2021-05-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD:s mamma sa enligt något protokoll att HD vill gifta om sig med SD.
Berodde inte skilsmässan på att hon ville ha en ny vigselförrättare?

Hon skriver JÄD till SD varvat med att hon skriver porriga meddelanden till Sillen.
Det verkar som om HD ville ha Sillen för sex och SD för äktenskap.
Lite samma upplägg som SD hade med både LW och HD.

HD och SD umgås intensivt hela tiden enligt rapporter i tråden.

Fast jag kanske har fel.
Det kanske är så att HD bara väntar på att SD ska åka in på livstid så att hon kan leva sitt eget liv?

Det är glasklart att HD är en copycat av SDs beteende, ja. Att själv "göra en Stefan".

Har också funderat över om HD avvaktar och hoppas att SD åker in. Först då kan hon slappna av. Såvida hon inte själv är inblandad i mordet på något sätt (skyddande av brottsling, anstiftan etc).

Tror att hon är medveten om riskerna att säga för mycket. Utifall SD inte skulle dömas.

Hon verkar slug och förslagen men inte särskilt klyftig.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-23 kl. 11:18.
Citera
2021-05-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, inga kompletterande förhör.

... vilket är synd. SD borde ha pressats på sina uttalanden typ "bara jag vet om jag är skyldig eller ej, ni andra kan bara gissa..."

Även HD och JG kunde ha frågats ut lite mer.
Citera
2021-05-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har ingen betydelse. Det finns så otroligt mycket. Rena rama Hans och Greta-sagan. Brödsmulor överallt som visar på gärningsmannen. Men inga bevis. Dock totalströsslat med indicier. Fhl och, senare, åklagare, är snällare i sin utfrågning av SD än han själv var i strösselförhöret med T.

Åklagarnas förhörsmetod är alldeles för vek när det gäller en sån som SD. Långa pauser mellan frågorna då SD kan samla sig och tänka ut strategier inför nästa fråga. Förhören borde vara mycket rappare. Vara mer ifrågasättande. ÅH låter tyvärr mer som en terapeut.
Citera
2021-05-23, 10:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ingen lämnar väl ett nyfött barn för att åka på semester i tre veckor?
Det här var det sjukaste hittills.
Mycket värre än strösselförhöret, enligt min mening.
Läser man i dykblogggen och vad SD:s dykarkompisar har skrivit, så har dessa vistats där i ungefär en vecka. Antingen har LW fel uppgifter angående semesterperiod eller så stannade paret längre tid än de övriga i gänget.

Oavsett, visar det på ett beteende från föräldrarnas sida som är direkt skadligt för barnet och den tidiga anknytningen.

Förlossningspsykosen kom med andra barnet. Men problemen måste ha funnits där långt tidigare.
Citera
2021-05-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Inget av dnabevisen bevisar att SD är mördaren.
Ingen av de där indicierna knyter SD till mordplatsen.
Det här är inte särskilt svårt.
Jag garanterar att HR kommer resonera precis som TR gjorde

Alla DNA bevis från Stefaaan Davisson bevisar att det är just han som mördat LW med minst 17 slag, Alla indicier pekar på att Stefaaan Davissson mördar LW med minst 17 slag, väldigt enkelt och tydligt för HR att döma livstidsdom på Stefaaan Davisson
Citera
2021-05-23, 10:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan det vara nedanstående ord av LW som avses?

LW augusti 2017 chattar med KJ, A168 Del C s 2317 (läses nerifrån):

Tack!

När man läser det här, undrar jag lite över hur Lena vet allt det här.

Hon har känt familjen länge och kan delar komma från HD själv? Eller är allt från SD?

Man kan väl ana att det kan ligga något av en sanning i delar av det här. Det verkar troligt att HD har haft en förlossningsdepression, och att hon har haft det svårt då. Det är ju inte alls otänkbart att HD inte orkade med barnet.

Men vems är egentligen tankarna på att döda barnet?

Och hur går en pappa från att ha uppfattat att mamman har en förlossningsdepression till att börja tänka i banor till att döda barnet så att det ser ut som plötslig spädbarnsdöd?

Om man läser lite till i Lenas konversation med KJ, det som kommer strax innan, då handlar det om att SD tycker att HD är hårig och att inte gillar det (äcklig och ful).

Frågan är hur SD använder sådan här "information" för att linda Lena runt sitt finger.
Jag litar inte på SD och hur han framställer HD till Lena (och förmodligen vise versa).

Om HD har haft tankar på att hon vill (eller är rädd för att hon ska) döda sitt barn, är det ju helt sjukt att som pappa tänka i banor att förverkliga det.
Citera
2021-05-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Vad menar du? Spåren på hennes kjol kan hamnat där när som helst. Likaså ringen.
Och det andra du tar upp. Alltså va??
Inget av detta bevisar att SD är på plats och är den som mördar

Den kjolen bar hon även tidigare på dagen. Tror du att hon skulle gå omkring med en kjol som var nersölad med sperma...?

Ringen innehöll enbart SDs dna.
Citera
2021-05-23, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ingen lämnar väl ett nyfött barn för att åka på semester i tre veckor?
Det här var det sjukaste hittills.
Mycket värre än strösselförhöret, enligt min mening.

Ja, väldigt konstigt och inte alls bra för barnet.
Om HD behövde vila från barnet, borde SD varit där och tagit hand om det istället.
Citera
2021-05-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Försök och häng med lite.

Överdriv inte!
Av alla foton i listan finns en bild i listan som KAN vara en nakenbild. Blött hår är långt ifrån naket.

Bilder på sig själv avklädd, av den gifte SD och som han skickade till LW är i mitt tycke ett större moraliskt övertramp.

Eller helt offentliga nakenbild där hela minipillevitten finns att beskåda; SD exponerar sig som nudist men jag saknar ojande från dig.
Citera
2021-05-23, 11:06
Medlem
Citat:
Jag skrev tidigare: "Besviken på SD som inte har hört av sig trots dagens bildbombning?"

Förutom nakenbilden tog han emot ganska många bilder via Telegram den 13 maj. Inget hon verkar ha fått respons på.
LW tar bilder från stadsparken vid check av "Fru Markurell" och byte av loggremsa till "Ord som beskriver världen." Dessa bilder översänds däremot inte till SD.

Ja det stämmer. Många bilder, men EN nakenbild. Duschbild.
Citera
2021-05-23, 11:13
Medlem
Citat:
Läser man i dykblogggen och vad SD:s dykarkompisar har skrivit, så har dessa vistats där i ungefär en vecka. Antingen har LW fel uppgifter angående semesterperiod eller så stannade paret längre tid än de övriga i gänget.

Oavsett, visar det på ett beteende från föräldrarnas sida som är direkt skadligt för barnet och den tidiga anknytningen.

Förlossningspsykosen kom med andra barnet. Men problemen måste ha funnits där långt tidigare.

Vilken vettig människa lämnar ett så litet barn i en sån känslig period för att ta senester? Som mamma till ett så litet barn vill man väl inget hellre än att knyta an till den nya lilla människan.
Citera
2021-05-23, 11:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det här jag såg var ett helt mail, ett av flera. Ingen skärmdump, utan utskrift.
Hittade den:

Hanna Davidsson ► GeoTour Andra året

Vi får besök från HQ!!
3-5/7 kommer Jenn och hennes man och bor
hos oss. Förhoppningsvis kommer vi att få till
ett event i samband med det. ©

■ Lena Wesström
Oj, wow, vad ska de göra här? Hälsa på
er?

Hanna Davidsson Japp, hälsa på oss och ...

[går ej läsa längre på skärmdump]
Ab 168
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in