2021-05-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Haha jag hade helt missat att han ens gjorde en YouTube. Så det gick alltså som man trodde.
Och han som skulle ha en klippare och personal och allt till kanalen

Han hade en redan innan han satte sprutan i Annie den har legat på 10400 pren sedan dess men har ca 12900 nu. På den kanalen har han har lagt ut sladder filmer med Annies kreditbil.
Senast redigerad av Mazzot420 2021-05-23 kl. 18:16.
Citera
2021-05-24, 06:55
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Mina mål
1. Flytta till spanien
2. Ny bil E63s 2018 slutdatum 05-19
3. Guld rolex 2021 slutdatum 05-19
4. Resa till Dubai
5. Starta youtube
6. Skaffa hund
7. Tatuera mig Fylla hela kroppen
8. Fixa tandfasader
9. Tjäna 5 miljoner fram till 2022
10. Köpa ett hus i Spanien
11. Ny bil lambo huracan cabe
12. Bli helt ekonomisk oberoende
13. Skaffa familj

Eftersom nummer 2 och 3 redan spruckit får vi hålla tummarna att resan till Dubai blir av.

Jag är fortfarande skrämmande nyfiken på varför just 19/5 skulle vara slutdatumen för dessa. Var han lovad några stora pengar för något eller?
Citera
2021-05-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Jag är fortfarande skrämmande nyfiken på varför just 19/5 skulle vara slutdatumen för dessa. Var han lovad några stora pengar för något eller?

Han trodde väll att han skulle få nya lån av sin brud i födelsedags present, men antagligen är kreditvärdigheten försämrad efter en ny kredit bil samt blanco lån
Citera
2021-05-24, 08:50
Medlem
cateatdogs avatar
Det som dessa människor inte förstår är att vääääldigt många skulle ha råd med en lyxbil, Rolex och fest.
Alla i min närhet med familj och nära vänner. Men det ligger sparande, hus och andra tillgångar.
Behovet i att visa upp saker är ju såklart att man inte haft möjligheten till det livet.

Sunda människor med god (...eller lite mer) ekonomi pratar aldrig pengar - det är dom man vet har det bra.

Är man ekonomiskt oberoende. Då pratar jag om så god ekonomi att man vet att man klarar sig och kan lämna över pengar till sina barn ...där känns en Lamborghini behagligt !

Dit kommer aldrig Abbe komma. Det finns ingen som helst tanke om att pengarna ska jobba av sig självt. Det är viktigare att visa att han har pengar än att behålla dom.
Osäkerheten är så närvarande och ensamhet är han såklart livrädd för.
Leva livet? ...dit är han långt ifrån för det gör man på insidan.
Senast redigerad av cateatdog 2021-05-24 kl. 08:53.
Citera
2021-05-24, 09:10
Medlem
Nu tänkte jag komma med en (för mig) ny spaning som kanske kan stämma. Vad tror ni om att Abbe faktiskt har kontakt med några kriminella personer i Spanien och gör små skitärenden åt dessa? Det skulle förklara varför polisen stoppar honom hela tiden, det skulle förklara att han har några tusenlappar i euro, det skulle förklara att han shoppar gucci och LV och om ni tänker på det så hade han fulla bilen med påsar men hade sen endast en becknarväska + LV-skor. Förmodligen handlar han åt sina kriminella polare för att tvätta cash precis som hans gamla kompanjon Andreas Startklar brukade göra på Johnells i Stockholm.

Jag påstår inte att Abbe har lyckats och lever life. Men jag tror att det kan ligga en viss sanning i det jag föreslår ovan för det skulle även förklara varför vissa personer umgås/tar med honom på saker. För att dom helt enkelt måste.
Citera
2021-05-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Nu tänkte jag komma med en (för mig) ny spaning som kanske kan stämma. Vad tror ni om att Abbe faktiskt har kontakt med några kriminella personer i Spanien och gör små skitärenden åt dessa? Det skulle förklara varför polisen stoppar honom hela tiden, det skulle förklara att han har några tusenlappar i euro, det skulle förklara att han shoppar gucci och LV och om ni tänker på det så hade han fulla bilen med påsar men hade sen endast en becknarväska + LV-skor. Förmodligen handlar han åt sina kriminella polare för att tvätta cash precis som hans gamla kompanjon Andreas Startklar brukade göra på Johnells i Stockholm.

Jag påstår inte att Abbe har lyckats och lever life. Men jag tror att det kan ligga en viss sanning i det jag föreslår ovan för det skulle även förklara varför vissa personer umgås/tar med honom på saker. För att dom helt enkelt måste.
Jag säger inte att det är omöjligt att det ligger till på det viset, men jag förstår inte riktigt hela kedjan. Säg att hans "kompisar" behöver tvätta 300 lax, då gör Abbe så att: _________?
Citera
2021-05-24, 09:47
Medlem
Malaga och Marbella är riktiga knarknästen så möjligheterna att pyssla med den typen av verksamhet är inga problem...
Citera
2021-05-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Jag säger inte att det är omöjligt att det ligger till på det viset, men jag förstår inte riktigt hela kedjan. Säg att hans "kompisar" behöver tvätta 300 lax, då gör Abbe så att: _________?

Jag vet inte exakt hur det går till då jag inte rör mig i kriminella kretsar eller är tillräckligt smart för att veta hur man lurar systemet men som jag förstått det så handlar man dyra märkeskläder/väskor för kontanta medel, du får ett kvitto och sen kan du sälja kläderna till någon av alla företag som säljer liknande kläder begagnade. Förstår ju att detta inte är regelrätt tvätt men dessa kläder håller ganska bra värde över tid så det kanske är en spelpjäs på något sätt.

Något skumt är det ju när man glider in på LV och köper 10 kassar med kläder men sen bara använder en liten plånbok eller ett par skor. Andreas Startklar gjorde likadant. Köpte flera påsar med dyra märkerskläder men sen använde han samma sletna tröja varje dag i flera veckor.
Citera
2021-05-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc

Något skumt är det ju när man glider in på LV och köper 10 kassar med kläder men sen bara använder en liten plånbok eller ett par skor. Andreas Startklar gjorde likadant. Köpte flera påsar med dyra märkerskläder men sen använde han samma sletna tröja varje dag i flera veckor.

Något fuffens äre, antingen att dom köper mer än vad dom egetligen tänkt, lägga ut massa bilder på "sociala media" fär att sedan lämna tillbaka allt utom i de här fallet plånboken och skorna, hela släkten handlar ett plagg samtidigt sen fotar man allas påsar, eller helt enkelt köper ett gäng tompåsar, kan ju ta rejält överpris på påsarna så posers kan skryta, vilken affärsidé 😁
Citera
2021-05-24, 12:38
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzot420
Han trodde väll att han skulle få nya lån av sin brud i födelsedags present, men antagligen är kreditvärdigheten försämrad efter en ny kredit bil samt blanco lån

Låter inte helt omöjligt.
Nåja, imorgon får jag en helt vanlig jävla knegarlön. När räkningar, bostad och annat småskrafs är betalt ska jag köra och handla en finfin bit ryggbiff som ska ätas till helgen. Ahhh, ljuvliga Svenssonliv. Det enda som brinner här är grillen. Själv då, Abbe?
Citera
2021-05-24, 13:14
Medlem
CharlieWaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Något fuffens äre, antingen att dom köper mer än vad dom egetligen tänkt, lägga ut massa bilder på "sociala media" fär att sedan lämna tillbaka allt utom i de här fallet plånboken och skorna, hela släkten handlar ett plagg samtidigt sen fotar man allas påsar, eller helt enkelt köper ett gäng tompåsar, kan ju ta rejält överpris på påsarna så posers kan skryta, vilken affärsidé 😁

Kan det vara så simpelt att man handlar kontant, lämnar tillbaka allt och ber att få pengarna tillbaka på sitt kort istället? Kan tänka mig att det är mycket mer avslappnat kring ett sådant förfarande i Spanien till skillnad från Sverige.
Citera
2021-05-24, 16:08
Medlem
XtraXs avatar
Från hans story.

"Jag har en före detta vän som har blåst mig på exakt 78 tusen. Han sitter på cash men vägrar betala sin skuld, jag orkar inte bry mig om det. Så någon som vill ha lite pengar? skriv till mig, har underlag och inspelning där han erkänner sin skuld. Är du kabel att dra in skulden då får du behålla alla pengar också."

Kanske nån här som känner sig kabel och vill tjäna lite lätta pengar

Och varför be nån totalt okänd dra in skulden om han ändå inte bryr sig...
Senast redigerad av XtraX 2021-05-24 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in