Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Som du för enkelhetens skull dubblerade för vi har dubbelt så många invånare i Sverige. Räknar du då cirka 200 skoldagar betyder det 680 miljarder kronor. Förklara gärna varför det skulle bli 700 tkr/dyrare per år och elev att bedriva distansundervisning. Räknar du att varje barn helt plötsligt ska ha en hemmavarande förälder på heltid, samt att alla föräldrar jobbade heltid innan, samt att en kvarts miljon personal sysselsatta inom skolan ska bli arbetslösa? Vem ska då bedriva distansundervisningen?
Även du måste ju begripa att det omöjligen kan kosta 700.000.000.000 SEK/år EXTRA att bedriva distansundervisning. Det är ju för fan 60% av hela jävla statsbudgeten!

Det är inte jag som har räknat har jag ju sagt.
Jag upprepar för tredje gången:
En kvarts miljard per dag för produktionsbortfall hos föräldrarna.
Resterande kostnader för elever som inte klarar skolan, elever som måste gå om ett år, framtida minskade livsinkomster och skatteinbetalningar på grund av att skoltiden måste förlängas, elever med sämre kunskaper för att komma in på eller klara av en högre utbildning, elever som går ut med ofullständiga betyg, inte klarar av gymnasiet utan hoppar av med mera.