Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Finns det överhuvudtaget några förhör med barnen med i förundersökningen?
Sådana förhör måste ha genomförts men de ligger nog i slasken.
SD förnekar (har jag för mig) att han besökte HD på natten.
HD vägrar att svara på frågan om han har varit där eller inte.
Även om uppgiften om nattligt besök kommer från något av barnen så tror jag inte att det skulle tas upp som bevis mot pappan.
Men andra kanske vet bättre hur det fungerar i sådana lägen?
Det kan också vara så att något barn har sagt det vid något tillfälle men sedan ändrat sig och blivit lika glömsk som HD.
Eftersom det inte står varifrån uppgifterna kommer så tror jag att det är från något av eller båda barnen.
Nu spånar jag bara lite.
Funderar på:
1. Uppgiften verkar ha inkommit sent, för annars skulle den väl ha funnits med tidigare i utredningen om dels HD som borde ha förhörts om det, men särskilt SD.
2. Om det hade varit barnen, då borde väl uppgiften kommit in tidigt?
3. Eftersom uppgiften kommer in så sent känns det som att det är någon som suttit och klurat på det här, eller att det kommit fram i avlyssningarna?
4. Om det är något fån JG, borde väl det framkommit i förhören som vi har i FUP. Känns osannolikt att ingen i tråden skulle ha settt en sådan kommentar.
5.Jag minns (ganska säker)på att SD inte tillfrågades i första förhöret iaf om vad han gjort under mordnatten.
6. Om det inte är någon missuppfattning (hört fel, sagt fel) borde väl både SD och HD ha manglats om det under 2019 när de satt häktade?
7. Kan det ha varit någon granne, arbetskamrat till HD, eller någon av Lenas avförda män?
Kan det vara något som inte stämmer här? Annars borde vi sett att båda bombas med frågor om det, men också att uppgiften kommer så sent?
I värsta fall är det något vittne som har ändrat sig? Blivit påverkad av SD/HD? Men då borde det förhöret väl finnas med i FUP?
Varför finns det med först 2019?
Lite konstigt är det, men intressant.