2021-05-22, 15:11
Medlem
Bbobis avatar
Åk på semester till ett okontrollerat land som inte bryr sig om dessa bankavtal och öppna ett konto när ni är där nästa gång.

Landet jag bor i ger väst mellanfringret varje gång dom försöker hota fram ett sammarbete då dom inte gillar att andra försöker bestämma över dom. Tvärtom blir dom bara mer svåra då för att ge igen.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-22 kl. 15:13.
2021-05-22, 15:28
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Åk på semester till ett okontrollerat land som inte bryr sig om dessa bankavtal och öppna ett konto när ni är där nästa gång.

Landet jag bor i ger väst mellanfringret varje gång dom försöker hota fram ett sammarbete då dom inte gillar att andra försöker bestämma över dom. Tvärtom blir dom bara mer svåra då för att ge igen.
Var fan bor du då?
2021-05-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tackar nog för mig också. Tror att vi bor på samma ställe. Finns du också i Skatteparadiset Sverige? Kanske är bättre och bara bli ihop med Amir i stället?

Japp bor I Sverige, kanske plockar upp denna skit igen när jag bor i ett annat land med lite vänligare regler...

Bara ett exempel, Malta t.ex. om du vill göra detta så betalar du 25% skatt upp till typ 40k Euro + €31 i sociala avgifter varje vecka, över 40k så är det 30% skatt.

Det är rimligt, inte jävla kommunist Sverige med sina 60% för att du driver eget/frilansar, vilket jävla skämt.

Sverige vill ju inte att folk ska våga satsa på sig själva, Sverige vill att ALLA ska förbli anställda

Jävla hor land alltså
2021-05-22, 16:51
Medlem
frekkinheads avatar
Hur tror ni Bitsafe ställer sig i denna situation i jämförelse med Revolut? Med tanke på att det är holländskt
2021-05-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Hur tror ni Bitsafe ställer sig i denna situation i jämförelse med Revolut? Med tanke på att det är holländskt

Jag har ingen vidare insikt i hur dessa EMI företag fungerar men jag ser det som högst osannolikt att Bitsafe inte till slut börjar ge information till skatteverken, och det även retroaktivt.

Därav mitt beslut att sluta med detta och skatta, ska inte göra denna skit nå mer medans jag är boendes i Sverige.

Till er som inte skattar önskar jag allt gott, hoppas ni aldrig hamnar i trubbel för det.

Puss & smek
2021-05-22, 17:03
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Japp bor I Sverige, kanske plockar upp denna skit igen när jag bor i ett annat land med lite vänligare regler...

Bara ett exempel, Malta t.ex. om du vill göra detta så betalar du 25% skatt upp till typ 40k Euro + €31 i sociala avgifter varje vecka, över 40k så är det 30% skatt.

Det är rimligt, inte jävla kommunist Sverige med sina 60% för att du driver eget/frilansar, vilket jävla skämt.

Sverige vill ju inte att folk ska våga satsa på sig själva, Sverige vill att ALLA ska förbli anställda

Jävla hor land alltså
Har aldrig förstått varför det är så fult att tjäna pengar i det här pisslandet. För mycket jövla feministaktivister som är bittra och hatar allt.
Det går inte att skydda sig. Bara att ge upp det här. Har kollat och läst men.... Det finns inget sätt att inte bli upptäckt, och jag jobbar hellre på Coop och betalar 32% i skatt än gör det här och får hela livet förstört.
2021-05-22, 17:05
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Holland är EU, och det är väl bara en tidsfråga när dom börjar skicka samma fråga.
2021-05-22, 17:22
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Holland är EU, och det är väl bara en tidsfråga när dom börjar skicka samma fråga.

Positive thinking.. Time for POSITIVE thinking! De kommer inte skicka heheh de kommer inte DE KOMMER INTE. Nu känner jag mig som en sån target som vill ha träff men är helt delusionell vad gäller verkligheten
2021-05-22, 18:01
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Positive thinking.. Time for POSITIVE thinking! De kommer inte skicka heheh de kommer inte DE KOMMER INTE. Nu känner jag mig som en sån target som vill ha träff men är helt delusionell vad gäller verkligheten
Coop är den nya framtiden. Bara att sätta på sig dom gröna kläderna och fylla på ravioliburkar hyllorna som ekar tomma. Det ända positiva är att om man har turen att få jobba helg är det 100% ob.
2021-05-22, 18:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Har aldrig förstått varför det är så fult att tjäna pengar i det här pisslandet. För mycket jövla feministaktivister som är bittra och hatar allt.
Det går inte att skydda sig. Bara att ge upp det här. Har kollat och läst men.... Det finns inget sätt att inte bli upptäckt, och jag jobbar hellre på Coop och betalar 32% i skatt än gör det här och får hela livet förstört.

Din skatt från Coop är inte 32% utan det är bara den del som läggs på din sida. Resten läggs på arbetsgivaren så att inte du förstår hur mycket pengar dom faktiskt tar för att du ska få jobba.

Som egen betalar du båda delarna själv.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-22 kl. 18:46.
2021-05-22, 19:21
Medlem
Hur funkar det med gränser för bankomater, finns det en nationell begränsning på hur mycket som kan tas ut per vecka oavsett bankkort?
Senast redigerad av Mindfvcked 2021-05-22 kl. 19:31.
2021-05-22, 19:23
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfvcked
Hur funkar det med gränser för bankomater, finns det en nationell begränsning på hur mycket som kantas ut per vecka oavsett bankkort?
Bankomater har väl ett maxtak på 10 tkr per vecka eller? Annars kanske man kan ta ut på Forex?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in