2021-05-24, 06:38
Medlem
Ännu ett år där man ifrågasätter varför i helvete man egentligen följer den här på alla sätt amatörmässiga showen. Att William skulle åka ut så fort han inte vann immuniteten var en lågoddsare men produktionen ville inte ens ge William den lilla chansen att segra sig hela vägen fram till en slutseger utan bestämde sig för att loserbrudarna plus "the best of the rest" skulle få chansen att rösta ut honom direkt. En chans dom naturligtvis tog då den typen av värdelösa individer alltid skamlöst tar en erbjuden möjlighet att göra sig av med överlägsna konkurrenter som dom inte kan besegra ärligt..

Skönt att tv4 börjat sända senaste säsongen av Survivor AU. Det är sån klasskillnad på produktionerna att det är löjligt. Survivor AU är Premier League. Robinson Sverige är superettan..

Nollorna på Mastiff kan inte ens sno konceptet med hemliga immuniteter utan att misslyckas. I Australien kan du använda den för vilken deltagares som helst räkning vilket alltid borgar för fantastiska tvister och rävspel. Mastiff fattar ingenting av det konceptet. Dom bygger i veckor upp Olivias hemliga immunitet som en stor grej och sen kokar allt ner i att hon tvingas använda den för egen räkning i ett öråd där Mastiff inte orkar ens försöka skapa en illusion att någon djävel tänkt rösta på henne..
2021-05-24, 06:48
Medlem
Buttson69s avatar
2021-05-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har uppenbart bara sett Tv4s Robinson. För oss som minns Robinson när det gick på SVT så kan jag berätta att så var det inte alls. Där styrde inte produktionen spelet utan det överlät man till spelarna själva. Inga fem miljoner extra chanser existerade utan var man ute så var man ute.

Jag har sett alla säsonger av Robinson sen tävlingen startade, och jag har inte sagt ett enda ord om produktionens beteende, så fila du lite på din läsförståelse. Jag hade en diskussion om huruvida överlevnadskunskaper är vad som dikterar en värdig vinnare av Robinson och det har de aldrig varit, inte ens första säsongen.
2021-05-24, 08:15
Medlem
Jag vet inte. Kan ha med cache att göra, men C More-appen för iPhone är väldigt buggig. Dubbellistar avsnitt, tar bort avsnitt.
2021-05-24, 08:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Tävlingarna har inte varit fysiska utöver vad vanliga personer även kan hävda sig i. Man kan vända på steken och titta på hur övriga hanterat tävlingsmomenten, jämföra standarden med övriga säsonger. Då märker vi tydligt att genomsnittsinsatserna denna säsong ligger under flesta tidigare säsonger. Bara en kan lösa knep och knåp i år. Flera är direkt usla på att gräva. Normalt brukar 2-3 stycken vara duktiga. Skillnaden mellan bästa och sämre tävlanden denna säsong är gigantisk genom låg nivå på deltagarna och att William är den med bredast förmåga av alla i Robinsons historia. Men hans överlägsenhet har inget med kampsportsbakgrunden att göra. Att dra i snören o lyfta upp en boll genom ett hål behövs ingen jättefysik för. De andra (Joanna till exempel) är usla i koncentrationsmomenten). Men det är slöseri med bokstäver att förklara detta för dig eftersom du aldrig någonsin tar till dig vad som sägs.

Det har funnits en hel del tävlingar som inte är som du beskriver - men det är slöseri med bokstäver att förklara detta för dig eftersom du borde ha gått till Spacesaver först då du verkar ha missat vad vi har sett i avsnitten. Sedan kan man fundera om du tycker det var nödvändigt att skriva så nedlåtande till en annan person? Därför får du en tillbakakaka med dina egna ord.
Senast redigerad av CS128 2021-05-24 kl. 08:26.
2021-05-24, 08:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Minns jag helt fel? Har för mig att när Ludvig och Andreas tävlade i gränslandet och båda skulle få komma tillbaka så skulle vinnaren vara immun i örådet och förloraren skulle inte få rösta. Blir det ytterligare ett öråd?

Joanna verkar behöva läkarvård ytterligare en gång under finalveckan. Undra hur mycket den kvinnan belastar sjukvården.

Jag hörde aldrig att Anders Ö sa något om att de skulle vara immuna inför kommande Öråd vilket förvånade mig. Förra årets vinnare plus polare som kom in från Gränslandet minns jag inte hur det var för dem - kanske likadant? Dvs att de inte var immuna.

Joanna ensamt har inte belastat sjukvården direkt. Det är endast några få sjukvårdare på plats för HELA Robinson för att klara akuta fall och ev. skador. Det är de som fått åka in till sjukhuset som har belastat sjukvården och dit har inte Joanna varit - däremot har Lovisa och Hayes varit inne på sjukhus. Om du menar privat utanför Robinson så vet vi inte ett smack vad deltagarna har belastat sjukvården heller!
2021-05-24, 08:39
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Riktigt tråkigt öde för William. Antiklimax utan dess like. Får berättat för sig att han är klar för finalvecka och åker sen ut innan den ens börjat. Vann allt, men ändå helt jävla maktlös.

Har länge funderat på vad Robinson går ut på och har nu ett svar: går ut på att vara sämst på precis allt.

Hur ska någon kunna vinna Robinson när alla som är kvar bara förlorar? )))

Att vinna Robinson går ju ut på att klara sig hela vägen. Hålla sig kvar. Inte utgöra så stort hot. Vara hygglig/sympatisk. Hjälpsam, generös och en god kamrat. Uthållig & smart. Överleva på svältnivå.
Vara positiv & blicka framåt. Då är man en värdig vinnare.
2021-05-24, 08:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Jag har sett alla säsonger av Robinson sen tävlingen startade, och jag har inte sagt ett enda ord om produktionens beteende, så fila du lite på din läsförståelse. Jag hade en diskussion om huruvida överlevnadskunskaper är vad som dikterar en värdig vinnare av Robinson och det har de aldrig varit, inte ens första säsongen.

Inget fel på min läsförståelse. Du skrev:

"Du menar att ingen av dem är värdiga vinnare i din låtsasrobinson som finns enbart i din fantasi? Detta har alltid varit Robinson, sen dag ett i säsong ett. Det viktigaste för att vara värdig vinsten är ju att ha de kvalitéer som krävs för att ta vinsten, och de kvalitéerna är inte de du vill att de ska vara bara för att du vill det"

Du nämnde inte överlevnadskunskaper med ett ord där. När du säger att Robinson alltid har varit såhär, att man kan bli utröstad två gånger och ändå har chans att vinna, komma in som joker flera veckor senare än de övriga etc etc, vilket inte stämmer så får du nog vara tydligare i fortsättningen om du inte syftar på det utan på något helt annat istället för att säga till folk att jobba på sin läsförståelse.
2021-05-24, 08:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Minns jag helt fel? Har för mig att när Ludvig och Andreas tävlade i gränslandet och båda skulle få komma tillbaka så skulle vinnaren vara immun i örådet och förloraren skulle inte få rösta. Blir det ytterligare ett öråd?

Joanna verkar behöva läkarvård ytterligare en gång under finalveckan. Undra hur mycket den kvinnan belastar sjukvården.

Du minns fel. Han nämnde ingenting om någon immunitet. Bara att vinnaren skulle få rösta, men inte förloraren.
2021-05-24, 08:59
Medlem
Ledarens avatar
Joanna har lyckats få produktionen att göra programmet till hennes insta-stories. Bara massa snack och gnäll.
2021-05-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inget fel på min läsförståelse. Du skrev:

"Du menar att ingen av dem är värdiga vinnare i din låtsasrobinson som finns enbart i din fantasi? Detta har alltid varit Robinson, sen dag ett i säsong ett. Det viktigaste för att vara värdig vinsten är ju att ha de kvalitéer som krävs för att ta vinsten, och de kvalitéerna är inte de du vill att de ska vara bara för att du vill det"

Du nämnde inte överlevnadskunskaper med ett ord där. När du säger att Robinson alltid har varit såhär, att man kan bli utröstad två gånger och ändå har chans att vinna, komma in som joker flera veckor senare än de övriga etc etc, vilket inte stämmer så får du nog vara tydligare i fortsättningen om du inte syftar på det utan på något helt annat istället för att säga till folk att jobba på sin läsförståelse.

Du skulle också kunna läsa inlägget jag svarade på som handlade om att Rickard är den enda överlevaren, eller scrolla vidare lite och se vår diskussion i sin helhet innan du plockar ut ett enda inlägg i början utan något sammanhang.
2021-05-24, 09:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Att vinna Robinson går ju ut på att klara sig hela vägen. Hålla sig kvar. Inte utgöra så stort hot. Vara hygglig/sympatisk. Hjälpsam, generös och en god kamrat. Uthållig & smart. Överleva på svältnivå.
Vara positiv & blicka framåt. Då är man en värdig vinnare.

De flesta faktorer du nämnt skulle jag säga stämmer in bäst på Annica, av de deltagare som är kvar.
Så med den logiken skulle alltså Annica vara en värdigare vinnare än William(?) Det tror jag inte många skulle hålla med om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in