2021-05-22, 17:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Fortsätt du med ditt ordbajseri och ändrad fokus....

Du har fått uträkningen.. peka på vad som är fel i den.. eller håll flabben

Det räcker med er påverkansagenter

Felet med din uträkning är att du dividerar 2000 döda under 70 med alla under 70, som du anger till 8,6 miljoner. Du utgår från att alla under 70 har varit smittade med covid19. Sedan nämner du inte ett pip om sjuka, långtidssymtom, rehab-behov osv osv. Läs på om sjukdomen istället för att hänga på konspirationssidor.
Citera
2021-05-22, 17:32
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Felet med din uträkning är att du dividerar 2000 döda under 70 med alla under 70, som du anger till 8,6 miljoner. Du utgår från att alla under 70 har varit smittade med covid19. Sedan nämner du inte ett pip om sjuka, långtidssymtom, rehab-behov osv osv. Läs på om sjukdomen istället för att hänga på konspirationssidor.

De enda Konspirationsteoretikerna är de som desinformerar att C19 är supersmittsam med hög dödlighet

Du har fått frågan tidigare men här kommer inlägget igen eftersom du undviker att svara... målet är öppet.. nu har du chansen att sänka mig

Då repeterar jag igen.

"Du kan försöka vinkla det hur mycket du vill din pappskalle....
0.02% av alla under 70år har avlidit.. 0.02%.. det är allt!

Men jag forsätter gärna beräkningen med ny "input" från dig... så hur många har smittats enligt dig?

Så kan vi räkna på IFR, CFR samt smittspridningstakten."
Citera
2021-05-22, 17:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
De enda Konspirationsteoretikerna är de som desinformerar att C19 är supersmittsam med hög dödlighet

Du har fått frågan tidigare men här kommer inlägget igen eftersom du undviker att svara... målet är öppet.. nu har du chansen att sänka mig

Då repeterar jag igen.

"Du kan försöka vinkla det hur mycket du vill din pappskalle....
0.02% av alla under 70år har avlidit.. 0.02%.. det är allt!

Men jag forsätter gärna beräkningen med ny "input" från dig... så hur många har smittats enligt dig?

Så kan vi räkna på IFR, CFR samt smittspridningstakten."

Och 0.000001% av alla under 70 avled av AIDS förra året. Slutsats - aids är ofarligt. Med din retorik så är ju så.
Citera
2021-05-22, 17:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och 0.000001% av alla under 70 avled av AIDS förra året. Slutsats - aids är ofarligt. Med din retorik så är ju så.

Diskuterar vi AIDS här?

Återigen.. VAD ÄR FEL I MIN UTRÄKNING?????

Målet är öppet.. superenkelt att sänka mig fullkomligt... bara peka på vad som är felet?
Varför undviker du.. är det för att du vet jag kommer få rätt?

Börjar du yra om smitta igen får du vänligen berätta hur många som varit smittade enligt dig?

Ett nytt undvikande att bemöta ovan vasar att min faktabaserade uträkning är korrekt och du är en stor skitnsackare.
Citera
2021-05-22, 17:48
Medlem
Danmark 22/5
Der er det seneste døgn registreret 751 nye smittetilfælde på baggrund af 189.352 PCR-prøver, oplyser Statens Serum Institut.

De foregående tre dage har smittetallet været oppe over 1000 nye tilfælde om dagen.

Andelen af smittede blandt de testede - positivprocenten - er 0,40. Man skal tilbage til begyndelsen af maj for at finde en lignende lav andel.

Antallet af indlagte coronapatienter stiger med tre til 146. Af de 146 er 32 indlagt på intensivafdelinger.

Der er registreret yderligere ét coronarelateret dødsfald.

https://www.berlingske.dk/samfund/liveblog-faa-seneste-nyt-om-coronavirus-0
Citera
2021-05-22, 17:53
Medlem
Citat:
Förnekar du effekten av D-vitamin?
Tillhör du vaccinmaffian eller är du en desinformatör?

D-vitamin? Jobbar du för hälsokost industrin? 😀
Citera
2021-05-22, 17:57
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
D-vitamin? Jobbar du för hälsokost industrin? 😀

Det epitetet får du gärna ge mig den dagen jag blir lika rabiat som Vaccinmaffian.

Kräver jag Vitaminpass, "MassVitminering" av hela befolkningen, restriktioner för de "O-Vitaminerade", mm så har jag gjort mig förtjänt av att bli utpekad att jobba för Hälsokostmaffian.

... men tills dess kör vi på med det mest uppenbara vi har serverat framför oss.
Citera
2021-05-22, 18:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Diskuterar vi AIDS här?

Återigen.. VAD ÄR FEL I MIN UTRÄKNING?????

Målet är öppet.. superenkelt att sänka mig fullkomligt... bara peka på vad som är felet?
Varför undviker du.. är det för att du vet jag kommer få rätt?

Börjar du yra om smitta igen får du vänligen berätta hur många som varit smittade enligt dig?

Ett nytt undvikande att bemöta ovan vasar att min faktabaserade uträkning är korrekt och du är en stor skitnsackare.

Felet i din uträkning är att du räknar med att alla under 70+ haft sjukdomen, det stämmer inte.

Nu har jag tagit första sprutan förresten, märker inte ett skit, fick pfizer. Polaren som fick moderna fick lite nasty indluensa-vibbar i 3 dagar men mår bra nu.
Citera
2021-05-22, 18:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Felet i din uträkning är att du räknar med att alla under 70+ haft sjukdomen, det stämmer inte.

Nu har jag tagit första sprutan förresten, märker inte ett skit, fick pfizer. Polaren som fick moderna fick lite nasty indluensa-vibbar i 3 dagar men mår bra nu.

Ohh..där kommer Revodneb till undsättning.. en av de andra stora vaccininvrarna på FB.

Där är inget fel i min uträkning.. det är en beräkning på Mortality Rate.. och det vet du om så du behöver inte spela dum... är det inte dags vi höjer nivån lite?

Men låt oss gärna räkna på CFR och IFR för att bemöta din kritik...
Komplettera gärna hur många som enligt dig har blivit smittade.. både bekräftade och estimerade fall.

Ska bli intressant att bemöta dödligheten samt smittspridningshastigheten... för ni kommer inte kunna få både och
Citera
2021-05-22, 18:29
Medlem
Det vi hittills kan konstatera är att FHM scenario nr 2, dvs ökat smittspridning fram till mitten av Juni, inte slog in. Intressant nog verkar till och med scenario 0 ligga närmare till hands än scenario nr 1.
Sverige ligger just nu bättre till än FHM vågade hoppas på i slutet av April.
Citera
2021-05-22, 18:49
Medlem
Surtrutens avatar
Det verkar fortfarande som att kunskapen om mortality rate och dess användning är begränsad, men det finns hjälp att få.
https://www.cdc.gov/csels/dsepd/ss1978/lesson3/section3.html
Citera
2021-05-22, 18:55
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det verkar fortfarande som att kunskapen om mortality rate och dess användning är begränsad, men det finns hjälp att få.
https://www.cdc.gov/csels/dsepd/ss1978/lesson3/section3.html

Ja.. och?
Du skickar länken du fått av mig i tidigare inlägg som att du vill "lära" mig någonting.

Jag kan den sidan in och utantill.
Vad är det som inte stämmer? Det är precis den beräkningen jag gjort... WTF!!!

"XAMPLE: Calculating Mortality Rates
All-cause mortality rate for 25–34 year olds

This is an age-specific mortality rate.

Rate =number of deaths from all causes among 25–34 year olds divided by estimated midyear population of 25–34 year olds× 100,000
= 103.6 deaths per 100,000 25–34 year olds"

Du får lära dig tolka de enkla beräkningsformelerna för du har inte imponerat med dina mattekunskaper hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in