2021-05-23, 19:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Nä, två extra doser per flaska.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/skane-hoppas-fa-ut-en-extra-dos-med-specialspruta

Det är bra, ju fler doser desto bättre.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag var skeptisk till myndigheterna redan innan smittan kom hit när de står och säger att OM vi får fall i Sverige så har vi GOD beredskap
Trots att vi visste hur det så ut i Iran och Italien

Sanningen visade ju sig rätt snabbt. Sverige hade ingen beredskap what so ever....
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
I Region Skåne och fas 4 är det den nordkoreanska bokningsstilen. Du får automatiskt en ny tid vid vaccinationstillfälle 1. Dock kan du ändra den om du skulle behöva.

Skåne har på det hela skött denna pandemi bra.
Jag bad om en ny tid direkt men fick svaret att de kan dom inte boka för de vet inte hur det blir med leveranserna.
Citera
2021-05-23, 19:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför skulle dom ha större behov?

Om man inte har tillgång till dator, eller inte klarar av att skaffa myndighetsbrevlåda, så kanske man är fattig eller lite begåvningshandikappad, och av de skälen även har svårt att skydda sig mot coronaviruset. Det verkar ju höra ihop.
Citera
2021-05-23, 19:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Somalier och turkar dör ju som flugor i Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fodelseland-paverkar-risken-att-do-i-covid-19

Eller har vi bara importerat folk från de länderna med annan blodgrupp än O?

Ja, jag vet. Vi har redan rett ut under dagen, att blodgruppen inte har betydelse för detta.
Citera
2021-05-23, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan du svara exakt på HUR du har räknat när du kommit fram till fördyringen för samhället skulle landa på 700 miljarder för att övergå till distansundervisning? Det blir ungefär 700 tkr i FÖRDYRING per grundskoleelev och år....
Jag sa ju att uträkningen kommer från Norge.
Citera
2021-05-23, 19:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag sa ju att uträkningen kommer från Norge.

Då säger jag att fördyringen är obefintlig och att uträkningen kommer från Sverige.
Citera
2021-05-23, 19:45
Avslutad
Citat:
Då säger jag att fördyringen är obefintlig och att uträkningen kommer från Sverige.
Jaha, och då frågar jag hur du beräknat kostnaderna?
Citera
2021-05-23, 19:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jaha, och då frågar jag hur du beräknat kostnaderna?

Jag bedömer att det inte kostar mer att bedriva undervisningen på distans.
Citera
2021-05-23, 19:54
Avslutad
Citat:
Jag bedömer att det inte kostar mer att bedriva undervisningen på distans.
Och vad grundar du den bedömningen på?
Citera
2021-05-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ja, jag blev väldigt skeptisk till den mannen redan 2-3 veckor in i pandemin. Man märkte att han bara hittade på och inte hade något stöd för det han uttryckte.

Det låter ju exakt som om du beskriver dig själv här i tråden. Hittade på? Du känner till att det var ett helt nytt virus för alla i hela världen, undantaget några kineser och möjligtvis Fauchi? Ett virus som beter sig lite underligt, förmodligen för att det har experimenterats och grejats med innan det kom ur labbet. Exakt ingen hade, och har fortfarande inte något facit.

Jag ger mig fan på att alla gnällspikar som klagat på Tegnell och Sveriges balanserade agerande, hade gnällt precis lika mycket vad de än hade gjort. Hade det varit lockdown och drakoniska åtgärder så hade det varit fel på detta också. Sådana projicerar ofta sina egna misslyckanden...
Citera
2021-05-23, 19:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Och vad grundar du den bedömningen på?

Sakkkunskap, sammanställningar och uträkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in