2021-05-23, 23:19
Medlem
Stört att t ex Andreas kan vara i final som blivit utröstad efter att ha misslyckats vinna en immunitet och förlorat finalen i gränslandet medans Rickard & William åker ut utan chans att ta immunitet eller komma tillbaka.

Ångrar att jag började kolla på skiten nu.
2021-05-23, 23:28
Medlem
Rifter666s avatar
Ja, det var sista säsongen jag kollade av denna dynga.
Så otroligt tröttsamt att dom som inte presterar något röstar ut dom som klarar något.
Blir det som vanligt bara kvar ett gäng meningslösa individer som inte ens borde varit med från början.

Den här gången fick William inte ens en chans att försvara sig.
Otroligt vilket skräpkoncept Robinson är.
2021-05-23, 23:28
Medlem
ziggarillens avatar
Helt sjukt att båda dom djävlarna kom tillbaka. Vem som är värst av dom kan man sia om men bara rösten på Ludde ger kalla kårar. För en gång skull var jag nöjd med slutet och att den vidriga William åkte hem till sig och sin älskling. Har nog aldrig stört mig så mycket på folks röster från munnen som i denna produktion. Hela lag Nord inklusive William. Nu vill jag se Ludde och Andreas försvinna fortare än kvickt och sen må bäste man vinna. Har varit en otroligt dryg säsong och nu får nog någon annan än TV4 ta över så det blir lite spänning än en massa familjärt ältande. Hejar på Joanna av någon anledning.
2021-05-23, 23:30
Medlem
mr.demons avatar
Är Ludde Zlatans lillebror? Han ser ut som Zlatan.
2021-05-23, 23:32
Medlem
Zyxel04s avatar
En i allmänhet tråkig vecka för Robinson där Mastiff visar sitt fula tryne.

De man stör sig på är twister hit och dit vilket leder till att legitimiteten på vinnaren minskar.

Jag äcklas av att både Anders och Ludde kommer in. I grunden gillar jag inte idéen kring gränslandet men om man ska ha den så ska enbart en person kunna ta sig in därifrån.

Att Jokkmokk åkte ut kan accepteras. Det fanns en majoritet mot honom och han har ändå varit cp-tråkig. Sen att han surade på slutet av att ha blivit utröstad haha, vilken loser.

Jag stör mig i grunden på William eftersom han kom in efter 20 dagar, är vågmästare, har immunitet och vinner tävling-efter-tävling. Men detta scenariot kändes typ orättvist. Nu åkte han ut och hade egentligen ingen chans att rädda kvar sig.
2021-05-23, 23:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Du menar att ingen av dem är värdiga vinnare i din låtsasrobinson som finns enbart i din fantasi? Detta har alltid varit Robinson, sen dag ett i säsong ett. Det viktigaste för att vara värdig vinsten är ju att ha de kvalitéer som krävs för att ta vinsten, och de kvalitéerna är inte de du vill att de ska vara bara för att du vill det.

Du har uppenbart bara sett Tv4s Robinson. För oss som minns Robinson när det gick på SVT så kan jag berätta att så var det inte alls. Där styrde inte produktionen spelet utan det överlät man till spelarna själva. Inga fem miljoner extra chanser existerade utan var man ute så var man ute.
2021-05-23, 23:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Det som är det roliga med hur ni alla klagar på Robinsonproduktionen/TV4 är ju att ni har ju själva valt att ha det så här. Det ni gjorde var vid valurnorna när ni röstade fram Stefan.

Robinson ägs av TV4 som ägs av Telia vars största ägare är staten. Som styrs av riksdagen och regeringen. Det kan vara ministerstyrt det här med alla märkliga tvister. Man kan påstå att det är så tills motsatsen bevisas eller tvärtom.

Varför var det inte så när det gick på SVT då? Som också ägdes av staten.
2021-05-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rune2h4Me
Jag tror inte polletten trillat ner för dig riktigt. Folk har olika syn på vad som gör en vinnare värdig och inte.

Spelet avgörs inte av vad du tycker är en "värdig vinnare" eller inte. Så vad är vitsen med att säga vad en "värdig vinnare" är? Den som följer reglerna och presterar bäst är den som vinner. Det är allt som krävs för att bli "värdig vinnare". Hur kan man vinna utan att vara en "värdig vinnare"?

Du antyder att någon som vinner och inte är "värdig vinnare" har vunnit på ett orättvist sätt. Förklara gärna hur man kan vinna på ett "ovärdigt sätt" utan att fuska?
2021-05-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Där slog du huvudet på spiken - felet är att TV4 tog in en person som tävlar i idrott på Elitnivå. Det borde de inte ha gjort. Förutsättningarna och skillnaderna blir alldeles för stora då mellan en elitidrottare och de övriga som visserligen tränar mycket men inte lika mycket. Om TV4 enbart skulle ta in jämbördiga med William i idrott så skulle man dessutom fått göra om tävlingarna till vassare moment men då är man ju uppe i något som mer kan kallas för Mästarnas Robinson istället - inte heller så kul!

Tävlingarna har inte varit fysiska utöver vad vanliga personer även kan hävda sig i. Man kan vända på steken och titta på hur övriga hanterat tävlingsmomenten, jämföra standarden med övriga säsonger. Då märker vi tydligt att genomsnittsinsatserna denna säsong ligger under flesta tidigare säsonger. Bara en kan lösa knep och knåp i år. Flera är direkt usla på att gräva. Normalt brukar 2-3 stycken vara duktiga. Skillnaden mellan bästa och sämre tävlanden denna säsong är gigantisk genom låg nivå på deltagarna och att William är den med bredast förmåga av alla i Robinsons historia. Men hans överlägsenhet har inget med kampsportsbakgrunden att göra. Att dra i snören o lyfta upp en boll genom ett hål behövs ingen jättefysik för. De andra (Joanna till exempel) är usla i koncentrationsmomenten). Men det är slöseri med bokstäver att förklara detta för dig eftersom du aldrig någonsin tar till dig vad som sägs.
2021-05-23, 23:51
Medlem
Zyxel04s avatar
Jag har de senaste söndagarna spekulerat inför nästkommande vecka.

Inför denna veckan känns det dock riktigt patetiskt. De känns som att de kan komma oväntade twister hit-och-dit vilket leder till att mina spekulationer förblir totalt värdelösa eftersom omständigheterna ändras radikalt.

Frågan är om de blir ännu ett Ö-råd i finalveckan. Inte helt orimligt.

Sen vet vi inte om de är hinderbana eller en omröstning som definitivt avgör vem som tar hem hela skiten.

Men.... spontana tankar:

Anders: Avser inte programledaren utan deltagaren. Har kallat honom Anders under hela programet och orkade inte byta nu. Öh, har väl ont i sin ena arm (eller axel) vilket borde ge honom en nackdel. Har varit ganska begränsad när det gäller eld, han förlorade en eld-tävling mot Hayes-Annika (i början av programmet) och var riktigt risigt ut mto Wilma. Jag vet inte hur dålig hans arm egentligen är men detta kan bli något han faller på. Kan också falla i ett eventuellt Ö-råd eftersom han tillhör maffian.

Annica: Borde kunna göra det okej i en statisk styrketävling eller i någon balanstävling. Är dock allmänt fat och håller ju inte för några längre hinderbanor där de krävs smidighet. Svårt att se henne lyckas någorlunda... men man vet aldrig.

Ankan: Påmminer väl om Annica men Ankan känns nästan svagare rent tävlingsmässigt. Svårt att tro på henne också.

Dennis: Med tanke på att William åkt ut så borde ju Denniis vara den tydligaste favoriten. Samtidigt lär de inte vara några rena styrke-tävlingar i finalveckan utan säkert något balans-aktigt och mer statiskt för att göra det mer jämnt. Det påminner lite om situationen som monkey-face (Christopher?) var i förra året. Christoper åkte dock ut i Ö-rådet precis innan den slutgiltiga final-hinderbanan. I det ö-rådet så röstade de gamla deltagarna och utöver apan så kunde man rösta på Mikke, neger-Priya och Clara Henry. Alla röstade på Christoper förutom Kristove. Orsaken till att de andra röstade på Christoper är för att han sågs som de största hotet till deras respektive favoriter. De var tex många som hejade på Micke och därför röstade de på Christopher för att i och med Christophers utträdde så ökade Mickes chans att ta hem hela skiten. Därmed kan också Dennis åka ut av samma orsak.

Joanna: Är tävlingsmässigt farligt men har inte heller varit direkt överlägsen på tävlingar. Hon har uppenbart svårigheter med logiskt tänkande och psseul. Troligen så kommer de vara en pussel-liknande tävling minst en gång under finalveckan och detta kan bli hennes fall. Imorgon så såg man också att hon kommer behöva sjukvård och därmed kanske hon inte får fortsätta (fan). Jag hoppas hon tar hem det.

Ludde: Blä. Har inte direkt utmärkt sig på tävlingar och borde därmed ha ganska låga chanser. Samtidigt så har han gynnats av produktionens twister och därmed är jag inte helt förvånad om han når den slutgiltiga finalen (hoppas inte). Tror tyvärr att han kan ta hem hela skiten men då krävs det att produktionen hjälper till vilket tyvärr inte är orimligt.

Olivia: Fyfan vad hon är smal, lite anorexia-fall på henne. Tycker hon är ganska ful (så). Vet att några här har spekulerat i att hon kan ta hem hela skiten efterosm hon åkt privat-flygplan till Spanien och de känns inte orealistiskt att hon tar hem skiten. Hon har ändå varit ok på tävlingar och jag tror hon rent tävlingsmässigt kan vara topp 3 bland de i final-veckan. Kan också ligga risigt till i ett eventueltl Ö-råd med gamla deltagare eftersom den äckliga Maffian ogillar henne.
2021-05-23, 23:52
Medlem
ziggarillens avatar
Lite märkligt att jag höll på lappgubben tills jag såg programmet och insåg att han bara var en lika girig och egenkär figur som dom övriga. En riktig surmule där i slutet och nu kan han åka hem och sätta på renarna igen. Den andra slemproppen vet man ju redan vem det blir med brevet att döma. Herregud vilket fiasko till Robinson. Har dom ens fångat en fisk? Dessa brev och tårar står mig också upp i halsen och det kan gå flera hela avsnitt då mans ska sitta och lyssna på innehållet som är helt ointressant. Anders i all ära men det där snälla ständigt och den som har skrivit manuset borde få sparken. Nästan så jag hoppas att Anki tar hem vinsten. Nej förresten, jag mådde illa direkt efter att jag skrev det.
2021-05-24, 00:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
En i allmänhet tråkig vecka för Robinson där Mastiff visar sitt fula tryne.

De man stör sig på är twister hit och dit vilket leder till att legitimiteten på vinnaren minskar.

Jag äcklas av att både Anders och Ludde kommer in. I grunden gillar jag inte idéen kring gränslandet men om man ska ha den så ska enbart en person kunna ta sig in därifrån.

Att Jokkmokk åkte ut kan accepteras. Det fanns en majoritet mot honom och han har ändå varit cp-tråkig. Sen att han surade på slutet av att ha blivit utröstad haha, vilken loser.

Jag stör mig i grunden på William eftersom han kom in efter 20 dagar, är vågmästare, har immunitet och vinner tävling-efter-tävling. Men detta scenariot kändes typ orättvist. Nu åkte han ut och hade egentligen ingen chans att rädda kvar sig.

Varför envisas du med att kalla honom för Anders? Han heter Andreas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in