2021-05-24, 14:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är ordning på Dig!

Den första kan hon väl tacka sin vän JG för att den blev utförd.

Och den andra känns ju lite sent påtänkt...
2:a på den.
Citera
2021-05-24, 14:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Här lite från förhör med HD, det är det första förhöret 19/5 -18. Jag tolkar det så att hon inte vet om SD var förbi henne. Sen "läser F in lite väl mycket", som att HD sagt att SD varit förbi, men inte sovit där. Så tolkar jag det.
F är för övrigt Emm*a Ekm*an, och detta förhör kommer senare att spela en viss roll när det handlar om Vem Sa Vad Och När Sa Dom Det, för det sker 19/5, samma dag - och tid - som LW hittas död.

AB 149/28
"F: Å sen .. kommer du ihåg resten av kvällen? Var det.. läggdags sen eller?
V: Ja .. jag tror inte ja gjorde nått speciellt.
F: Näe .. kommeru .. träffa du nån annan då eller?
V: Näe .. näe.
F: Han Jon .. Jonas han bodde inte i stan sa du? Näe ..
V:Näe.
F: Stefan då, hade du nån kontakt med honom?
V: Ja .. chatt.. eh .. men gu .. asså snacka ... äeh .. ah ja vet inte om Stefan var förbi nånting ..
näe .. eller jo kanske .. nej ja vet inte .. men gud! Åh! Va jobbigt det är ...
F: Ah var förbi, men han sov inte hos er den natten eller?

V: Näe näe .. näe det gjorde han inte. nej.
BF: Vet du va han gjorde på måndan då?
V: Eh ..
BF: Om du vill titta i din telefon som stöd för minnet så gör det.
V: Ah .. gärna.
BF: För det kanske är lättare ..
V: Snacka om att hela veckan är ba helt grumlad i huvet .."
Citera
2021-05-24, 14:29
Medlem
Honan6s avatar
SD kanske förberedde sig för vad som komma ska idag eller de närmsta dagarna då han tog cachen Kumla nästa i torsdags?

SD:s loggtext 20 maj -21:
Efter lite jobb i Kumla styrdes elmoppen glatt hemåt Örebro. Såg denna gröna fläck störa kartan med smileysar och gjorde en detour i solskenet för att åtgärda. Loggning går smärtfritt i den fina, om än begagnade från 113?, burken. Reflekterar över namnet, och tänker att på denna sida av vägen är ju Örebro nästa, men så inser jag att CO redan hade haft körkort i hundra år när man gick över till högertrafik -67, så då är det mer naturligt att tro man är på väg söderut här [;D]. Nåja, lika trevligt att logga ändå. Tack för cachen.

Bildtext:
Tänker på någon Lundellåt om att känna vinden genom håret. Men så sitter en CE-märkt störtkruka och dämpar allt fladdrande. Sådant var bättre på COs tid...

Länk till loggen:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=bcb7e1d4-8aed-4e28-ab1e-bb56a20be6e0

Hans korta hår kan knappast fladdra i vinden, men han vill nog komma ihåg hur det känns att fara fram på en elmoped i frihet?

HD har varit på egna (?) äventyr i Västergötland i helgen och loggat med Karj*ir och Coc*o_c.
Loggtext från i lördags 22 maj -21:

En kortare promenad och så var alla platser besökta. Tack för att du visade upp platsen!

Nu var det äntligen dags för karjir och mig att tillbringa en helg hos coco_c. På fredag eftermiddag lämnade vi ett soligt Örebro och möttes av regnigt Göteborg. Huvudmålet för helgen var en drös med letterboxar som hade lösts med glädje under vintern. Lördagen bjöd på ett härligt väder och det gick lekande lätt och det hela gick mycket fortare än vi gissat och gav oss möjlighet till att göra annat som betyder mycket för oss alla. Söndagen fortsatte på bästa tänkbara sett även om nu regnet hade kommit åter. Tyvärr väntade i solen på oss när vi kom åter till Örebro utan regnet fortsatte. Stort tack till alla som gjorde denna helg möjlig!

Länk till loggen:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=dd8dddf8-3e1b-41de-b438-5e6b2eece68e&IID=f5ecf245-5124-4bf1-8eb9-c43ebf1f9c9e

Var SD med på avstånd och spanade på hur HD umgicks med Coc*o_c?
Han har ännu inte varit inne på sitt GC-konto idag, så vad han gjort i helgen är oklart.
Citera
2021-05-24, 14:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Fortsättning på förhöret då HD är misstänkt, 3/9 -19

AB 149/292
"H: Nej och jag sov ju på ...
Fl: Mm.
H: Natten ...
Fl: Mm.
H: Det är ju därför jag inte kan svara liksom ...
Fl: Mm mm.
H: Jag sov.
Fl: Ja.
H: Äh, om han var där eller inte det kan ju, alltså, det vet inte jag, men jag sov, jag var
hemma med barnen och sov liksom, äh, om han har varit där eller inte det, det vet ju inte jag.
F2:Mm.
F I: Det är i vilket fall ingenting som du känner till du har fått veta efteråt, är det så vi ska
tolka det?
H: Ja.

Fl: Mm."

Pja, så ser det ut. Där och då.
Citera
2021-05-24, 14:41
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fyra dagar kvar. Och domen är färdigskriven, granskad och korrekturläst. Om domen blev fällande så borde man informerat åklagaren och denna borde anhållit och hämtat SD vid det här laget. Tror jag. De kan knappast hoppas att man meddelar domen via media och SD skall låta sig plockas in snällt och undergivet.

Så - min slutsats blir... frikännande.
Exakt så tänker jag med tyvärr, kollar NA jätteofta, men inga positiva rubriker kommer. Skandal om han går fri
Citera
2021-05-24, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här lite från förhör med HD, det är det första förhöret 19/5 -18. Jag tolkar det så att hon inte vet om SD var förbi henne. Sen "läser F in lite väl mycket", som att HD sagt att SD varit förbi, men inte sovit där. Så tolkar jag det.
F är för övrigt Emm*a Ekm*an, och detta förhör kommer senare att spela en viss roll när det handlar om Vem Sa Vad Och När Sa Dom Det, för det sker 19/5, samma dag - och tid - som LW hittas död.

AB 149/28
"F: Å sen .. kommer du ihåg resten av kvällen? Var det.. läggdags sen eller?
V: Ja .. jag tror inte ja gjorde nått speciellt.
F: Näe .. kommeru .. träffa du nån annan då eller?
V: Näe .. näe.
F: Han Jon .. Jonas han bodde inte i stan sa du? Näe ..
V:Näe.
F: Stefan då, hade du nån kontakt med honom?
V: Ja .. chatt.. eh .. men gu .. asså snacka ... äeh .. ah ja vet inte om Stefan var förbi nånting ..
näe .. eller jo kanske .. nej ja vet inte .. men gud! Åh! Va jobbigt det är ...
F: Ah var förbi, men han sov inte hos er den natten eller?

V: Näe näe .. näe det gjorde han inte. nej.
BF: Vet du va han gjorde på måndan då?
V: Eh ..
BF: Om du vill titta i din telefon som stöd för minnet så gör det.
V: Ah .. gärna.
BF: För det kanske är lättare ..
V: Snacka om att hela veckan är ba helt grumlad i huvet .."

Oj.
Visst läser förhörsledaren in lite mycket, men jag utgår från att de inte låter en så viktig sak passera, utan försöker få fram svaret.

HD har just varit fram och åter till USA, mådde ju inte så bra av att sitta inlåst där, utan glutenfri mat osv. Säkert stressad av hela situationen, och kan ju bli förvirrad av datumen.

Men samtidigt är det ju sälvaste mordnatten ju...

Man blir absolut inte klok på henne.
Citera
2021-05-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det ska bli mig ett sant nöje, när pengarna för geotouren granskas, det kommer nog att ske iom detta. Samma personer involverade, region Ö..

Bra att du har koll på detta! 👍
Kanske kan behövas en ny tråd särskilt för detta när det blir dags?

Är det någon som vet ifall dessa regionsanställda är bekanta med Davidssons eller LW?

Det finns många sammanlänkade och intressanta vinklingar som kan bidra till motivbilden. Var och en för sig tillräckligt motiverande, för en del, att mörda någon för.
Citera
2021-05-24, 14:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj.
Visst läser förhörsledaren in lite mycket, men jag utgår från att de inte låter en så viktig sak passera, utan försöker få fram svaret.

HD har just varit fram och åter till USA, mådde ju inte så bra av att sitta inlåst där, utan glutenfri mat osv. Säkert stressad av hela situationen, och kan ju bli förvirrad av datumen.

Men samtidigt är det ju sälvaste mordnatten ju...

Man blir absolut inte klok på henne.

Eller nånting när det gäller detta fall...
Citera
2021-05-24, 15:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eller nånting när det gäller detta fall...

Ok, HD vet ju (?) inte om det är mordnatten ännu, kom jag på.

Men det är kvällen/natten hon försvann.
Citera
2021-05-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD kanske förberedde sig för vad som komma ska idag eller de närmsta dagarna då han tog cachen Kumla nästa i torsdags?

SD:s loggtext 20 maj -21:
Efter lite jobb i Kumla styrdes elmoppen glatt hemåt Örebro. Såg denna gröna fläck störa kartan med smileysar och gjorde en detour i solskenet för att åtgärda. Loggning går smärtfritt i den fina, om än begagnade från 113?, burken. Reflekterar över namnet, och tänker att på denna sida av vägen är ju Örebro nästa, men så inser jag att CO redan hade haft körkort i hundra år när man gick över till högertrafik -67, så då är det mer naturligt att tro man är på väg söderut här [;D]. Nåja, lika trevligt att logga ändå. Tack för cachen.

Bildtext:
Tänker på någon Lundellåt om att känna vinden genom håret. Men så sitter en CE-märkt störtkruka och dämpar allt fladdrande. Sådant var bättre på COs tid...

Länk till loggen:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=bcb7e1d4-8aed-4e28-ab1e-bb56a20be6e0

Hans korta hår kan knappast fladdra i vinden, men han vill nog komma ihåg hur det känns att fara fram på en elmoped i frihet?

HD har varit på egna (?) äventyr i Västergötland i helgen och loggat med Karj*ir och Coc*o_c.
Loggtext från i lördags 22 maj -21:

En kortare promenad och så var alla platser besökta. Tack för att du visade upp platsen!

Nu var det äntligen dags för karjir och mig att tillbringa en helg hos coco_c. På fredag eftermiddag lämnade vi ett soligt Örebro och möttes av regnigt Göteborg. Huvudmålet för helgen var en drös med letterboxar som hade lösts med glädje under vintern. Lördagen bjöd på ett härligt väder och det gick lekande lätt och det hela gick mycket fortare än vi gissat och gav oss möjlighet till att göra annat som betyder mycket för oss alla. Söndagen fortsatte på bästa tänkbara sett även om nu regnet hade kommit åter. Tyvärr väntade i solen på oss när vi kom åter till Örebro utan regnet fortsatte. Stort tack till alla som gjorde denna helg möjlig!

Länk till loggen:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=dd8dddf8-3e1b-41de-b438-5e6b2eece68e&IID=f5ecf245-5124-4bf1-8eb9-c43ebf1f9c9e

Var SD med på avstånd och spanade på hur HD umgicks med Coc*o_c?
Han har ännu inte varit inne på sitt GC-konto idag, så vad han gjort i helgen är oklart.
Han åker moppe och fotar samtidigt- men farbror blå har nog överseende med det, det är en piss i havet jämfört med vad de sett mellan fingrarna tidigare
Citera
2021-05-24, 15:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nu_kan_du_upptäcka_länet_på_ett_helt_unikt_sätt
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls

Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Bra att du har koll på detta! 👍
Kanske kan behövas en ny tråd särskilt för detta när det blir dags?

Är det någon som vet ifall dessa regionsanställda är bekanta med Davidssons eller LW?

Det finns många sammanlänkade och intressanta vinklingar som kan bidra till motivbilden. Var och en för sig tillräckligt motiverande, för en del, att mörda någon för.

Inte någon koll på detta överhuvudtaget, men det finns ju namn i detta dokument, som SloppySeconds länkar till. De som är med i dokumentet bör ha haft samarbete med SD, HD och LW (som var aktiv i projektet, men ändå inte skulle få vara med på middag med gästerna från USA, inte om HD fått bestämma iaf).
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-24 kl. 15:09.
Citera
2021-05-24, 15:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, HD vet ju (?) inte om det är mordnatten ännu, kom jag på.

Men det är kvällen/natten hon försvann.

Precis, försvinnandenatten, och Sista Natten Med Gänget, innan HD och SD ska till USA, vilket ändå är en skaplig ledtråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in