Citat:
Hej igen vinland,
Låter ytterst märkligt. Utifrån den lilla text som du citerar är det svårt att dra några slutsatser.
EMA har ju godkänt 4 st vaccin så jag tycker det är lite märkligt varför FDA fortsätter med EUA för ex Pfizers och Modernas vaccin. FDA har ju nu väldigt mycket data på dessa vaccin.
Jag ser dock inget konspiratoriskt i detta avseende ivermectin.
Pratade för inte så länge sedan med en vän och kollega som bl a är infektionsläkare och som varit ansvarig ÖL för temporära covid-19 avdelningar i omgångar. Han/hon skrädde inte orden och kallade ivermectin bluff avseende covid-19. Det får givetvis stå för honom/henne. Jag har som ni vet uttryckt mig betydligt mildare och står för att det inte finns någon bevisad effekt hittills.
Låter ytterst märkligt. Utifrån den lilla text som du citerar är det svårt att dra några slutsatser.
EMA har ju godkänt 4 st vaccin så jag tycker det är lite märkligt varför FDA fortsätter med EUA för ex Pfizers och Modernas vaccin. FDA har ju nu väldigt mycket data på dessa vaccin.
Jag ser dock inget konspiratoriskt i detta avseende ivermectin.
Pratade för inte så länge sedan med en vän och kollega som bl a är infektionsläkare och som varit ansvarig ÖL för temporära covid-19 avdelningar i omgångar. Han/hon skrädde inte orden och kallade ivermectin bluff avseende covid-19. Det får givetvis stå för honom/henne. Jag har som ni vet uttryckt mig betydligt mildare och står för att det inte finns någon bevisad effekt hittills.
Kan ha med ansvarsfrågan att göra om det blir något problem med vaccinet. Förstår att i USA är det staten som tar ansvaret medan man passat över till vaccintillverkarna här i EU.
Någon erfarenhet av denna medicin? Svenska Sobi verkar finnas bakom.
https://news.cision.com/swedish-orphan-biovitrum-ab/r/early-use-of-anakinra-reduces-risk-of-mortality-for-patients-with-covid-19-pneumonia--reduces-icu-ad ,c3350835
Early use of anakinra reduces risk of mortality for patients with COVID-19 pneumonia, reduces ICU admission and increases likelihood of full recovery - Swedish Orphan Biovitrum AB - news.cision.com
Day 28 full results from the SAVE-MORE study show early treatment with anakinra plus SOC (standard of care) reduced mortality by 55% and reduced average time until ICU (intensive care unit) discharge by four days
news.cision.com
Se det som en mission.