger som kan bidra til å bringe saken videre er interessante, og jeg er derfor positiv til at politiet går ut nå og anmoder publikum om hjelp. Jeg håper at de som har noe å bidra med i saken tar kontakt med politiet, sier Lier til VG."
Tom Hagens forsvarsadvokat Svein Holden har så langt ikke hatt anledning til å kommentere dagens nye opplysninger om kryptosporet fra politiet.
Citera
2021-05-24, 23:27
Medlem
Er dette bare en tilfeldighet ?

mail.com Headquarters Chesterbrook, Pennsylvania, United States

Cumberland Mining & Materials Headquarters Chicago, Illinois, United States

DV Trading Headquarters Chicago, Illinois United States

Eller henger det sammen med alt det andre amerikanske i kravbrevet ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-24 kl. 23:34.
Citera
2021-05-24, 23:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ny artikkel i VG i kveld, 24. mai -21.

«Kryptomannens» forsvarer etter nye kryptospor: − Tegn på at de ikke kommer videre

RUs forsvarer Dag Svensson ser positivt på at politiet, som han mener står stampe fast, søker hjelp hos publikum. Svensson håper politiet nå får et gjennombrudd, slik at siktelsen for frihetsberøvelse, eller medvirkning til frihetsberøvelse, endelig kan frafalles for hans klient.

Barnas bistandsadvokat Ståle Kihle mener " ...de nye opplysningene viser «med all tydelighet en nitid planlegging utført av personer med svært betydelig kompetanse på dette området». Han sier det er opplagt at Tom Hagen selv ikke besitter dette."

Anne-Elisabeth Falkevik Hagens bistandsadvokat Gard A. Lier uttaler til VG:
"– Alle opplysninger som kan bidra til å bringe saken videre er interessante, og jeg er derfor positiv til at politiet går ut nå og anmoder publikum om hjelp. Jeg håper at de som har noe å bidra med i saken tar kontakt med politiet, sier Lier til VG."
Tom Hagens forsvarsadvokat Svein Holden har så langt ikke hatt anledning til å kommentere dagens nye opplysninger om kryptosporet fra politiet.

Jeg registrerer at barnas (familiens ) bistandsadvokat fremdeles opptrer som en forsvarer nr. 2 for TH.

Det gleder meg også å se at AEH's bistandsadvokat er glad for alle opplysninger som kan føre saken videre.
Citera
2021-05-24, 23:32
Medlem
Det er folk med kryptokompetanse innom her av og til.

Jeg oppfatter det slik at dagens artikkel i VG viser de autentiske og korrekte adressene eller bokstavkodene for bitcoin- og monerokontoene som ble opprettet for kryptorigget.

Og så lurer jeg på, om det på bitcoin-adressen finnes en aller første transaksjon med dash. Går det an å spore dash-kontoen fra denne overføringen?

Har jeg misforstått?

Er det slik at politiet i dag har invitert hele kryptoverden til dugnad for å finne hvem som har opprettet kontoene?

Og så, om noen finner opphavsmannen, og det viser seg å være TH, kan det tenkes at aktører som finner frem til han vil forsøke seg på utpressing av Hagen for å la være å gi opplysningene til politiet?

Det er jo en del netthaier som er ute etter lettjente penger i dette miljøet.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-24 kl. 23:40. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-05-24, 23:43
Medlem
Citat:
Hva skal han kommentere ? Alle skjønner at TH hverken har bortført AEH eller gjort alt dette vi nå ser er gjort på Internett i forkant av bortføringen. Eller tror du det var TH som lagde passordet ANNE fire måneder før bortføringen ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-24 kl. 23:48.
Citera
2021-05-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg registrerer at barnas (familiens ) bistandsadvokat fremdeles opptrer som en forsvarer nr. 2 for TH.

Det gleder meg også å se at AEH's bistandsadvokat er glad for alle opplysninger som kan føre saken videre.

Så sant.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hva skal han kommentere ? Alle skjønner at TH hverken har bortført AEH eller gjort alt dette vi nå ser er gjort på Internett i forkant av bortføringen.

Nå sa kryptoeksperten at hvem-som-helst kan greie å lage kryptorigget. Ved å følge steg-for-steg instruksjoner som ligger helt åpent og fritt på nettet. Og å bruke den tiden det tar å få det til.

Det blir spennende de første dagene nå, hva slags tips som kommer inn til politiet. Om det finnes spor som peker direkte mot Tom Hagen, eller muligens falsk identitet på den hemmelige dataenheten hans.

Hvis man finner dash-kontoen så finner man muligens eier av euro eller dollar eller nok som kjøpte dash-kryptovalutaen som ble satt inn på bitcoin-kontoen. Noen må ha betalt for dash'ene. Muligens med en helt vanlig bankkonto. Eller, kanskje sannsynligvis.
Citera
2021-05-25, 00:16
Medlem
Citat:
Så sant.

Nå sa kryptoeksperten at hvem-som-helst kan greie å lage kryptorigget. Ved å følge steg-for-steg instruksjoner som ligger helt åpent og fritt på nettet. Og å bruke den tiden det tar å få det til.

Det blir spennende de første dagene nå, hva slags tips som kommer inn til politiet. Om det finnes spor som peker direkte mot Tom Hagen, eller muligens falsk identitet på den hemmelige dataenheten hans.

Hvis man finner dash-kontoen så finner man muligens eier av euro eller dollar eller nok som kjøpte dash-kryptovalutaen som ble satt inn på bitcoin-kontoen. Noen må ha betalt for dash'ene. Muligens med en helt vanlig bankkonto. Eller, kanskje sannsynligvis.
Nei, det blir bare det samme tullet om igjen. Du husker vel at man også trodde kidnapperen kanskje hadde kjøpt Bitcoin med penger fra bankonto. Nå vet vi at det ikke var slik. Å da tro han kjøpte Dash coin med penger fra bankonto blir dumt. Nei, dette er en skikkelig luring. Ikke rart flere her, helst ser at han ikke eksisterer og heller går løs på TH og hans familie.
Citera
2021-05-25, 00:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Som nevnt tidligere - hvem-som-helst her er kanskje ikke hvem-som-helst.

Citat:

Milli fra VG sa vel også at han ikke trodde politiet var avhengig av disse tipsene.

Citat:

At de vet at dash er blitt brukt til å kjøpe krypto, sier meg at de kanskje også har funnet dash-kontoen.
Om de har kommet til steget før dash, vet jeg ikke. Men jfr. spørsmålet mitt til FlashBaronen tidligere
tenker jeg de muligens kan ha sporet dette opp på en beslaglagt enhet.
Citera
2021-05-25, 00:25
Medlem
«Dette kan være personer som kanskje like gjerne kunne brukt den iherdige planmessigheten sin på lovlig og vellykket næringslivsvirksomhet, men som likevel mangler noe av det som virkelig skal til for å lykkes på det området, sier Lier Horst»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vAawpp/lier-horst-om-nye-kryptospor-mer-komplisert-enn-vi-har-trodd

Kan jo være at det noe som manglet var 9 millioner EUR ?
Citera
2021-05-25, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

At de vet at dash er blitt brukt til å kjøpe krypto, sier meg at de kanskje også har funnet dash-kontoen.
Om de har kommet til steget før dash, vet jeg ikke. Men jfr. spørsmålet mitt til FlashBaronen tidligere
Da hadde vel saken vært løst.
Citera
2021-05-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, det blir bare det samme tullet om igjen. Du husker vel at man også trodde kidnapperen kanskje hadde kjøpt Bitcoin med penger fra bankonto. Nå vet vi at det ikke var slik. Å da tro han kjøpte Dash coin med penger fra bankonto blir dumt. Nei, dette er en skikkelig luring. Ikke rart flere her, helst ser at han ikke eksisterer og heller går løs på TH og hans familie.

Jeg bare lener meg på kryptoeksperten, som sa at dash i en periode ble ansett som like usporbar som Monero. Og så er det ikke sånn allikevel.

Det er trikset med blokkjeden i dash-overføringene, men ikke 100% usporbart. Det går an å løse det.

Du må jo være glad for at det nærmer seg en full oppklaring av kryptoplottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Som nevnt tidligere - hvem-som-helst her er kanskje ikke hvem-som-helst.

Milli fra VG sa vel også at han ikke trodde politiet var avhengig av disse tipsene.

Ja, det stemmer, jeg kommenterte utsagnet til Milli tidligere i dag selv. Milli mener altså at politiet kan løse dette også uavhengig av om de mottar tips eller ikke.

Det hinter jo til at løsningen er meget nær.

Jeg regner med at GM bak kryptooppsettet nå er meget nervøs og ukomfortabel. Og frykter at det skal komme henvendelser fra kryptonerder som har avslørt hans falske id eller hans ekte id.

Dersom det er slik at adressene VG avslørte i dag er de autentiske og ekte bitcoin- og monero-adressene fra kryptorigget.

Det må være ekstremt stressende for GM. Kan bli vanskelig med søvnen i natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in