2021-05-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och 0.000001% av alla under 70 avled av AIDS förra året. Slutsats - aids är ofarligt. Med din retorik så är ju så.

Och vi måste förbjuda bilar eftersom 0.0002% dog i trafiken 2020. Det är konsekvensen av ditt resonemang.
Citera
2021-05-22, 22:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Och vi måste förbjuda bilar eftersom 0.0002% dog i trafiken 2020. Det är konsekvensen av ditt resonemang.

Konsekvensen av ditt resonemang är att hastighetsgränser, promillegränser och trafikregler inte behövs eftersom det är så få som dör.
Citera
2021-05-22, 22:14
Medlem
Citat:
Att smitta ned befolkningen med covid19 är verkligen att gambla med människor. Betydligt mer än att ge dem vaccin. Största risken med vaccin är för övrigt inte att det skulle vara farligt, utan att vaccinet inte hjälper.

Man blir smittad även om man är vaxad.

För svaga människor som inte besegrar sjukdomen själv är det värsta att vaxxet inte funkar.

För starka människor är det tvärtom
Citera
2021-05-22, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att jag inte tror att smittan kommer gå ned, men det ska bli intressant att se om smittan ökar igen under sommaren som du tror. Jag tror inte smittan kommer öka under sommaren, då barnen och ungdomarna har sommarlov.

Än mer intressant kommer att bli vad som händer i höst. Kommer vaccineringarna att hålla smittan i schack, eller blir det en återupprepning från i fjol då smittan ökade igen efter sommarlovet. Barnen kommer ju inte att vaccineras i år vad det ser ut som.
Haha fyfan va bränd i skallen du är. Du har ju under ett års tid yrat om att skolstängning skulle minska smittspridning, om hur du fantiserat om samband mellan diverse skolavslutningar och minskad smittspridning . Nu nöjer du dig alltså med att konstatera att skolstängning åtminstone inte leder till ökad smittspridning 😂😂😂. Där tror vi iaf lika. 👍
Senast redigerad av jerka11 2021-05-22 kl. 22:42.
Citera
2021-05-22, 22:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha fyfan va bränd i skallen du är. Du har ju under ett års tid yrat om att skolstängning skulle minska smittspridning, om hur du fantiserat om samband mellan diverse skolavslutningar och minskad smittspridning . Nu nöjer du dig alltså med att konstatera att skolstängning åtminstone inte leder till ökad smittspridning 😂😂😂. Där tror vi iaf lika. 👍

Jasså. Har du ändrat uppfattning? Tidigare har du ju sagt att skolstängningar kommer öka smittan då de kommer springa runt på stan och åka buss hela dagarna.
Citera
2021-05-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
... och de alla roligaste fårskallarna är de som kör bil ensamma.. med mask på.

hahahahahaha... va faan.. då ska ni ha det !

Dom kanske har glömt handspriten och är rädda för kontaktsmitta.
Citera
2021-05-22, 22:50
Medlem
Citat:
Jasså. Har du ändrat uppfattning? Tidigare har du ju sagt att skolstängningar kommer öka smittan då de kommer springa runt på stan och åka buss hela dagarna.
Haha, nu yrar du mer än vanligt. Jag har inte ändrat uppfattning och det där har jag aldrig skrivit.... Du lider fan av alla möjliga diagnoser, inkl mytomani. Du har ev blandat ihop mig med någon annan. Hursomhelst gå och lägg dig. Ju mer du skriver desto mer hjärndöd framstår du.
Senast redigerad av jerka11 2021-05-22 kl. 22:56.
Citera
2021-05-22, 23:02
Medlem
Citat:
Poängen är att Belgien har 15 gånger mer invånare på samma yta som Sverige. Och jo - det är rimligt att anta att smittan sprids lättare där folk bor mer tätt inpå varandra, vilket då givetvis får ett avtryck i hur många som vårdas på intensivvården.

Så man blir alltså sjukare i covid i Belgien då!
Spännande!

För de har ju förre smittade med dubbelt på IVA
Citera
2021-05-22, 23:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha, nu yrar du mer än vanligt. Jag har inte ändrat uppfattning och det där har jag aldrig skrivit.... Du lider fan av alla möjliga diagnoser, inkl mytomani. Du har ev blandat ihop mig med någon annan. Hursomhelst gå och lägg dig. Ju mer du skriver desto mer hjärndöd framstår du.

Du borde gå med i Tegnell fan-club och vi som stöttar Stefan Löfven. Alla som följt denna pandemi fattar att skolbarn smittar minst lika mycket som alla andra. I Sverige är det 2 miljoner barn från förskoleklass till tredje ring i gymnasiet, inkl pedagoger och lärare. Klart som fan att det bidrar till smittspridningen. Det fattar ju alla, utom möjligen de partitrogna till Folkhälsomyndigheten och sossarna.
Citera
2021-05-22, 23:09
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
... och de alla roligaste fårskallarna är de som kör bil ensamma.. med mask på.

hahahahahaha... va faan.. då ska ni ha det !

Man ser flera om dagen. Nästan så att man undrar om det pågår något test för att se HUR godtrogna svenskarna faktiskt är.

Många svenskar tror på allvar att det inte finns något kritiskt alls att beakta kring vaccinet.
Citera
2021-05-22, 23:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så man blir alltså sjukare i covid i Belgien då!
Spännande!

För de har ju förre smittade med dubbelt på IVA

Kan vara så att de har mer muterat virus i Belgien , men kan ju också vara så att de har högre kapacitet inom vården än vad vi har i Sverige och därmed bereder fler plats.
Citera
2021-05-23, 00:06
Medlem
Vasterass avatar
Jag antar att det finns massor av vetskap redan nu rörande de versioner av viruset vi sett hittills, men hur ligger det till med de drabbade?

Är vissa folkgrupper mer mottagliga rent genetiskt eller kan det handla om att smittan blir starkare ju tätare folk bor gentemot varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in