2021-05-24, 00:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag har de senaste söndagarna spekulerat inför nästkommande vecka.

Inför denna veckan känns det dock riktigt patetiskt. De känns som att de kan komma oväntade twister hit-och-dit vilket leder till att mina spekulationer förblir totalt värdelösa eftersom omständigheterna ändras radikalt.

Frågan är om de blir ännu ett Ö-råd i finalveckan. Inte helt orimligt.

Sen vet vi inte om de är hinderbana eller en omröstning som definitivt avgör vem som tar hem hela skiten.

Men.... spontana tankar:

Anders: Avser inte programledaren utan deltagaren. Har kallat honom Anders under hela programet och orkade inte byta nu. Öh, har väl ont i sin ena arm (eller axel) vilket borde ge honom en nackdel. Har varit ganska begränsad när det gäller eld, han förlorade en eld-tävling mot Hayes-Annika (i början av programmet) och var riktigt risigt ut mto Wilma. Jag vet inte hur dålig hans arm egentligen är men detta kan bli något han faller på. Kan också falla i ett eventuellt Ö-råd eftersom han tillhör maffian.

Annica: Borde kunna göra det okej i en statisk styrketävling eller i någon balanstävling. Är dock allmänt fat och håller ju inte för några längre hinderbanor där de krävs smidighet. Svårt att se henne lyckas någorlunda... men man vet aldrig.

Ankan: Påmminer väl om Annica men Ankan känns nästan svagare rent tävlingsmässigt. Svårt att tro på henne också.

Dennis: Med tanke på att William åkt ut så borde ju Denniis vara den tydligaste favoriten. Samtidigt lär de inte vara några rena styrke-tävlingar i finalveckan utan säkert något balans-aktigt och mer statiskt för att göra det mer jämnt. Det påminner lite om situationen som monkey-face (Christopher?) var i förra året. Christoper åkte dock ut i Ö-rådet precis innan den slutgiltiga final-hinderbanan. I det ö-rådet så röstade de gamla deltagarna och utöver apan så kunde man rösta på Mikke, neger-Priya och Clara Henry. Alla röstade på Christoper förutom Kristove. Orsaken till att de andra röstade på Christoper är för att han sågs som de största hotet till deras respektive favoriter. De var tex många som hejade på Micke och därför röstade de på Christopher för att i och med Christophers utträdde så ökade Mickes chans att ta hem hela skiten. Därmed kan också Dennis åka ut av samma orsak.

Joanna: Är tävlingsmässigt farligt men har inte heller varit direkt överlägsen på tävlingar. Hon har uppenbart svårigheter med logiskt tänkande och psseul. Troligen så kommer de vara en pussel-liknande tävling minst en gång under finalveckan och detta kan bli hennes fall. Imorgon så såg man också att hon kommer behöva sjukvård och därmed kanske hon inte får fortsätta (fan). Jag hoppas hon tar hem det.

Ludde: Blä. Har inte direkt utmärkt sig på tävlingar och borde därmed ha ganska låga chanser. Samtidigt så har han gynnats av produktionens twister och därmed är jag inte helt förvånad om han når den slutgiltiga finalen (hoppas inte). Tror tyvärr att han kan ta hem hela skiten men då krävs det att produktionen hjälper till vilket tyvärr inte är orimligt.

Olivia: Fyfan vad hon är smal, lite anorexia-fall på henne. Tycker hon är ganska ful (så). Vet att några här har spekulerat i att hon kan ta hem hela skiten efterosm hon åkt privat-flygplan till Spanien och de känns inte orealistiskt att hon tar hem skiten. Hon har ändå varit ok på tävlingar och jag tror hon rent tävlingsmässigt kan vara topp 3 bland de i final-veckan. Kan också ligga risigt till i ett eventueltl Ö-råd med gamla deltagare eftersom den äckliga Maffian ogillar henne.
Jag tror att någon i produktionen skräddarsyr reglerna vartefter och han blev nog väldigt besviken över att hans bögvän röstades ut. Jag litar inte ett skit på TV4 och även Anders verkar vilsen över hur spelet ska läggas upp hit och dit. Ludde är säkert också vän med någon på TV4 och jag tror att han också är bög. Suktade väldigt mycket på William och tyckte han var det vackraste han hade sett. Samma sak som i Big Broter. Bögar i majoritet sen dom tog över. Jag hatar verkligen allt som har med TV4 att göra.
Senast redigerad av ziggarillen 2021-05-24 kl. 00:08.
2021-05-24, 00:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Ludde har presterat bättre än Dennis på tävlingar samt varit den ledande i det strategiska. Dennis har presterat kasst rätt igenom på tävlingar och har väl knappast varit någon strateg heller. Att Ludde röstats ut två gånger beror ju på en given majoritet. Dennis har bara flutit med trots att alla säger att han är ett så stort hot. Kanske har de låtit honom vara kvar för att han egentligen inte är ett så stort hot trots allt?

Och vad är det för fel på att Ludde har röstats ut två gånger för att han haft majoriteten emot sig? Det är delvis det hela programmet går ut på. Att skaffa sig tillräckligt med allierade så att man inte blir utröstad. Ludde misslyckades med det, så varför ska han få fyra chanser?
2021-05-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Spelet avgörs inte av vad du tycker är en "värdig vinnare" eller inte. Så vad är vitsen med att säga vad en "värdig vinnare" är? Den som följer reglerna och presterar bäst är den som vinner. Det är allt som krävs för att bli "värdig vinnare". Hur kan man vinna utan att vara en "värdig vinnare"?

Du antyder att någon som vinner och inte är "värdig vinnare" har vunnit på ett orättvist sätt. Förklara gärna hur man kan vinna på ett "ovärdigt sätt" utan att fuska?

Ditt inlägg framstår som dumt och konstigt. Tänkte du fel eller?

Naturligtvis kan vissa vinnare vara mer värdiga än andra. Många här tycker det, och vi har rätt medan du har fel. Om allting handlat om ren skicklighet, t ex att vinna tävlingar och/eller spela bäst rent taktiskt, så hade du haft rätt. Men nu är det ju snarare slumpen som avgör. Det är det som många stör sig på.

Det är inte de som varit bäst i tävlingarna som är kvar. Ej heller nödvändigtvis de som varit bäst rent taktiskt (t ex Ludde och William).
Snarare är det produktionen och slumpen som styrt.

Ta William; han gjorde typ allting rätt, vann tävlingar, skaffade sig immunitet, gjorde kloka taktiska val. Ändå åkte han ut, utan ens någon andra chans som Ludde, Andreas m fl fått.
Ta Tova Sophia, som röstades ut av två personer hon aldrig ens träffat! (Det rubbade även balansen mellan nord och syd, till att tippa över till nords fördel.)
Ta Olivia, som haft flytet att produktionen dels gav henne immunitet, och dels hjälpte till att stoppa lag nords inledande dominans.
Ta Ludde, som röstats ut flera gånger. Han skulle åkt ur gränslandet också, om inte några av de andra blivit diskade. Wilma, som gjorde nästan allting rätt, skulle fått gå vidare. Hon förtjänade det dessutom mer än honom.

Helt klart har deltagarna givits olika förutsättningar att ta sig långt och vinna.
2021-05-24, 00:10
Medlem
kubuns avatar
Ja se även Rikard långöra började aktivt å pakta till slut när det knep men se ack så sent. Ut åkte även vapenbrodern William när det inte fanns någon immunitet att tillskansa sig. Ja vad var annat att göra TV4 för att få till spänning i finalveckan?

Två från Gränslandet rakt in i finalen var verkligen nytt för i år och se det behövdes väl för att kunna få till ett öråd där parhästarna och tillika utmanarduon från Maktens Boning kunde plockas av banan i ett nafs.

Är det någon jag skulle vilja kunna styra upp åt å få vinna denna femhundring så är det för Dennis. Han verkar vara så genuint god. En man av den gamla goda ädla svenska stammen som väl det bara finns några exemplar kvar av i den åldern han är i och så för att han bor där uppe i de sista fästena av vårt kära Svedala. Hoppas verkligen han vann så de fick ett toppenbröllop han och hans tjej.
Senast redigerad av kubun 2021-05-24 kl. 00:23.
2021-05-24, 00:34
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är Ludde Zlatans lillebror? Han ser ut som Zlatan.

Jurka är för gammal för det. Större chans att Ludde är Zlatans son. Jurka var 50år när Ludde föddes. Men om det är så att hon är Luddes mamma. Så kan det vara förklaringen till varför han blev CP skadad. Är kvinnan +40år vid graviteten så är det ökad risk för ohälsa hos deras barn. Vid 50år. Ja då blir det nog en unge som Ludde. Eller än värre. En unge som Tova-Sophia.

Senaste avsnittet jag såg så åkte Ludde till gränslandet. Igen. Hört att det hänt saker. Rickard har åkt ut. Och det ska vara Luddes fel. Här kommer lilla Ludde hå hå, ja ja, bärandes på en ...
2021-05-24, 00:53
Avslutad
Undra vad ens tanken med ett extra öråd var, ville TV4 få ut William?
Dom lär ha fattat att han skulle åka. Johanna den mest ovärdiga deltagaren någonsin, sitter och flinar när hennes planer går hem, så falsk människa.
Det är uppgjort att en tjej ska ta hem Robinson i år. Konstigt dock att dom offrat två bögar på kuppen, William och transan.
2021-05-24, 00:57
Medlem
peterZiipens avatar
Riktigt tråkigt öde för William. Antiklimax utan dess like. Får berättat för sig att han är klar för finalvecka och åker sen ut innan den ens börjat. Vann allt, men ändå helt jävla maktlös.

Har länge funderat på vad Robinson går ut på och har nu ett svar: går ut på att vara sämst på precis allt.

Hur ska någon kunna vinna Robinson när alla som är kvar bara förlorar? )))
2021-05-24, 01:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Minns jag helt fel? Har för mig att när Ludvig och Andreas tävlade i gränslandet och båda skulle få komma tillbaka så skulle vinnaren vara immun i örådet och förloraren skulle inte få rösta. Blir det ytterligare ett öråd?

Joanna verkar behöva läkarvård ytterligare en gång under finalveckan. Undra hur mycket den kvinnan belastar sjukvården.
2021-05-24, 01:24
Medlem
TheGhostLords avatar
Skämdes när Ludde och Andreas gick rakt in i finalveckan medan William, den starkaste, och Rickard, den riktiga Robinson, åkte ut. Som att byta ut två racerhästar mot två gamla nedsuttna åsnor. Anti-climax. Så pinsamt uppgjort allting. Kändes INTE bra.
Andreas förtjänar INTE att vara tillbaka, och Ludde vafan? Hur många chanser ska man få? Känns helt fel att han kommer in för 3e ggn men William får inget gränsland att lallarunt och äta köttbullar i.

Ut med Annki, Ludde och Adreas. Om någon av de vinner är det ju värsta bajsmackan. Snacka om att inte vara värdig.
2021-05-24, 01:27
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Minns jag helt fel? Har för mig att när Ludvig och Andreas tävlade i gränslandet och båda skulle få komma tillbaka så skulle vinnaren vara immun i örådet och förloraren skulle inte få rösta. Blir det ytterligare ett öråd?

Misstänker att det blir ett öråd till. Anders höll röstkistan i en av nästa vecka klippen. Misstänker att utröstade deltagare ska rösta bort en, eller rösta fram vinnaren. Nåt sånt.
2021-05-24, 02:00
Medlem
twoeggss avatar
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-24 kl. 02:31.
2021-05-24, 02:31
Medlem
ronaldo77s avatar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in