2021-05-24, 01:15
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Thiago har varit en besvikelse. Nästan 2000 minuter i ligan och bara ett mål

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
En av de bästa spelarna senaste månaderna, inte lätt att komma till ett nytt lag, nytt spelsätt och får spela ur position större delen av säsongen, dessutom en jobbig skada mitt i.

Han har kommit in bra senaste tiden, hade jag högre förväntningar? Ja, men knappast flopp.

Hade faktiskt förväntat mig han skulle orka springa mycket mer än han har gjort, visst skadad och corona men trodde ändå mer på honom.
Rejäl försäsongsträning gör honom gott. Thiago, Henderson & Fabinho/Jones på mitten om inga köp görs…
Citera
2021-05-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
För att både Leicester o Chelsea har 2x matcher kvar (i EPL, naturligtvis), medans Liverpool har 3 möten kvar. Chelsea är det formstarkaste laget i Europa just nu. Leicester har varit i en formsvacka på sistonde, men är ganska så säker på att de tar 3p mot spurs. Liverpool möter på pappret de svagaste lagen, men Liverpool kan lika gärna ta 0 eller 1p som 9p efter 3 matcher - mtp hur ojämna och oförutsägbara de har varit genom hela säsongen. Everton och WHU ska inte heller borträknas än, dock så är chansen minimal för båda de här lagen.

Som sagt, jag tippar att EPL-tabellen ser ut såhär efter sista omgången:
2. Man United
3. Chelsea
4. Leicester
5. Liverpool
6. Arsenal

Det ska sägas till ditt försvar. Du är inte den förste att tippa fel!
Citera
2021-05-24, 09:05
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Thiago har varit en besvikelse. Nästan 2000 minuter i ligan och bara ett mål

Thiago har sett fantastisk ut sedan Fabinho flyttade upp på mitten. Övertygad om att han kommer vara en av Liverpools bästa spelare nästa säsong.
Han är inte en spelare som gör massa poäng dock, inte det som är hans styrka.
Senast redigerad av zlikyr 2021-05-24 kl. 09:08.
Citera
2021-05-24, 09:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Arsenalfansen hade försökt sätta ”bra” oavsett tabell-läge. Själv tror jag nog gärna de hade velat ta sig förbi Spurs. Conference league är sportsligt en jävla öken - vem fan vill spela där? Men ekonomiskt är det nog småtrevligt för både spelare och klubb. Lagen man möter ska ju vara ganska bekväma och det finns både prispengar och annat att hämta där.

Ja, vi hade verkligen velat komma före Spurs i tabellen, och samtidigt spela juniorer i Conference League. Tjänat lite pengar och kunnat prata om att Arsenal alltid fixar Europaspel (precis som förra säsongen).

Nu är det en riktig katastrofsäsong vi blickar tillbaka på, det krävs mycket jobb och en perfekt silly-season för att klubben ska kunna slåss om CL-platser igen.

Ljusglimtar är att andra halvan av säsongen (efter jul) såg bra ut poäng- och tabellmässigt. Özil försvann och en större rensning kommer. Får Arteta mer tid på sig så kan det bli bra. Ungdomarna är fantastiska.
Citera
2021-05-24, 10:43
Medlem
Helt annan nivå på den här säsongen jämfört med förra. Arsenal fick ihop 61 p . Det hade räckt till en 5e plats förra säsongen. Iår blir man 8a. Men men så är det och att missa Europa var nödvändigt. En skänk från ovan. Nu kan man äntligen se sig själv i spegeln och börja bygga. Nu ska det sista dödköttet försvinna under sommaren och så kan vi förhoppningsvis komma tillbaka starkare nästa säsong.

Men matchen mot villarreal svider fortfarande...
Citera
2021-05-24, 11:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Finns ändå viss anledning att vara optimistisk trots ytterligare en misärsäsong. Efter att Arteta började spela med Smith-Rowe så är Arsenal tvåa i tabellen efter City. Den typen av statistik kan man naturligtvis inte lägga för stor vikt vid, men det visar ändå på något när det skiljer sig så markant på när man har en viss spelartyp och inte på plan.
Citera
2021-05-24, 11:52
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Thiago har sett fantastisk ut sedan Fabinho flyttade upp på mitten. Övertygad om att han kommer vara en av Liverpools bästa spelare nästa säsong.
Han är inte en spelare som gör massa poäng dock, inte det som är hans styrka.

Förväntade mig mer utav en utav de mest kreativa spelaren i världen. Dålig höst, skada och corona visst men sen en period där han startade och man inte vann något. Att sen media och fans lyfte fram att han gjorde en snygg pass någon gång var lite... pinsamt. Bamford och Calvert gjorde bra matcher och avgjorde, så när det skrevs om Liverpool så hade thiago gjort en fin passning.

Inget nytt dock att det skrivs mer om finare klubbar
Citera
2021-05-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Efter att Arteta började spela med Smith-Rowe så är Arsenal tvåa i tabellen efter City.
Bara en fundering, hur mycket har Ödegaard betytt här? Ser man antalet matcher de bägge gjort så är det inte så många som skiljer sig och både ESR samt Saka spelade väl ett par matcher under hösten (Saka var väl t o m ordinare) innan Ödegaard lånades in?

Han är jävligt duktig så inget försök att prata ner honom.
Citera
2021-05-24, 12:54
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Bara en fundering, hur mycket har Ödegaard betytt här? Ser man antalet matcher de bägge gjort så är det inte så många som skiljer sig och både ESR samt Saka spelade väl ett par matcher under hösten (Saka var väl t o m ordinare) innan Ödegaard lånades in?

Han är jävligt duktig så inget försök att prata ner honom.

Ödegaard har nog betytt en del i att man fick in ytterligare ett alternativ som kan slå öppnande passningar och bryta mönster. Det var ju helt öken där i början av säsongen. Ingen kreativitet att tala om alls. Alltid bra med lite offensiv bredd. Men nog tycker jag att ESR är den mer framstående av dom två i en ren jämförelse så sett. Om man kan komma överens med Real om ett resonabelt pris så skriver jag under på en permanent övergång där. Men ingen som man ska betala mer än nödvändigt för.

Saka har varit ordinarie mer eller mindre hela säsongen ja och är nog den som varit genomgående bästa spelaren. Sällan en dålig match även om han kanske inte alltid är med i protokollet. ESR spelade första matchen från start mot Chelsea på Boxing Day. Man låg riktigt risigt till i botten vid den tidpunkten och då kom det en liten vändning med ett par segrar i rad som gjorde att man lyfte ur det värsta träsket.

Jag skulle nog inte säga att man behöver ha en världsklasspelare på den positionen utan det räcker egentligen att ha en rätt så duktig spelare som vågar att bryta mönster. Spelartypen i sig i laguppställningen är nästan viktigare än namnet. Blir för styltigt annars.
Citera
2021-05-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ödegaard har nog betytt en del i att man fick in ytterligare ett alternativ som kan slå öppnande passningar och bryta mönster. Det var ju helt öken där i början av säsongen. Ingen kreativitet att tala om alls. Alltid bra med lite offensiv bredd. Men nog tycker jag att ESR är den mer framstående av dom två i en ren jämförelse så sett. Om man kan komma överens med Real om ett resonabelt pris så skriver jag under på en permanent övergång där. Men ingen som man ska betala mer än nödvändigt för.

Saka har varit ordinarie mer eller mindre hela säsongen ja och är nog den som varit genomgående bästa spelaren. Sällan en dålig match även om han kanske inte alltid är med i protokollet. ESR spelade första matchen från start mot Chelsea på Boxing Day. Man låg riktigt risigt till i botten vid den tidpunkten och då kom det en liten vändning med ett par segrar i rad som gjorde att man lyfte ur det värsta träsket.

Jag skulle nog inte säga att man behöver ha en världsklasspelare på den positionen utan det räcker egentligen att ha en rätt så duktig spelare som vågar att bryta mönster. Spelartypen i sig i laguppställningen är nästan viktigare än namnet. Blir för styltigt annars.
För mig som annat lags supporter så känns ESR lite som en ung version av KdB, bra styrka i kroppen, löpkapacitet, teknisk, tvåfotad och en jäkla mentalitet så absolut har han en gyllene framtid om han fortsätter utvecklas.

Problemet för er är väl att ni missar Europa helt, Real är i desperat behov av cash så känns inte som att de tänker sälja "billigt" bara för att. Dock är fördelen att man vet att spelaren passar in så känns ju vettigare att lägga några miljoner mer för att få honom kontra random annan spelare som man inte vet passar in alls.

Var lite mer att ibland så räcker det ju med en spelare för att många andra skall höja sig (t ex Bruno) och tanken var mer om det sammanföll med Ödegaard eller ESR eller bägge.
Citera
2021-05-24, 17:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Nu ska det sista dödköttet försvinna under sommaren
Vilka spelare ingår i den kategorin egentligen? Bli av med dötrött, visst. Men allt? Lättare sagt än gjort. Men beror ju som sagt vilka som räknas dit.
Citera
2021-05-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vilka spelare ingår i den kategorin egentligen? Bli av med dötrött, visst. Men allt? Lättare sagt än gjort. Men beror ju som sagt vilka som räknas dit.
,
Luiz, William, Bellerin, Cedric, Chambers, Ceballos (lån). Lacazette kan dra också. Ett år kvar på sitt kontrakt. Lika bra att casha in 100 milj på han. Auba längst fram i en 4-2-3-1 formation med Martinelli som backup. Pepe och Nketiah kan ju lira längst fram också vid behov. Pepe har äntligen blivit varm i kläderna.

Saliba och Willock tillbaka från lån. Satsa på dessa. Värva en vänster+höger back + en offensiv spelfördelare.
Senast redigerad av Halshuggning 2021-05-24 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in