2021-05-23, 13:36
Medlem
Vad tycker ni att Israel ska göra?

Låta Jihadisterna i Palestina skapa en islamistisk stat, vilket är precis vad palestinierna kommer att göra om de får makten. En islamistisk stat där det är okej att våldta kvinnor och barn. En islamistisk stat där befolkningen inte har någon som helst frihet, yttrandefrihet eller religionsfrihet. En islamistisk stat där befolkningen bara ses som ”skräp” av Jihadisterna. Detta är precis vad en fri och självständigt Palestina kommer att leda till. Ingen vettig människa skulle stödja det här.

En människa satte eld på sig själv i Tunisien, inte för att protestera mot hur Israel behandlar Jihadisterna, utan för att protestera mot hur arabledarna behandlar sina bröder och systrar, som skräp.

Jag kommer själv ifrån mellanöstern och drömmer om att få åka tillbaka och bygga upp mitt land. Men jag vet att så länge Jihadisterna styr och ställer så kommer jag aldrig att kunna göra det. För mig så är Israel det enda ljuset i mellanöstern, det enda hoppet om en bättre framtid för mina kära bröder och systrar, den enda makten som står fast emot Jihadisterna som har omvandlat mellanöstern till en sopstation. Jag tycker att det är otroligt skamligt av Sverige att stödja Jihadisterna i Palestina och att kritisera Israel som försöker förinta dem.
Citera
2021-05-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ultra ortodoxa judar samt Israeliska får inte göra militärtjänt.

Helt klart står landet inför enorma deografiska utmaningar i en nära framtid.
Det liknar alltmer en semesterort för judar som begår Aliyah.

Israels militär har börjat dra in dom, och det är inte populärt:

https://www.youtube.com/watch?v=me4FqdrmVBs

Det blir intressant att se hur konflikten med Hamas ser ut i framtiden, när ortodoxa judiska bokmalar ska erövra sandkullar och köra bandvagn..

Nu verkar Hamas ha grävt ner sig (på klassiskt gerillavis) och konventionell krigföring känns inaktuell, iaf i Gaza.. Det här med tunnlar verkar vara en stor grej överhuvudtaget.

Hezbollah byggde så rejäla tunnlar att israelerna övertog dom..

Nu verkar det också som att "fullträffarna mot Hamas-ledare" inte var så noggrant verifierade.
Men det fattade man ju direkt.. Hamas-ledare sitter inte och spelar Fifa bredvid husfönster, iklädda färgglada tröjor, så att de syns ordentligt..

Det här propagandasnacket är bara tröttsamt. Samma tugg, decennium efter decennium.
Citera
2021-05-23, 13:59
Medlem
Man ska inte lyssna på politiskt skitsnack.

Man ska lyssna på vad enskilda människor säger rakt ut, på plats, mitt i sina egna liv ... igår postade jag en intervju med palestinier som i princip sa samma sak: israelerna bör dra så snart som möjligt.

Och här har vi riktiga kretiner ... bosättarna, totala fanatiker, vars mentala landskap är 3000 år gammalt ...

https://youtu.be/7NMwohMhP10

Spelar ingen roll om en arabfamilj ägt en gård i 200 år. Judarna ska ha marken. Varför? Det står i Toran, punkt, vilket en av bosättarna säger rakt ut. Att judarna kom med fred är bara skitsnack..

Och inte bara araberna ska ligga platt. De judiska bosättarna vill vara "ett ljus för icke-judar".. självgodheten är det inget fel på och luften är så tjock av dumhet att den går att skära med kniv.

Jag är rationalist och ateist och känner spontant att religiösa människor som vill vara "mitt ljus" kan köra upp det i röven, oavsett vilken religion det handlar om. Idioter.

De urgamla grunderna till konflikten (mellan israeler och palestinier) är inte ett dugg subtil. Båda sidor odlar samma dumhet och samma anti-intellektualism. Hela såret/tvistefröet ligger i öppen dager.

Intressant också, att se den judiska elitismen .. den brukar alltid kamoufleras, men det går ju inte hur länge som helst.

Judarna är Guds utvalda folk och vi andra är nollor som judarna ska uppfostra.

Fy fan.

Det vanliga i denna konflikt är att skälla på islamister (vilket jag och alla andra kan göra i sömnen), men den radikala sionismen, den är precis lika otäck.

Lägg också märke till den intervjuade kvinnan, som inte skulle kunna slå sig ur en papperspåse, men dagligt våld och förtryck tycker hon är toppenbra.. men det där får killarna sköta.

Ett mycket vanligt kvinnligt resonemang.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-05-23 kl. 14:07.
Citera
2021-05-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är svårt att veta vilka bilder som är äkta nu när vi nås utav info om den uppsjö med fakenewsversioner som cirkulerar.

En avfyrningsplats behöver en öppen yta för att fungera. Alltså inte i ett mediahus eller i ett dagis. De brukar bestå utav simpla stålrörskonstruktioner där de riggar ett 10 tal raketer för uppskjutning. De används bara en gång, således ärndet helt onödigt att bomba en sådan plats efter raketerna redan fart iväg.

Vi får hoppas att Hamas raketteknik får bättre styrningssytem i framtiden så de kan rikta dom mot mer precisa måltavlor.

Hamas och Palestinierna firade vapenvilan med en parad i Fredags. Deras elitstyrkor är utav en riktigt skräckinjagade kaliber jämfört med de taniga fjunisarna i IDF. Hamas menar att Israel gått med på krav att tona ned på sina trakaserier på Tempelberget och Sheikh Jarrah. Men senast i Fredagskväll så var det lite tumult där. En gnista kan få allt att explodera igen.

Det var även tydligt att Netanyahu försökte testa det nya ledarskapet i USA, Biden. Men fick backa till slut. Det var ändo inte USAs förtjänst med vapenvilan vilket rent internationellt var en förlust. Detta var en större förhandlingsrunda med Frankrike, Egypten och Qatar som de stora spelarna. Kina Ryssland och även Iran har medlat mellan de grupper som vägrar prata med varandra.

Du verkar vara helt indoktrinerad.

Jag håller med att israeliterna är fega. De borde för lång tid sen drivit ut varenda arab ur deras tilldelade land enligt FN 1922. Då hade vi sluppit dessa uppslipande krig som de sista dagarna.

Israel, snälla, gör vad som behövs så det slutar.
Citera
2021-05-23, 14:27
Medlem
Giant Squids avatar
Israels försvarsminister Gantz hade ett möte med ledningen för det judisktägda Facebook, Instagram,Twitter, TikTok och Whats App, för att lägga upp strategier för att tysta den Palestinska oppositionen, medan man tillät proIsraelisk fakenews.

Facebook tillsatte en special brigad för att styra informationsflödet. Men en del påhittiga proPalestinier lyckades lura algoritmerna genom att använda sig utav en urgammal arabisk font.
Sjukt.

Facebook deploys special team as Israel-Gaza conflict spreads across social media
https://www.reuters.com/technology/facebook-running-special-center-respond-content-israeli-gaza-conflict-2021-05-19/

Facebook users deploy old Arabic font to bypass algorithm, support Palestinians
Citat:
Twitter, TikTok and Instagram, which is owned by Facebook, have all been accused of banning, blocking or restricting accounts that published photos of the Israeli bombardments of civilians in the Gaza Strip, or posts that included words and hashtags such as "Palestine," "resistance," "Israel," "Hamas," and "al-Aqsa" among others

However, this very modern form of technology has proved impotent against an old Arabic font that is written without dots.

To put it to the test, some Facebook users widely shared a picture post saying: "Death to Israel: let the algorithms benefit you, Mr Mark," referring to Facebook founder Mark Zuckerberg.
https://www.middleeasteye.net/news/israel-palestine-facebook-algorithm-old-arabic-font
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-23 kl. 14:35.
Citera
2021-05-23, 14:32
Medlem
Israel förnekar sig aldrig med sitt barnmördade. Det är dags att väst kliver in och tar bort sionisterna både i Tel Aviv och Washington.
Citera
2021-05-23, 14:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Basta mordartag som barnamordare astadkommit. Hela varlden vant sig mot zzionnassar, aven USA. Biden sager att tvastatslosningen ett maste. Kongressen stipulerar att sluta med dollarflodet till barnamordarna. Inbordeskrig i Yisrael. Bra jobbat Netanyehu, ICC nasta

Kasta sten i glashus när P.A betalar ut 300-500k EUR till alla palestinier som mördar israeliska barn.
Citera
2021-05-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5

Låta Jihadisterna i Palestina skapa en islamistisk stat, vilket är precis vad palestinierna kommer att göra om de får makten. En islamistisk stat där det är okej att våldta kvinnor och barn. En islamistisk stat där befolkningen inte har någon som helst frihet, yttrandefrihet eller religionsfrihet. En islamistisk stat där befolkningen bara ses som ”skräp” av Jihadisterna. Detta är precis vad en fri och självständigt Palestina kommer att leda till. Ingen vettig människa skulle stödja det här.

En människa satte eld på sig själv i Tunisien, inte för att protestera mot hur Israel behandlar Jihadisterna, utan för att protestera mot hur arabledarna behandlar sina bröder och systrar, som skräp.

Jag kommer själv ifrån mellanöstern och drömmer om att få åka tillbaka och bygga upp mitt land. Men jag vet att så länge Jihadisterna styr och ställer så kommer jag aldrig att kunna göra det. För mig så är Israel det enda ljuset i mellanöstern, det enda hoppet om en bättre framtid för mina kära bröder och systrar, den enda makten som står fast emot Jihadisterna som har omvandlat mellanöstern till en sopstation. Jag tycker att det är otroligt skamligt av Sverige att stödja Jihadisterna i Palestina och att kritisera Israel som försöker förinta dem.
Bra plan. Du tror att det blir färre jihadister när civila dör och bosättare bulldozar folks hem? Nja Israel må vara en "demokrati" men det räcker inte för att ta sig frihet att bryta mot FN-resolutioner och internationell lag. Arabledarna du pratar om har ju makten just för att Israel vill att de ska ha makten. Egypten får många miljarder för att hålla sig lugna etc.
Citera
2021-05-23, 14:55
Medlem
Citat:

Låt palestinierna bestämma sitt eget öde precis som alla andra folk. Det är ju precis därför Nationernas Förbund bildades 1920, som sedermera blev FN.
För vad har du annars, kolonialmakter som ritar streck i sanden och säger att det här är Egypten, det här är Israel eller något annat. För att ta ett annat exempel. Låt Tibet bestämma sitt öde. Låt inte Kina ockupera och förtrycka andra länder.
Citera
2021-05-23, 15:54
Medlem
En fredlig lösning vore mentalt nyttig för båda sidor. Det vore nyttigt båda sidor att sluta gömma sig bakom kriget och sistället ta itu med sina inre problem. Det finns mycket att göra..

Att israel är kaotiskt och skört kommer som en överraskning för mig. Jag har levt med en romantisk bild av Israel, inser jag. Och israelerna kan ju alltid skryta att de är på en högre nivå än Gazaborna.

Gazaborna blir ju liksom alltid det perfekta alibit, som får Israel att se bättre ut än vad landet är.

Här är en till absurd scen ... vilke j-a röra. Unga tjejer provocerar otrevliga ultraortodoxa dårar, som demonstrerar mot Eurovision (2019), medan poliser (bla kvinnliga poliser) slänger runt de ultraortodoxa snubbarna som vantar.. Är detta värdigt ett I-land år 2019?

https://youtu.be/HuFDMlJKMW8

Om Israel och Hamas slutade med sitt idiotkrig skulle media kanske visa mer av de religiösa idiotierna på båda sidor. Synd att jag inte lever tills det sker..
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-05-23 kl. 16:07.
Citera
2021-05-23, 16:04
Medlem
Citat:

Nu har situationen blivit så infekterad och trött, att Israel bara kan göra vad man alltid gjort..
Israel måste fortsätta pressa tillbaka araberna, så länge USA stöttar .. Israel har - liksom araberna - grävt ner sig så djupt i leran att man inte kan komma upp. Situationen är låst.

Ett annat förslag är att backa till tidigare gräns, men alla förhandlingsbord är uppbrända Hamas (och Hamas stödtrupper) kommer aldrig att säga "Bra, tack, det räcker". Det har flutit för mycket blod för att man ska kunna skapa en rättvis lösning.

Dessutom pressar de ettrigaste israelerna på.. de ska meja ner araberna, kosta vad det vill.

Om du frågar vad israels regering ska göra, så är mitt svar att regeringen har blivit låst, helt mekanisk och kan inte byta kurs.. Man uppbunden av extrema israeler och USA, samtidigt som inre sprickor (i Israel) hotar att växa okontrollerat.

Dessutom är Israel besvärande litet. Ett pytteland som ska snabbyggas bland fiender, har inget annat val än att kriga. Israels geografi och storlek kommer alltid att göra landet sårbart.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-05-23 kl. 16:06.
Citera
2021-05-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kasta sten i glashus när P.A betalar ut 300-500k EUR till alla palestinier som mördar israeliska barn.
Och hur mycket land kan Israel illegalt behålla genom att förtrycka Palestinierna? Hur mycket värderas den marken till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in