Skönt att det är över. Svårt att vara nöjd med säsongen som helhet, men en tredje plats är en tredje plats och för bara dryga månaden sedan sedan var jag väldigt tveksam till om poängskörden skulle räcka till spel i någon av cuperna. (Efter det blev ju klart att även sexan och sjuan är kvalificerade till EL och CoL, men det var det inte då.)
Det här skrev jag efter den inledande matchen mot Leeds (och inför West Hams match mot Newcastle i samma omgång):
Citat:
Ursprungligen postat av
Straiter
3 poäng är 3 poäng, men det finns ju helt klart en hel del att tänka på inför nästa match (ex att låta Minamino få komma in på planen).
Då ska det bli spännande att se om West Ham verkar kunna få vara med och kämpa om europaplatser den här säsongen eller om de misslyckas med det lika grovt som förra säsongen.
Newcastle borta är en svår uppgift, men Newcastle hemma är en helt annan sak.
Slutsatser:
TAA var riktigt jäkla usel i matchen mot Leeds och ett tag framöver, men på sistone har det sett bra mycket bättre ut än det gjorde i de där inledande omgångarna. Bara att hoppas på att det blir en TAA från 19/20 som är tillbaka nästa säsong.
Minamino tog däremot verkligen inte det fåtal chanser han fick och frågan är väl tyvärr om han kommer att komma tillbaka.
West Ham gjorde säsongen bra mycket bättre än vad jag trodde att de skulle göra och det blev ju faktiskt EL. Hoppas att jag kan se någon match i EL på London Stadium.