2021-05-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Du verkar vara helt indoktrinerad.

Jag håller med att israeliterna är fega. De borde för lång tid sen drivit ut varenda arab ur deras tilldelade land enligt FN 1922. Då hade vi sluppit dessa uppslipande krig som de sista dagarna.

Israel, snälla, gör vad som behövs så det slutar.
På tal om indoktrinerad. Vilket land tilldelades till vem 1922 och av vem? Försök att hålla dig till fakta.
Citera
2021-05-23, 17:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Och hur mycket land kan Israel illegalt behålla genom att förtrycka Palestinierna? Hur mycket värderas den marken till?

Om du ska göra det antagandet måste jag fråga dig vad du tycker att ett människoliv är värt i sammanhanget. Är ett liv mindre värt än en kvadratkilometer?
Citera
2021-05-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du ska göra det antagandet måste jag fråga dig vad du tycker att ett människoliv är värt i sammanhanget. Är ett liv mindre värt än en kvadratkilometer?
Uppenbarligen är både Palestinier och judar beredda att dö för land. Palestinierna saknar som bekant land så deras resonemang förstår jag. Dom slåss för sin existens och identitet. Judarna å andra sidan är inte nöjda med det dom har utan vill även annektera VB. Även många judar har dött i konflikten så uppenbarligen accepterar Israel offer mot möjligheten till stor-Israel.
Citera
2021-05-23, 18:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Uppenbarligen är både Palestinier och judar beredda att dö för land. Palestinierna saknar som bekant land så deras resonemang förstår jag. Dom slåss för sin existens och identitet. Judarna å andra sidan är inte nöjda med det dom har utan vill även annektera VB. Även många judar har dött i konflikten så uppenbarligen accepterar Israel offer mot möjligheten till stor-Israel.

Skillnaden är att det judiska folket är hotat på ett helt annat sätt än dina favoritaraber. Om du ska diskutera expansionspolitik så är väl politisk islam något som du borde vara betydligt mer oroad över än ett "Stor-Israel". Tyvärr verkar det vara omöjligt inom din politiska krets som är fastsvetsad kring ideen att utplåna judarna.
Citera
2021-05-23, 18:38
Medlem
Citat:
Skillnaden är att det judiska folket är hotat på ett helt annat sätt än dina favoritaraber. Om du ska diskutera expansionspolitik så är väl politisk islam något som du borde vara betydligt mer oroad över än ett "Stor-Israel". Tyvärr verkar det vara omöjligt inom din politiska krets som är fastsvetsad kring ideen att utplåna judarna.
Jag struntar fullständigt i religion och varje människa får praktisera valfri tro. Konflikten har marginellt att göra med religion, även fast du gärna vill måla upp judar mot muslimer. Konflikten gäller rättvisa för två parter.
Citera
2021-05-23, 18:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag struntar fullständigt i religion och varje människa får praktisera valfri tro. Konflikten har marginellt att göra med religion, även fast du gärna vill måla upp judar mot muslimer. Konflikten gäller rättvisa för två parter.

Ledsen att dina föräldrar aldrig förklarade för dig att livet inte är rättvist. Om Israel annekterar Area C och ger araberna där medborgarskap i Israel, vad är det som är så jävla dåligt med det? Tror du på riktigt att de kommer få ett sämre liv i Israel än i Palestina?
Citera
2021-05-23, 18:44
Medlem
Melange5738s avatar
Hasan Yosuf säger att Israel skall fortsätta döda Hamasledarna:

https://nypost.com/2021/05/22/hamas-founders-son-israel-should-kill-leaders-after-ceasefire/

Citat:
Mosab Yousef said top Hamas leaders like his father likely rode out the recent violence in secure underground bunkers, while using the deaths of their own people to score foreign propaganda points.

"Hamas hates Israel more than they love their own children.”
Citera
2021-05-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Bra plan. Du tror att det blir färre jihadister när civila dör och bosättare bulldozar folks hem? Nja Israel må vara en "demokrati" men det räcker inte för att ta sig frihet att bryta mot FN-resolutioner och internationell lag. Arabledarna du pratar om har ju makten just för att Israel vill att de ska ha makten. Egypten får många miljarder för att hålla sig lugna etc.

Härmed deklarerar jag Skåne som Islamisk land. Det betyder att alla blondiner i Skåne måste gå runt i burka.
Svenskens reaktion: ”I helvete heller din jävla svarting! Jag hoppas Israel bombar ihjäl er!”

Ledsen att göra dig besviken men Jihadisterna ser hela mellanöstern som islamisk land. Varför tror du arab länderna sa nej till ett land för kurderna.

FN-resolutioner?? Tror du verkligen att jihadisterna bryr sig om FN-resolutioner. Snälla rara människa, vilken värld lever du???
Citera
2021-05-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5
Härmed deklarerar jag Skåne som Islamisk land. Det betyder att alla blondiner i Skåne måste gå runt i burka.
Svenskens reaktion: ”I helvete heller din jävla svarting! Jag hoppas Israel bombar ihjäl er!”

Ledsen att göra dig besviken men Jihadisterna ser hela mellanöstern som islamisk land. Varför tror du arab länderna sa nej till ett land för kurderna.

FN-resolutioner?? Tror du verkligen att jihadisterna bryr sig om FN-resolutioner. Snälla rara människa, vilken värld lever du???
Que? Det handlar om mark som båda parter lägger anspråk på, vad ska palestinierna göra tycker du? Lägga sig platt och bjuda på den lilla mark de har kvar enl lag? Hade du suttit och gullat när ryssen kommer med vräkningspappret och bulldozern? Såna som dig vill man inte ha vid sin sida när det brinner.
Citera
2021-05-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ledsen att dina föräldrar aldrig förklarade för dig att livet inte är rättvist. Om Israel annekterar Area C och ger araberna där medborgarskap i Israel, vad är det som är så jävla dåligt med det? Tror du på riktigt att de kommer få ett sämre liv i Israel än i Palestina?
Du är så förbannat sjuk att du måste växt upp helt utan föräldrar. Så area A och B ska fortsätta att leva i limbo och förtryck medan Zionismen frodas?

Jag har ett bättre förslag. Palestina lägger beslag på hela området och gör alla judar till medborgare i det nya landet. För dom som inte accepterar kan man alltid flytta till USA eller Ryssland.
Citera
2021-05-23, 19:52
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5

Ja, varför tar inte FN och styckar av en bit av Turkiet och ger till kurderna, som man gjorde när man gav judarna en bit av Palestina. Då kan ju kurderna få ett eget land också.
Citera
2021-05-23, 19:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du är så förbannat sjuk att du måste växt upp helt utan föräldrar. Så area A och B ska fortsätta att leva i limbo och förtryck medan Zionismen frodas?

Jag trodde du ville att Palestina skulle få dem? I annat fall kan Jordanien annektera det, det var ju inga problem förra gången. Inga kondemnationer varken när de annekterade det eller tog bort deras medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in