Rickard åkte i första örådet. Lite otaktiskt rösta ut Rille, även om han är duktig så tror jag Dennis blir ett större hot i finalveckan. Själv har jag inget emot det, då jag också tycker Dennis är en värdig vinnare, men så borde ju inte deltagarna tänka om de själva vill vinna
Min tokning är att man röstade ut jokrarna i en kombination av minst värdiga och minst relation till. Om man nu valde Rickard före William så känns det inte som att potentiellt hot var högsta prioritet?
Dennis och Joanna verkar ju fortfarande ha en god relation, så jag har svårt att se att hon ska gå bakom hans rygg.
Det här var ett bra val av produktionen. För varken Länta eller William var värdiga vinnare. Att komma in så pass sent in i programmet är ett misstag av produktionen som bra nog rättades till. Ingen skugga skall falla över William han var ju bara bäst, men kom in så pass sent. Länta däremot visade sitt rätta ansikte med att vara en riktig sladdertacka och bitter personlighet. Han skämde verkligen ut sig och vårt folk.
Det blir Olivia, Annica och Rikard i finalen. Där fågelungen Olivia vinner.
Nej det blir det inte. Titta på dagens avsnitt så ser du att du har fel.
Rickard hade inte röstat på Dennis då han såg igenom tjejpakten och visste att han stod på tur, vilket han försökte övertyga Dennis om, men Dennis var en cuck och litade mer på Joanna än på Rickard.
Ja självklart. Men hur man vänder på det valde tjejpakten Rickard före Dennis. De kan ju omöjligt veta att Dennis var weak-minded, eller visste de det?
Min tokning är att man röstade ut jokrarna i en kombination av minst värdiga och minst relation till. Om man nu valde Rickard före William så känns det inte som att potentiellt hot var högsta prioritet?
Dennis och Joanna verkar ju fortfarande ha en god relation, så jag har svårt att se att hon ska gå bakom hans rygg.
William var immun i första örådet då Rickard åkte ut, hade det inte varit för det hade han nog rykt först. Mest förbryllad över att de inte väljer Dennis före Rickard. De kanske visste att det skulle vara svårt att få Rickard att rösta på Dennis dock. Känns som Dennis inte har koll på eller bryr sig om tjejpakten.
William var ju immun i första örådet då Rickard åkte ut, hade han inte varit det hade han nog rykt först. Mest förbryllad över att de inte väljer Dennis före Rickard. De kanske visste att det skulle vara svårt att få Rickard att rösta på Dennis dock. Känns som Dennis inte har koll på eller bryr sig om tjejpakten.
Alright. Har inte följt programmet på typ två veckor, men läser fortfarande tråden
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Såg ut som att Joanna ännu en gång behöver läkarhjälp, om hon behöver åka in igen så tar dem nog inte tillbaka henne när det är så kort tid kvar.
Det kanske blir Dennis fall? Ingen som håller tillbaka tjejpakten att gå efter Dennis isf. Lös spekulation i och med att Dennis och Joanna verkar ha en god relation efter programmet.
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-23 kl. 12:13.
Tv4 styr och ändrar godtyckligt/favvoriserar vissa etc
TV4 bestämde redan förra vid förra veckans gränsland att de skulle ge chansen att att plocka Wille med en extra röstningen, när de lät båda gänsländarna komma in av nån anledning. Otroligt riggat av produktionen allting. Ser man inte igenom det så är man nog blind
Ja självklart. Men hur man vänder på det valde tjejpakten Rickard före Dennis. De kan ju omöjligt veta att Dennis var weak-minded, eller visste de det?
De valde Rickard för att Joanna inte ville rösta på Dennis och Joanna hade säkert sagt till de andra att hon fått med sig Dennis till att rösta på Rickard.
TV4 bestämde redan förra vid förra veckans gränsland att de skulle ge chansen att att plocka Wille med en extra röstningen, när de lät båda gänsländarna komma in av nån anledning. Otroligt riggat av produktionen allting. Ser man inte igenom det så är man nog blind
Wille hade åkt ändå med hjälp av tjejpakten + Dennis och Ludwig/Andreas.
Men lägg ner SPOILER taggar, går ju inte att läsa tråden. Avsnitt ligger ute, sociala medier och tidningar är uppdaterade och flashback.org har blivit PK gammel-media.... skärpning!
Jäklar vilken vändning när produktionen skickar ut den bästa och låter feministerna sitta kvar.....
Vette fan asså... Alla större tävlingar tar ju givetvis flera månader att förbereda, allt från brainstorming, ritningar, inköp av material, byggandet, sätta upp kameror till att testa tävlingar med praktikanter så att allt funkar osv. Ytterst tveksamt till att det finns spelrum för produktionen att kunna få ut vissa deltagare när man önskar.
Planering är A och O vid så här stora produktioner. Det finns säkert någon form av mall för när och hur deltagare åker ut, oavsett vilken deltagare det är, exempelvis: Dag 50: Final med hinderbana (3 deltagare kvar, 1 vinner) Dag 49: Öråd där en person åker, gamla deltagare får rösta (4 deltagare kvar, 1 åker) Dag 48: Plankan (5 deltagare kvar, 1 åker) Dag 47: x-tävling byggd för 7 pers (7 deltagare kvar, 2 åker)
Finns ingen som är så mycket anti-mastiff som jag, men tror verkligen inte att de försöker påverka vem som åker så här pass nära inpå finalen.
Tror alltså inte att man slänger in ett extra öråd för att få ut just William, utan att det har varit planen hela tiden att ha ett öråd där och då för att x-antal deltagare ska tävla i nästa tävling.