• 3
  • 4
2021-05-23, 18:31
Medlem
ImTheMans avatar
antaglien inte, men undvik att använda ordet "ja" i såna samtal, obskyra säljare kan klippa ihop godkännandet av ett avtal.
Citera
2021-05-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
antaglien inte, men undvik att använda ordet "ja" i såna samtal, obskyra säljare kan klippa ihop godkännandet av ett avtal.
Rätt säker på att det inte fungerar så längre.
Citera
2021-05-23, 21:48
Medlem
.a6thmfsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Fast dom sålde ju inget, därav min fråga.
Alltså id kapning kan ju vara att dom använder mina svar i andra syften.
mestroligen nånslags survey bara
Citera
2021-05-23, 21:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Oftast försöker dom få offret att använda sitt bank-id för att signera något köp eller för att personen ska kunna logga in på din bank och tömma kontona.

Men för det klassiska där dom klipper in ditt -ja är väl passé nu? Har för mig att det strängare regler på hur detta ska gå till. Typ att dom även lär skicka hem ett kontrakt som man skriver under innan tjänsten blir aktiv.
Att manipulera en inspelning är inte lika med en ID-kapning. Det är ett straffbart bedrägeri, visserligen.
Om någon åberopar en manipulerad inspelning emot dig, så bestrid kravet och anmäl bedrägeriet till polisen. Det kommer i 99 % av fallen aldrig hålla i domstol.
Citera
2021-05-23, 21:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Kan vara ID skydd det har blivit populärt på senare år. Typ 180.000 id kap per år, och typ 1% klaras upp. Så det är inte omöjligt att företaget var legit.
Grejen är att "ID-skyddbolagen" är lite halvbluffiga själva då de tar betalt för något som man gratis kan skydda sig ifrån genom Kivra och anmälan hos Skatteverket. Sedan finns det andra saker som man inte kan skydda sig helt från än så länge, men där kan inte heller ID-skyddet hjälpa dig.
Citera
2021-05-23, 23:24
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Grejen är att "ID-skyddbolagen" är lite halvbluffiga själva då de tar betalt för något som man gratis kan skydda sig ifrån genom Kivra och anmälan hos Skatteverket. Sedan finns det andra saker som man inte kan skydda sig helt från än så länge, men där kan inte heller ID-skyddet hjälpa dig.

Jo jag har via Kivra, Skattegubben och Klarna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in