2021-05-22, 21:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Problemet är väl inte dödligheten i sig, snarare de närmare 70 000 som vårdats på sjukhus för eländet, lägg även till dem med långtidscovid. Att du räknar dödlighet på hela befolkningen tillför egentligen inte så mycket mer än att du vill påvisa att sjukdomen är ofarlig, vilket den inte är. Det blir även svårt att räkna på de gamla då flertalet av dessa gått in i personlig lockdown för att undvika smittan. CFR är lätt att räkna ut, har gjorts flertalet ggr i tråden, IFR lite krångligare då det bara blir en gissning av hur många som insjuknat.

Första delen är fullkomligt irrelevant.... så går det när man hela tiden letar efter argument som motiverar restriktionerna.... massvaccinering för att hantera vårdens underkapacitet..... seriöst??

endast antal döda motiverar dessa drakoniska odemokratiska och påtvingande restriktioner

IFR är ingen gissning som du skriver... det är ett estimat baserat på mindre studier

... och i vanlig anda från desinformatörer så ger ni er inte in i diskussioner som ni redan vet utgången på.

Fråga: hur många har hunnit bli smittade med c19 sedan utbrottet började, om du "killgissar"?
Citera
2021-05-22, 21:07
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men du har ju inte gjort några beräkningar.

Som sagt... du är en DESINFORMATÖR... här kommer uträkningen för hundrade gången, peka vad som är fel i min uträkning!!!!

1. Antal invånare i Sverige: 10.3 M
2. Antal 70 plussare: 1.7 M
3. Antal under 70 år = 10.3-1.7 = 8.6 Miljoner
4. Antal avlidna under 70.. ca 2.000
5 Motsvarar i procent: 2.000/8.600.000 x 100 = 0.02% .. vänta, inte 0.1%. utan 0.02%

Piper du om antal smittade svara då på frågan som du så fegt undviker... hur många har blivit smittade?

Jag förväntade mig lite mer stake i er Desinformatörer
Citera
2021-05-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Folk står på led i tät kö för att squirta handsprit affärer ställt fram i Liljeholmsgallerian.

Där står de, som robotar och trycker fram sqwurt-efter-sqwurt, utan vidare kunskap hur smittspridningen går till.

*skweesh skweesh* *sqwurt* *sqwurt* *kladd* *glitt*.

Påminner om toalettbesök, squirtande av tvål efter toabesök, eller ketchup på Mc Donalds.

Handsprit.

*Skwurt*.

Anneli 45.

”Sqwurtandet hjälpte mig ur depressionen”

Anneli plågades av desinformation/tankar att smittan skulle vara luftburen och till 99,99% aerosolsmitta. Men efter frekvent pumpande av handsprit lyckades Anneli slå bort tankarna.

”Det är något med pumpningen, hur händerna liksom gnuggas såär liksom enkelt och sprutas i händerna glättigt”.

Anneli visar :

-”Typ Så här liksom.”

*Skwurt* *Skwlak*

Tack för dagens gapflabb.
Jag har lyckats gå förbi den där idiotiska flaskan handsprit flera gånger. På vägen ser jag kunder prata med kassörskan bakom sin obligatoriska skärm av plexiglas. Som om virus inte kan röra sig med luften runt skärmen. Kassörskan har plasthandskar.
Själv är jag den ende som bär en ffp3 mask.
Andra kunder stirrar på mig som fågelholkar. Dom har inte ens munskydd men samtliga använder samma flaska handsprit vid entrén.
Citera
2021-05-22, 21:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Som sagt... du är en DESINFORMATÖR... här kommer uträkningen för hundrade gången, peka vad som är fel i min uträkning!!!!

1. Antal invånare i Sverige: 10.3 M
2. Antal 70 plussare: 1.7 M
3. Antal under 70 år = 10.3-1.7 = 8.6 Miljoner
4. Antal avlidna under 70.. ca 2.000
5 Motsvarar i procent: 2.000/8.600.000 x 100 = 0.02% .. vänta, inte 0.1%. utan 0.02%

Piper du om antal smittade svara då på frågan som du så fegt undviker... hur många har blivit smittade?

Jag förväntade mig lite mer stake i er Desinformatörer

Tror du verkligen på allvar att 8,6 miljoner av den vuxna befolkningen har blivit smittade? Varför behövs vaccin då tror du? Och du kallar MIG för desinformatör???!!!
Citera
2021-05-22, 21:14
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden

Tack för dagens gapflabb.
Jag har lyckats gå förbi den där idiotiska flaskan handsprit flera gånger. På vägen ser jag kunder prata med kassörskan bakom sin obligatoriska skärm av plexiglas. Som om virus inte kan röra sig med luften runt skärmen. Kassörskan har plasthandskar.
Själv är jag den ende som bär en ffp3 mask.
Andra kunder stirrar på mig som fågelholkar. Dom har inte ens munskydd men samtliga använder samma flaska handsprit vid entrén.

... och de alla roligaste fårskallarna är de som kör bil ensamma.. med mask på.

hahahahahaha... va faan.. då ska ni ha det !
Citera
2021-05-22, 21:15
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Tror du verkligen på allvar att 8,6 miljoner av den vuxna befolkningen har blivit smittade? Varför behövs vaccin då tror du? Och du kallar MIG för desinformatör???!!!

Svagbegåvad?

"Piper du om antal smittade svara då på frågan som du så fegt undviker... hur många har blivit smittade?"

(Ja, Mortality Rate baseras på hela befolkningen... läs på idiot)
Citera
2021-05-22, 21:17
Medlem
Citat:

😂

Den siffran jag har hört är var tionde som blivit smittad.
Citera
2021-05-22, 21:43
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Kommer folket i Sverige att behöva ta en tredje dos?

Kommer livet att vara tillbaks till de normala under sommaren och framförallt kommer livet att gå tillbaks till hur det var nu till denna höst?

kommer universitet/högskolor/arbetsplatser etc att vara öppet eller med andra ord kommer restriktionerna att försvinna?

Eller kommer man att som person tvingas ta vaccinet ifall man vill dra till universiteten/högskolan/arbetsplatsen etc.
Tror inte att restriktionerna försvinner helt förens ca 70% av befolkningen har fått sin andra dos. Sen vet man ju inte om det kommer fler mutationer som vaccinet inte biter på. En annan sak är att man är osäker på om vaccinet hjälper en att få tillbaka smak och luktsinne vilket betyder att man fortfarande kan drabbas av det trotts vaccinering.
Citera
2021-05-22, 21:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Svagbegåvad?

"Piper du om antal smittade svara då på frågan som du så fegt undviker... hur många har blivit smittade?"

(Ja, Mortality Rate baseras på hela befolkningen... läs på idiot)

Du får svara på frågan själv rörande din begåvning. Vi har avrundat 1 miljon officiella fall och cirka 15 tusen döda. Det ger en dödlighet om cirka 1,5%. Nu rymmer ju visserligen siffran om bekräftade fall ett visst mörkertal, men säg att det är 2 miljoner som varit smittade då. Då uppgår dödligheten till cirka 0,75%.

Även du måste ju fatta att man inte kan beräkna dödligheten i en sjukdom på folk som inte har haft sjukdomen. Då skulle ju dessutom bara dödligheten öka undan för undan, ju fler som blir smittade. En person med din begåvning kanske inte förstår det, men du gör ju bort dig rätt duktigt i det här forumet när du vill hävda att dödligheten ska beräknas på hela populationen och inte bara de som varit smittade. Du är faktiskt rätt underhållande (om än väldigt trög).
Citera
2021-05-22, 21:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
😂

Den siffran jag har hört är var tionde som blivit smittad.

Ja, de officiella siffrorna är på cirka 1 miljon smittade. Lär ju visserligen finnas ett stort mörkertal. Om jag får gissa är det 2 miljoner som varit smittade. Möjligen är det något i överkant, men givet 2 miljoner smittade och 15 tusen döda är dödligheten cirka 0,75%. Skulle gissa att det ligger väldigt nära sanningen.
Citera
2021-05-22, 21:54
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ja, de officiella siffrorna är på cirka 1 miljon smittade. Lär ju visserligen finnas ett stort mörkertal. Om jag får gissa är det 2 miljoner som varit smittade. Möjligen är det något i överkant, men givet 2 miljoner smittade och 15 tusen döda är dödligheten cirka 0,75%. Skulle gissa att det ligger väldigt nära sanningen.

Om nu antikroppsmätningar visar på över 20% samtidigt som man antar att dom som smittades i våras har för låga nivåer för att mätas (dock t-celler) hur kan du tro att 2 miljoner är i överkant?
Citera
2021-05-22, 21:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Om nu antikroppsmätningar visar på över 20% samtidigt som man antar att dom som smittades i våras har för låga nivåer för att mätas (dock t-celler) hur kan du tro att 2 miljoner är i överkant?

Jag tror det kan ligga i det häradet. Ingen vet säkert. Visar OSU kring antikroppar runt 20% ger det ju en fingervisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in