2021-05-23, 11:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hittade den:

Hanna Davidsson ► GeoTour Andra året

Vi får besök från HQ!!
3-5/7 kommer Jenn och hennes man och bor
hos oss. Förhoppningsvis kommer vi att få till
ett event i samband med det. ©

■ Lena Wesström
Oj, wow, vad ska de göra här? Hälsa på
er?

Hanna Davidsson Japp, hälsa på oss och ...

[går ej läsa längre på skärmdump]
Ab 168
Tack.
Ska kolla lite mer runt det då.
Jag läste ju mailet "efteråt" när amerika-främmat redan varit på besök.
Citera
2021-05-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den kjolen bar hon även tidigare på dagen. Tror du att hon skulle gå omkring med en kjol som var nersölad med sperma...?

Ringen innehöll enbart SDs dna.

Den var inte nersölad och vad har det med saken att göra? Är det ett argument som rätten ska ta ställning till? "Hur stor chans är det att nån går omkring med en kjol med sperma på"? Dessutom går inte fläcken att tidsbestämma så rent juridiskt är den ointressant. Den binder inte SD till brottet vid tiden för gärningen.
Det gör inte ringen heller. Att enbart hans dnd finns på den (extremt lite) kan ha andra förklaringar, som är helt rimliga. Det GÅR inte att tidsbestämma när det hamnade där. Det går inte att bevisa att det måste ha hamnat där när han mördade LW.
Alltså, det är rätt person som är åtalad, men han kommer bli friad. Tror inte ens att HR överväger nånting annat. De kommer formulera sig ungefär som TR gjorde
Citera
2021-05-23, 11:32
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Den kjolen bar hon även tidigare på dagen. Tror du att hon skulle gå omkring med en kjol som var nersölad med sperma...?

Knappast. Psykopatmördarweirdot sprutade ner kjolen efter mordet.
Citera
2021-05-23, 11:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
En indiciekedja är bara intressant om den på något sätt binder den misstänkte till brottet.
Det här är misstaget alla gör. Ni tror att hotfulla sms gör någon mer skyldig till mord. Nej. Det är inte olaga hot som utreds.
Likväl. "SD har ju stått utanför hennes fönster o stalkar!". Ja, men det är inte ett ofredande som utreds. Etc etc
Summa summarum. En indice är bara intressant om den för en person närmre brottsplatsen vid tiden för mordet.
Ni verkar inte förstå nånting alls här.
Det kommer bli en friande dom.
Det finns inget annat. Det är redan klart.

Hotfulla sms ingår i motivbilden.
Där framgår i vilka situationer hoten kommer och eftersom flera av dom innehåller direkta ord om ond bråd död, även blodigt dödande för ett barn, är det ju alldeles tydligt att SDs hot ingår i motivbilden.

Ofredandet är också en del av motivbilden, där man kan se att SD är svartsjuk och inte klarar av att hantera detta.

Ett stalkande beteende hos en person som är misstänkt för mord är abslut ett indicium. Vi vet att Lena skulle åka till Norge med Beholder och att hon har gått hos en terapeut RS för att komma ifrån SD. Ett sådant beteende är inget som försvinner utan vidare, utan visar hur en person agerar vid svartsjuka och kontrollförlust.

Om man kan binda någon till brottsplatsen vid tiden för mordet, då blir det knappast ett indiciemål.
Citera
2021-05-23, 11:42
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, jag sparar om jag ser det igen.

Vad kan detta vara som inte passar HD?

Hon har Janusansikte må jag säga...
Ena stunden skör, tystlåten och ett stackars förtryckt offer och i nästa stund en bitch.

Ab 343, SD:
"S berättar att Stefans exfru bor i området och att hon inte mår så bra. Ibalnd undra
Susanna hur Stefan har stått ut. Ex frun är sur mot alla och Stefan är omtyckt.
Ex frun kommer från en bra familj. Ex fruns mamam jobbar för S och har berättat att Stefan och hennes dotter är bästa vänner ."

HDs mor MA arbetar alltså för henne och HD har varit arg på att hennes mormor passat barnen?

"S berättar att hon aldrig har gillat Steffans exfru. De ska uppstått en diskussion när
gammelmormor hade tagit hans om barnbarn och exfrun ska ha lagt sig i detta.
Exfrun ska hela tiden ha i frågasatt varför gammelmormor gjorde detta.
S beskriver Exfrun som dålig i käften och att hon mår dåligt psykiskt."

Fick mig att tänka på den andra grannen som beskrev HD som känslokall med noll empati och skyllde allt på hennes dotter; att paret är udda.

LD, Ab 151

Och SD byter skepnad när HD är med.

LT, Ab 151:
L upplevde Stefan som obehaglig, att han skrattar på fel ställen och flackar med blicken. Hon säger att Stefan log under hela samtalet och tittade på henne under lugg när han pratade.
L säger att hon har träffat Stefan på hittegods tidigare och då var Hanna med. Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna var med sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att det var en tväromvändning när han var här själv."

Det sista stycket: så jävla obehagligt!
Citera
2021-05-23, 11:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken vettig människa lämnar ett så litet barn i en sån känslig period för att ta senester? Som mamma till ett så litet barn vill man väl inget hellre än att knyta an till den nya lilla människan.
Eller hur. Och mönstret fortsätter, lämnar över till hennes föräldrar. De flackar överallt.
LW skrev att de varit till USA tre ggr på 18 månader och nåt om Ungern. Tror knappast de var med då heller.

Edit.

"Det blir semester och de åker tre gånger till USA på arton månader, sen till Ungern och i sommar till Centraleuropa och Mega
4 apr 2017 23:28
Citera
2021-05-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Knappast. Psykopatmördarweirdot sprutade ner kjolen efter mordet.

Så kan det faktiskt vara. Ur förhör:

FLl: Med din sperma på.
MT: Mm.
FL 1: Hur har det hamna där?
MT: Jag vet inte.
FLl: Det är märkligt.
MT: Okej.
FL 1: Tycker du inte det? Om du inte minns ..
MT: Näe .. och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en
nekrofil och .. och .. haft sex med .. en söndersparkad Lena
s
å är svaret nej det har jag inte haft.
Det vet jag. hur sperman kom dit vet j ....
FL 1 : Du svarar och .. du både ställer frågan och svarar..
(tystnad)
MT: Jag vet inte när den kom dit.

SD gillar att leka med fhl. Han håller sig på sanningsgränsen i många fall. Ärligt talat är jag inte alls främmande för att han faktiskt slagit i hjäl henne och sen tömde sig direkt efter mordet. Och det skvätte på hennes kjol - eller så var den fläcken allt han klarade att producera.
Citera
2021-05-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hotfulla sms ingår i motivbilden.
Där framgår i vilka situationer hoten kommer och eftersom flera av dom innehåller direkta ord om ond bråd död, även blodigt dödande för ett barn, är det ju alldeles tydligt att SDs hot ingår i motivbilden.

Ofredandet är också en del av motivbilden, där man kan se att SD är svartsjuk och inte klarar av att hantera detta.

Ett stalkande beteende hos en person som är misstänkt för mord är abslut ett indicium. Vi vet att Lena skulle åka till Norge med Beholder och att hon har gått hos en terapeut RS för att komma ifrån SD. Ett sådant beteende är inget som försvinner utan vidare, utan visar hur en person agerar vid svartsjuka och kontrollförlust.

Om man kan binda någon till brottsplatsen vid tiden för mordet, då blir det knappast ett indiciemål.

Man inte inte binda någon till brottsplatsen vid tiden för mordet.
Sedan motiv? Du vet att motiv inte är nånting som inte räknas som bevis? Det är inte intressant.
Som Leif GW Persson brukar säga: "Motiv är något man kan prata om på kafferasten. Nånting man pratar om på vita duken. Vad polisen använder sig av är tekniska spår och att säkra vittnesuppgifter"
Citera
2021-05-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det faktiskt vara. Ur förhör:

FLl: Med din sperma på.
MT: Mm.
FL 1: Hur har det hamna där?
MT: Jag vet inte.
FLl: Det är märkligt.
MT: Okej.
FL 1: Tycker du inte det? Om du inte minns ..
MT: Näe .. och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en
nekrofil och .. och .. haft sex med .. en söndersparkad Lena
s
å är svaret nej det har jag inte haft.
Det vet jag. hur sperman kom dit vet j ....
FL 1 : Du svarar och .. du både ställer frågan och svarar..
(tystnad)
MT: Jag vet inte när den kom dit.

SD gillar att leka med fhl. Han håller sig på sanningsgränsen i många fall. Ärligt talat är jag inte alls främmande för att han faktiskt slagit i hjäl henne och sen tömde sig direkt efter mordet. Och det skvätte på hennes kjol - eller så var den fläcken allt han klarade att producera.

Du har sett på för mycket film, tror jag. Är det inte mer rimligt att det var en intorkad fläck efter att de haft sex? Är det rimligt att gärningsmannen tar med sig mordvapen och hennes mobil från platsen men lämnar efter sig en sats med sperma? Han kommer inte på det någon gång under mordnatten? "ja just. Jag sölade ner hela brottsplatsen med min sperma. Det kan ju bli lite besvärande. Jaja skitsamma, det får vara kvar där"
Citera
2021-05-23, 11:54
Medlem
Citat:

Med så få celler så att det bevismässigt är mer troligt att det är celler som finns kvar från ett annat tillfälle och som finns kvar trots handtvätt och liknande. Hade det varit celler i en mordsituation där lw kommit emot med ringen när hon försökt att freda sig hade det varit många celler inte få.
Citera
2021-05-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Alla DNA bevis från Stefaaan Davisson bevisar att det är just han som mördat LW med minst 17 slag, Alla indicier pekar på att Stefaaan Davissson mördar LW med minst 17 slag, väldigt enkelt och tydligt för HR att döma livstidsdom på Stefaaan Davisson

Hoppas kan man göra, men så kommer det inte bli.
Inget av dna-spåren binder honom till mordplatsen vid tiden för mordet
Citera
2021-05-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Med så få celler så att det bevismässigt är mer troligt att det är celler som finns kvar från ett annat tillfälle och som finns kvar trots handtvätt och liknande. Hade det varit celler i en mordsituation där lw kommit emot med ringen när hon försökt att freda sig hade det varit många celler inte få.
Proffset har talat hörni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in