2021-05-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Med så få celler så att det bevismässigt är mer troligt att det är celler som finns kvar från ett annat tillfälle och som finns kvar trots handtvätt och liknande. Hade det varit celler i en mordsituation där lw kommit emot med ringen när hon försökt att freda sig hade det varit många celler inte få.

Och ändå kan man ställa sig frågan, varför har ingen annans DNA hittats på LD än SDs. Varför skulle det vara just SDs DNA som råkat bli kvar av alla hon kramat med ringen på, just bara hans dna på kjolen fast mycken handtvätt och tvättad kjol. Det är för mig en självklarhet att inte gå iväg till polismötet med fläckiga kläder.

Hata slumpen!
Citera
2021-05-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vilken vettig människa lämnar ett så litet barn i en sån känslig period för att ta senester? Som mamma till ett så litet barn vill man väl inget hellre än att knyta an till den nya lilla människan.
Nog för att mamman knyter an på ett speciellt sätt, så hur är SD funtad som inte har någon ansvarskänsla, utan tycker det är okej att lämna bort sin nyfödda och dra iväg på ett ev dykäventyr? Han var ju aktiv och flörtig i dykbloggen kring födseln, så etik moral hade han inte ens då, trots att han skulle bli pappa för första gången
Det är så mycket som är galet, som sopats under mattan.
Citera
2021-05-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller hur. Och mönstret fortsätter, lämnar över till hennes föräldrar. De flackar överallt.
LW skrev att de varit till USA tre ggr på 18 månader och nåt om Ungern. Tror knappast de var med då heller.

Edit.

"Det blir semester och de åker tre gånger till USA på arton månader, sen till Ungern och i sommar till Centraleuropa och Mega
4 apr 2017 23:28
Undrar om det hela finansierades med de olika geotourbidragen?
Citera
2021-05-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Knappast. Psykopatmördarweirdot sprutade ner kjolen efter mordet.

Eller strax före, var väl oerhört upphetsad av att få slå ihjäl henne.
Självklart går ingen ut med spermafläckade kläder, allra minst snygga kvinnor i kjol som vill se propra ut.
Den fläcken på kjolen tillsammans med dna på ringen, blod på skorna och tvättmaskinen räcler bara det.
Lägger man till hela indiciekedjan är det bevisat utom rimligt tvivel.

Enligt uppgift har P*ter N*ren och S*ra S*lling, förr med i Sd innersta krets och med till Sundsvall, sedan i vintras sagt upp bekantskapen med Sd.
Någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2021-05-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Du har sett på för mycket film, tror jag. Är det inte mer rimligt att det var en intorkad fläck efter att de haft sex? Är det rimligt att gärningsmannen tar med sig mordvapen och hennes mobil från platsen men lämnar efter sig en sats med sperma? Han kommer inte på det någon gång under mordnatten? "ja just. Jag sölade ner hela brottsplatsen med min sperma. Det kan ju bli lite besvärande. Jaja skitsamma, det får vara kvar där"
Jo, i och för sig kan du ha rätt. Men jag kan skilja på fiction och verklighet och jag skulle inte ens drömt om att kläcka ur mig något sådant om inte SD själv yppat det. Just ATT han gör det, gör att jag tror att han faktiskt gjort det. Vem ända in i h*****e skulle kläcka ur sig något sådant i förhör annars? Det är så bortom verkligheten att jag tror att han faktiskt gjort det. Kom ihåg att SD är psykopat. Såna kan göra vad som helst.
Citera
2021-05-23, 12:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Rekommenderar dig att följa mitt exempel och erkänna felet, be om ursäkt och även förklara uppkomsten och anledningen till felaktigheten. Även om den var omedveten.

Som du märker så bidrar rena felaktigheter till förvirring och tidspillan i tråden. Eller än värre att folk tror på dina felaktigheter utan att ifrågasätta dem.

Precis som andra varit inne på är det din trovärdighet som står på spel för det har varit en rad felaktigheter här i veckan från dig.

Min trovärdighet är intakt eftersom jag öht inte skrivit fel.
Jag har öht inte diskuterat spädbarnsdöd.
Men nice try.

Du gav falskt citat och nu försöker du rida på vågen som snusförnuftig och ordentlig.
Du är rätt genomskinlig, men nice try.
😂
Citat:
Annars så ser jag fram emot kommande tusen inlägg om HD. Håll ångan uppe!
Självklart.
Det här kan vi diskutera on topic.

4 apr 2017
LW: Hade hon inte kvicknat till hade han nog gått
Han säger han skulle
Tror det var typ vid den här tiden faktiskt
Han sa det blir du och jag till slut
han ändrade från att ge henne "ett par år till" till ett år
Men efter ett halvår frisknade hon till
och jag blev förtvivlad för att han inte gått medan han ville
(..)
FR: Ok. Han sa det till mig för ett år sedan vid skidtur när han berättade om Hannas tillstånd att han höll på att lämna. Men just då kopplade jag inte det till er.

"Det var berättat i förtroende. Jag vet att Jerry visste om Hannas tillstånd men jag vet inte om Stefan pratade ngt om att lämna för Jerry men troligen inte."
AB 168

HD snokar som en hök.
Hon följer deras rörelsemönster via dator och ska samla bevis. Att han är otrogen har hon veta sen länge.

Vips. Så började HD logga och ligga inom ett halvår 2016.
Efter att de börjar planera om Kilimanjaro som han då googlat.
Det är mer intressant än gluten.
Senast redigerad av develi 2021-05-23 kl. 12:29.
Citera
2021-05-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, i och för sig kan du ha rätt. Men jag kan skilja på fiction och verklighet och jag skulle inte ens drömt om att kläcka ur mig något sådant om inte SD själv yppat det. Just ATT han gör det, gör att jag tror att han faktiskt gjort det. Vem ända in i h*****e skulle kläcka ur sig något sådant i förhör annars? Det är så bortom verkligheten att jag tror att han faktiskt gjort det. Kom ihåg att SD är psykopat. Såna kan göra vad som helst.

Ja precis hade det handlat om tidigare sex så är det ju bara att säga det och inte börja tala om nekrofili.
Citera
2021-05-23, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Man inte inte binda någon till brottsplatsen vid tiden för mordet.
Sedan motiv? Du vet att motiv inte är nånting som inte räknas som bevis? Det är inte intressant.
Som Leif GW Persson brukar säga: "Motiv är något man kan prata om på kafferasten. Nånting man pratar om på vita duken. Vad polisen använder sig av är tekniska spår och att säkra vittnesuppgifter"

Det är inte ett starkt fall och man behöver ta upp allt man kan.

Här är motivet starkt, då det innefattar en mycket infekterad relation med hot från båda håll.

Eftersom SD har uttryckt till många personer att han och HD kommer att återförenas, är det hot som Lena uttrycker om avslöjandet väldigt hotfullt mot en återförening.

De hot som SD använder å andra sidan mot Lena, är just vid sådana tillfällen när Lena hotar att avslöja. Hans hot blir då uppblåsta till oproportionerliga dimensioner, där det hotas till höger och vänster, dva dödshoten innefattar inte bara Lena själv utan hennes barn.

Även HD och Lena har schismer, som SD lägger sig i. Det är om Lenas cacher som HD har loggat trots att hon inte varit på plats själv. Det har loggats och avloggats, bråk har uppstått. Bågde Lena och HD har vänt sig till reviewer HÅ för att få rätt, men de har uppmanats att själva reda ut sina problem. SD har lagt sig i denna tvist genom att hota Lena.

Naturligtvis är detta viktiga bitar att ta upp.

Jag förstår inte hur du menar.

För att kunna binda SD till mordplatsen, när det inte finns vittnen eller annan tydlig bindande bevisning, måste man naturligtvis använda indicier.

Med din logik, skulle man alltså aldrig kunna fälla en mördare om det inte fanns bindande bevisning som satte mgm på plats.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-23 kl. 12:32.
Citera
2021-05-23, 12:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hittade den:

Hanna Davidsson ► GeoTour Andra året

Vi får besök från HQ!!
3-5/7 kommer Jenn och hennes man och bor
hos oss. Förhoppningsvis kommer vi att få till
ett event i samband med det. ©

■ Lena Wesström
Oj, wow, vad ska de göra här? Hälsa på
er?

Hanna Davidsson Japp, hälsa på oss och ...

[går ej läsa längre på skärmdump]
Ab 168

Om du vill ha ett litet råd: spar alla "bevis" (meddelanden, bilder, texter, inspelningar,...) på ett USB minne och förvara det någonstans (bankfack, hos någon du litar på,...). När S ändrar sin attityd snabbare än man kan säga "popp", så kan han också tvinga dig att lämna ut allt du har mot honom.
Kanske han tränger sig in i ditt hus och snokar eller saboterar din dator så bevisen är förstörda.
Har du däremot en kopia någonstans så gör det inte så mycket om han ställer till eller tar det som
finns hos dig. Är han då i tron att du inte har något kvar som kan skada honom så taggar han
kanske ner.
Vad finns det som skulle skada honom ?
Något med SIS att göra ?
Citera
2021-05-23, 12:27
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja det är så många vinklingar vad gäller HD.
Att hon saknar empati tror jag beror på att hon är avtrubbad - av mediciner mm.

Jag läser för fullt om förhören med henne, och har nu precis kommit till att hon första gången ska höras som misstänkt.
Hittills har hon, i de första tre, tror jag det är, förhören exakt hur många gånger som helst sagt att ”ja, det är kanske konstigt att uttrycka sej så”, ”det låter hemskt när jag säger det”, ”usch, hur kan man tänka så” (typ) och liknande. Hon förstår intellektuellt att det är fel att ”känna” som hon gör, men är samtidigt ganska öppen med att det är så det är.

I dessa tidiga förhör har hon trots allt ett slags samarbetsvilja och har en hel del minnen.

Hon berättar om hur och när SD talar om för henne att han och LW har haft fortsatt ”kontakt”, och hon resonerar logiskt när hon argumenterar mot FL att hon ju faktiskt inte visste i vad den kontakten bestod, samt att det inte heller framgick hur frekvent den var. Anledningen till att hon inte visste det var att hon inte ville veta, inte ville att SD skulle berätta mer.

Hon berättar också att storstädningen initierades av henne - vilket hon ju totalt glömt bort fram till TR.

Och en massa annat smått och gott.

Jag tror också att HD är avtrubbad pga antipsykotika. Mot bakgrund av anamnesen är psykopati (och dylika empatistörningar) helt uteslutet.

HD har gjort två oförsvarliga saker enligt mig:

Totalvägrat ta tag i sin dotters mobbning av annat barn och dessutom skyllt allt på det mobbade barnet.
En normal morsa tar tag i situationen och lär sin unge hur fan man beter sig mot andra. Punkt.
Det finns fan ingen ursäkt för HD här och hade jag varit den andra ungens morsa hade hon fått höra i detalj hur fel och weird hon beter sig. Den roastingen hade ingen antipsykotika i världen stått emot kan jag lova.

Loggningen av LW:s cacher över LW:s döda kropp. Förklaring överflödig.

Det framgår med all önskvärd tydlighet i de initiala förhören att HD inte är inblandad i mordet.
I efterföljande förhör och rättegångar framgår det med samma tydlighet att hon nu fått klart för sig att SD är mördaren.
Hon handlar helt enkelt i linje med ovanstående.
Citera
2021-05-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen lämnar väl ett nyfött barn för att åka på semester i tre veckor?
Det här var det sjukaste hittills.
Mycket värre än strösselförhöret, enligt min mening.

Det framgår mycket knepigheter ur bimaterialet till mordutredningen. Det är väldigt många egenheter som förhoppningsvis bara är förbehållet Davidssons och inte vanligt förekommande.
Åka på semester 3 veckor och lämna nyfött barn till föräldrarna, inspelat strösselförhör, familjemordplaner.

Det fanns väl en incident i skolan där Davidssons ena barn ska ha mobbat en skolkamrat varvid den föräldern försökte prata med HD om det och HD skyllde istället på andra barnet och var inte alls behjälplig i att lösa problemet men däremot sätta ut taggarna direkt. Någon som minns det?
Edit: ser att skolincidenten precis avhandlas.
Senast redigerad av urshult 2021-05-23 kl. 12:58. Anledning: Edit
Citera
2021-05-23, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Eller strax före, var väl oerhört upphetsad av att få slå ihjäl henne.
Självklart går ingen ut med spermafläckade kläder, allra minst snygga kvinnor i kjol som vill se propra ut.
Den fläcken på kjolen tillsammans med dna på ringen, blod på skorna och tvättmaskinen räcler bara det.
Lägger man till hela indiciekedjan är det bevisat utom rimligt tvivel.

Enligt uppgift har P*ter N*ren och S*ra S*lling, förr med i Sd innersta krets och med till Sundsvall, sedan i vintras sagt upp bekantskapen med Sd.
Någon som kan bekräfta eller dementera?

Eftersom fläcken (arna) t om var synlig för blotta ögat, trots att den var mycket nedsmutsad av både det ena och andra (skoavtryck, kroppvätskor mm) så borde de ha synts när kjolen var ren.

Lena var till jobbet, och sedan till polishuset, där hon syns på övervakningkameran i både ringar och en lite finare blus. Det känns helt osannolikt att någon sätter sig i polishuset med sonen i en fläckig kjol.

Din sista mening är intressant.

Har man läst FUP då har jag enormt svårt att förstå om man inte misstänker SD för mordet. Oavsett det, när man läser hur han har betett sig mot Lena (och barnen!! både Lenas och sina egna), då finns inga ursäkter längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in