2021-05-22, 09:50
Medlem
en-svenk-ligers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
Du skriver på ett typiskt manligt sätt, även om du säger att du är kvinna. Jag är en kvinna som är likadan - men de (vi?) är VÄLDIGT sällsynta.
Om du är en kille som trollar så borde du skämmas.

Om du är en pragmatisk kvinna så är läget så här: Den perfekte mannen finns inte. Vill du ha en alfa-man så är problemet att såna män vill ha kvinnor som ser ut som modeller vilket du erkänner att du inte gör: Såna män ersätter ofta också frugan när hon blir runt 45 och kan vara skitstövlar när man lär känna dem ordentligt. Vill du vara gift med en man som gillar dig bara för ditt utseende och klädstil, så länge du är ung och snygg? Chansen att du hittar någon som möter dina kriterier i nuläget är väldigt små om du inte gör det hela till ett heltidsjobb. Till synes medelmåttiga män är vinnare i det långa loppet. Du slipper gå igenom en skilsmässa och kan vara dig själv, i stället för att hela tiden försöka leva upp till alfa-mannens förväntningar på att du har en "lagom" karriär, är en gudinna i sängen och gärna även köket - samtidigt som du ser ut som en modell 24 timmar om dygnet.

Du får rätta munnen efter matsäcken helt enkelt. När du väl fått barnen så kommer älska dem även om de inte är lika snygga eller smarta som du hade önskat.

Det är bara att tuta och köra i det här läget. Kan du skratta och ha kul med din nuvarande... och du har respekt för honom som man --- så duger det.

Tro mig - jag fattade inte det här när jag var i din ålder och nu har jag missat båten.

Och vi har en vinnare! Tack. Här ska det göras barn inom närmsta året.
Citera
2021-05-22, 13:22
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-svenk-liger
Och vi har en vinnare! Tack. Här ska det göras barn inom närmsta året.
Tack! Bra att jag kunde ge lite användbar input.

Dessutom så kan du hjälpa den här mannen (dina framtida barns pappa) att bli MER alfa.

T.ex. som en smart kompetent kvinna så är det lätt att bli bossig och det får en negativ effekt på män.

Låt i stället honom ta kommandot över en del viktiga områden av ert liv tillsammans. Visa honom att du litar på honom, stödjer honom och respekterar hans slutsatser. Det här har en slags synergi effekt; För det första så är det här otroligt stimulerande för män --- på ett sätt som inte vi kvinnor upplever. Han mår väldigt bra av att känna ansvaret OCH HAN kommer fundera på hur han kan sköta de här områdena ännu bättre - när han känner att han har ditt förtroende och är ansvarig för utkomsten.

Spara allt tjat, krav osv från din sida till sånt som VERKLIGEN påverkar ditt välmående. Om han känner att du litar på honom så kommer han vara förvånansvärt medgörlig och generös när det gäller dina kritiska behov. Låt säga att det t.ex. är jätteviktigt för dig hur huset är intrett och du råkar ha dyr smak. Här kan du förklara detta --- och det finns en väldigt stor chans då, att han går med på din linje BARA för att han vill att du ska vara glad --- även om han själv kanske tycker att det är helt onödigt och slösigt... Eller du kanske har en fixering kring vart du vill att semesterresan ska gå... Eller att det bara äts vegansk mat hemma. Eller exakt vad barnet ska heta, osv..

Män som mår bra i sin roll som make kan villigt göra helt fenomenala eftergifter mot kvinnor de älskar.
Du mår också bättre, om du släpper en del områden och inte är control freak som försöker ändra honom och hela tiden är stressad och irriterad över att dina ambitösa ideer inte införlivas. Har han åtminstone lite stake, så kommer han själv anta utmaningen om han får vara den som bär byxorna lite mer än du. Män och kvinnor är skapta lite olika när det gäller vad man verkligen behöver i livet för att må bra. För vår det är det mer kärlek, ett mysigt hem, trygghet.. Män behöver ansvar och utmaningar, samt respekt.. .

Lär dig "going with the flow"... Du kan må mycket bättre och njuta i nuet. Män gillar att ta ansvar att vara ledare. Kompetenta kvinnor som du och jag kan göra detta precis lika bra som män... Men ofta på bekostnad av hög stressnivå och att man mår dåligt och känner sig otillfredställd. Spara feminismen till frågor som gäller din lön på jobbet eller om du blir ofredad av någon idiot. Njut av att ha en man som skulle offra sitt liv för att rädda dig, eftersom du är den som alltid får honom att må bra och växa som individ. Som inte vill leva utan dig.

När det gäller hushållsarbetet
- bry dig inte om att kämpa som Atlas mot stenen som rullar nedåt.... Om du har råd, skaffa städerska - dubbla sen antalet timmar och gånger i veckan som hon ska komma, jämfört med din ursprungliga uppskattning. Avstå från något, för att ha råd med henne - t.ex. biliigare gymmedlemskap, billigare semester, inga lattes på stan, billigare bil... Det är det värt eftersom städandet är annars tar upp nästan all din fritid och förstör ditt humör. Alternativt var hemmafru - men då ska du vara VÄLDIGT säker på din karl.

Ifall städerska inte är en möjlighet:
----- Om din man har något som han är hyfsat bra på, som du inte behöver tjata för att han ska göra. T.ex. dammsugning - Lämna det området helt till honom. Matinköp, fönsterputs, disk, ansvara för badrummet eller tvätten... så låt honom ta det eller dessa och sköt själv resten. Om han inte sköter det, vänta till sista sekunden innan du tjatar eller gör det själv.. alltså låt det bli riktigt illa, så han själv inte kan undgå att märka. Förr eller senare kommer han upptäcka läget... Vara tacksam att du inte tjatat och förhoppningsvis rycka upp sig.

Men ärligt talat - om du gillar en stark man.... hur gärna vill du egentligen se honom med ett förkläde på sig, hängandes tvätt eller tvätta fönsterrutor? Däremot kommer du själv känna dig som en superkvinna om du är drottningen av hemmet. Som en modern upplyst man så fattar han att det är en hel del jobb. Han kommer beundra dig om du sköter det bra och njuta av ett trevligt hem. Plus - allt blir gjort ordentligt, på ditt sätt! Du slipper stå ut med hushållssysslor som inte är gjorda på rätt sätt... och att sen försöka få honom att ändra sig.

Om du har hela det ansvaret så kan ju han då sköta allt annat.... Räkningar, sparande, tomten, hunden, husfasaden eller bostadsrättstjafset.... Det finns ju mycket ANNAT som ska göras förutom den direkta hushållsskötseln. Bilen, semesterplaneringen osv osv. Självfallet med input ifrån dig, i de frågor som du tycker är viktiga Alltså --- låt inte extremfeminismen förpesta ditt äktenskap och förvandla din make till en fjolla och dig till ett stressat och frustrerat vrak.... Utan kör en rättvis arbetsfördelning där man inte nödvändigtvis har millimeterrättvisa när det gäller hur mycket var och en dammsuger eller tvättar.

Utan var och en drar VARSITT strå till stacken, i stället för att bråka om samma strå.

Jag tror den här mannen kommer ÄLSKA dig väldigt mycket... mer än du själv vet. Han kommer göra dig glad och du kommer vara avslappnad och kunna vara sig själv. Ni kommer ha ett harmoniskt hem för era charmiga barn - bli varandras bästa kompisar och ha fint sex och en fin vardag ihop.
Senast redigerad av orgonit 2021-05-22 kl. 13:46.
Citera
2021-05-22, 14:58
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej. Jag skulle kunna ta upp någon bok framför mig och bara skriva av ur någon sida. Jag läser exempelvis: Osynliga kvinnor.

Kvinnor försöker kräva mycket. En gång i tiden tänkte jag väldigt annorlunda. Sedan fick jag erfarenheter och större perspektiv.
Om du har läst den boken borde du rimligen veta att inte alla män gynnas. Det finns andra variabler som väger tyngre än kön som längd, blodgrupp, socialt kapital exempelvis.

Med det sagt hade det varit intressant att höra feministerna angripa frågan varför kvinnor överlag väljer män som upprätthåller stereotypa könsroller framför feminina män, om de nu tycker att det är så viktigt med jämställdhet. Ingen vill erkänna det problemet, utan istället får man det till att handla om patriarkala och kapitalistiska strukturer. Men sanningen är den att kvinnor själva är fria att välja vem de vill ingå partnerskap med, och eventuellt bilda familj. Dina argument är likadana som de man finner på integrationsforumet; att invandrare tar svenskarnas jobb och kvinnor, delvis enkla förklaringar på komplexa problem. En människa kan endast påverka sig själv, och vill man nu ha en relation där båda parter tar ansvar för hem och barn har kvinnor ett eget ansvar för vem de väljer att skaffa barn med.

Om vi tittar på sakfrågan i tråden handlar det om att bilda familj med en medelmåtta, delvis det som majoriteten av Sveriges kvinnor ägnar sig åt. Menar du på allvar att de kvinnor som de facto är fria att välja partner utan inblandning från stat och familj inte har ett eget ansvar?
Citera
2021-05-22, 15:21
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Om du har läst den boken borde du rimligen veta att inte alla män gynnas. Det finns andra variabler som väger tyngre än kön som längd, blodgrupp, socialt kapital exempelvis.

Med det sagt hade det varit intressant att höra feministerna angripa frågan varför kvinnor överlag väljer män som upprätthåller stereotypa könsroller framför feminina män, om de nu tycker att det är så viktigt med jämställdhet. Ingen vill erkänna det problemet, utan istället får man det till att handla om patriarkala och kapitalistiska strukturer. Men sanningen är den att kvinnor själva är fria att välja vem de vill ingå partnerskap med, och eventuellt bilda familj. Dina argument är likadana som de man finner på integrationsforumet; att invandrare tar svenskarnas jobb och kvinnor, delvis enkla förklaringar på komplexa problem. En människa kan endast påverka sig själv, och vill man nu ha en relation där båda parter tar ansvar för hem och barn har kvinnor ett eget ansvar för vem de väljer att skaffa barn med.

Om vi tittar på sakfrågan i tråden handlar det om att bilda familj med en medelmåtta, delvis det som majoriteten av Sveriges kvinnor ägnar sig åt. Menar du på allvar att de kvinnor som de facto är fria att välja partner utan inblandning från stat och familj inte har ett eget ansvar?
Jag har påbörjat boken och inte läst färdigt den. Jag tog det som ett exempel på hur människor anser att man ska framföra åsikter. Skriva av andras, länka olika hemsidor som egentligen inte alls duger som underlag osv.

Mitt ex är ju bisexuell och jag har haft fler killar än honom som inte varit helt straighta. Utöver det håller jag inte med om påståenden om att maskulina män bär ansvaret för allt män gör. Även femininare män hatar kvinnor och begår brott mot dem. Även de som kallas snälla eller har en uttalad status som "trevliga" män begår brott om inte att de faktiskt är överrepresenterade. Åtminstone vad jag sett av livet. Homosexualitet. Bisexualitet. Transvestism. Transsexualitet. Är inte de heller något annat än läggningar som inte berättar om hur individerna är. En homosexuell man kan alltså vara ett svin, en man eller snarare de männen som påstår att de varit utsatta (vilket är icke-sterotypiskt) är överrepresenterade som män som även angriper. Alla män har privilegier och könsroller och det inkluderar män som även själva bryter mot normerna. De vet med sig att de har manliga privilegier och jag garanterar dig att majoriteten jag mött som inte passar i vit medelålders heterosexuell man, ändå tydligt när på kvinnofientliga attityder. För så djupt infekterat är samhället att misogyni är det enskilt mest spridda förtrycket som inte kan jämföras med något i sin omfattning.

Du upplever mina argument stereotypiskt de man finner bland integrationsfrågor. Det är otroligt märkligt då du just anklagade mig för patriarkala strukturer och beviserligen har fel men ja, jag kan garantera dig att jag inte tillåter mig utnyttjas av någon man som är sexistisk pga att han kommer dragandes med en våldtäktshistoria. Jag tillåter inte män som uppger att de har andra specialiteter eller ursprung än normativt vita och heterosexuella att undkomma med att behandla mig förtryckande baserat på att de drar rasistkort, våldtäktskort, offerkortet eller något alls eftersom mina gränssättningar inte är mäns spelfält. Faktum är att jag är otroligt trött på alla fejkvänliga, fejkgråtande, män. Om jag sedan skulle välja en maskulin man suddar det inte bort att hela min historik består av manligt förtryck av helt vanliga män till "snällare" män. Var är alla de där stereotypiskt maskulina männen som är de som inte ingår i gruppen "inte alla män"? Så högt värderad är det manliga könet att ingen brydde sig om exempelvis kvinnofrågor när vi valde att förändra vårt samhälle. Att svenska män kan uppträda illa, är inte en ursäkt för att maximera kvinnors utsatthet eller försämrade situationer. Men de svenska männen är inte något att ha heller eftersom kvinnor uppenbarligen måste slåss själva. Och den enda mannen jag någonsin kommer ta ansvar för, måste jag själv föda. För jag tar ansvar för resten när jag vägrar acceptera all skit som kommer från män ut i samhället. Den andra delen är männens eget ansvar att förändra.

Det är otroligt svårt att ha ansvar för vad män gör och hur de är och att påstå att vi har ansvaret när vi skaffar barn legitimerar om något att vi väljer bort män och skaffar dem själva.

Ansvar för vad? Majoriteten av kvinnor och män är medelmåttiga. Det är just det som matematiskt skaffar ett medelvärde. Män är inte stereotypiskt maskulina grottmänniskor, som ni vill hitta på efter ert "inte alla män". Men gissa vad småtjejerna tydligen svarar på sådant. "Inte alla kvinnor." Inte alla kvinnor väljer att ta ansvar för vad män gör och skaffa familjer med dem heller. En del fixar det själva.
Senast redigerad av AdMortem 2021-05-22 kl. 15:37.
Citera
2021-05-22, 15:31
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Skitsnack.
Det är nog snarare så att män på Flashback inte kan släppa den här myten om att alla kvinnor vill ha "bad boys".
Citera
2021-05-22, 15:37
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Det är otroligt märkligt då du just anklagade mig för patriarkala strukturer och beviserligen har fel men ja,
Jag har inte anklagat dig för "patriarkala strukturer". Jag skrev att ditt argument, där du hävdar att din könstillhörighet per automatik resulterar i att du tjänar mindre pengar än en man liknar de argument man hittar i ett visst forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Skitsnack.
Det är nog snarare så att män på Flashback inte kan släppa den här myten om att alla kvinnor vill ha "bad boys".
Halmdocka. Var har jag skrivit att kvinnor vill ha "bad boys"? Det jag skrev, implicit, var att kvinnor väljer män som säger åt dem att ensam ta ut föräldraledigheten och vab.
Citera
2021-05-22, 15:53
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Jag har inte anklagat dig för "patriarkala strukturer". Jag skrev att ditt argument, där du hävdar att din könstillhörighet per automatik resulterar i att du tjänar mindre pengar än en man liknar de argument man hittar i ett visst forum.

Halmdocka. Var har jag skrivit att kvinnor vill ha "bad boys"? Det jag skrev, implicit, var att kvinnor väljer män som säger åt dem att ensam ta ut föräldraledigheten och vab.
Problemet är att det stämmer. Faktum är att många problem människor påtalar ofta kan stämma på alla möjliga olika problemställningar. Det är snarare hur de använder de problem som finns som kan ha andra perspektiv.

Kvinnor har mer eller mindre automatiskt sämre ekonomi genomgående under deras liv.

Men det gjorde inte jag. Däremot vägrar jag även att låta någon få delad vårdnad utan att bevisa att personen ämnar ta fullt ansvar och samarbeta till barnets bästa och inte försöka sabotera för att vilja uppnå makt. Och nej, det är inte något jag kompromissar på. Jag anser att man antingen börjar med krig eller samarbete. Man kan aldrig tvinga någon att vara en bra pappa men man kan gardera sig mot de beteenden män kan ta till. Sedan så ska inte heller män skaffa barn om de inte litar på en. Enskild vårdnad innebär inte att man kan neka barnet en relation till fadern och det är förövrigt sjukt det om något att det finns både män och kvinnor som gör allt för att sabotera. Det viktigaste man kan erbjuda 1. En sund, fungerande relation till den andra föräldern. 2. Ingen alls om det är en skadlig och otrygg dynamik.

Män påstår att jag måste anpassa mig och måste lita på dem. Jag säger att tillit är något som bevisas och att jag inte alls har sådana skyldigheter mot män. Särskilt inte med tanke på hur män agerar mot kvinnor och barn. Man kan inte säga "inte alla män" utan att visa att man själv är en annan sort. Att kräva gemensam vårdnad och vägra vabba och vara föräldraledig bevisar vilken grupp man tillhör. Och det är inte den vettiga gruppen.

Glömde det viktigaste. Gissa varför killen inte kunde tänka sig föräldraledighet etc... Han ville inte förlora pengar. Ringer det en klocka kanske där?
Senast redigerad av AdMortem 2021-05-22 kl. 15:56.
Citera
2021-05-22, 16:16
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Problemet är att det stämmer. Faktum är att många problem människor påtalar ofta kan stämma på alla möjliga olika problemställningar. Det är snarare hur de använder de problem som finns som kan ha andra perspektiv.

Kvinnor har mer eller mindre automatiskt sämre ekonomi genomgående under deras liv.

Men det gjorde inte jag. Däremot vägrar jag även att låta någon få delad vårdnad utan att bevisa att personen ämnar ta fullt ansvar och samarbeta till barnets bästa och inte försöka sabotera för att vilja uppnå makt. Och nej, det är inte något jag kompromissar på. Jag anser att man antingen börjar med krig eller samarbete. Man kan aldrig tvinga någon att vara en bra pappa men man kan gardera sig mot de beteenden män kan ta till. Sedan så ska inte heller män skaffa barn om de inte litar på en. Enskild vårdnad innebär inte att man kan neka barnet en relation till fadern och det är förövrigt sjukt det om något att det finns både män och kvinnor som gör allt för att sabotera. Det viktigaste man kan erbjuda 1. En sund, fungerande relation till den andra föräldern. 2. Ingen alls om det är en skadlig och otrygg dynamik.

Män påstår att jag måste anpassa mig och måste lita på dem. Jag säger att tillit är något som bevisas och att jag inte alls har sådana skyldigheter mot män. Särskilt inte med tanke på hur män agerar mot kvinnor och barn. Man kan inte säga "inte alla män" utan att visa att man själv är en annan sort. Att kräva gemensam vårdnad och vägra vabba och vara föräldraledig bevisar vilken grupp man tillhör. Och det är inte den vettiga gruppen.

Glömde det viktigaste. Gissa varför killen inte kunde tänka sig föräldraledighet etc... Han ville inte förlora pengar. Ringer det en klocka kanske där?
Hela ditt inlägg är fullt av generaliseringar där du drar alla män över en kam. Om du nu är så begåvad som du vill ge sken av borde du förstå att män (som grupp) inte påstår att du måste anpassa dig, utan det är de män du träffar som har vissa värderingar och beteende. Men du har också ett ansvar för vem du väljer att träffa. Det kanske är en slump att du träffar samma typ av män, eller så attraheras du, omedvetet, av den här typen av män, oavsett varför måste du ta ansvar för vem och vilka du väljer att träffa.

Jag tycker att det är klokt att inte naivt tro det bästa om alla, utan låta andra stegvis få förtjäna ditt förtroende. Med det sagt måste man, för att skapa tillit, ta vissa risker, där man succesivt låter andra få och ta ansvar.

Det här citatet har jag redan svarat på: "Kvinnor har mer eller mindre automatiskt sämre ekonomi genomgående under deras liv". Att kvinnor tjänar mindre än män beror på att de väljer att stanna hemma med barn och ta fullt ansvar för vab, utan ekonomisk kompensation. Men det är faktiskt kvinnors ansvar vem man väljer att bilda relation med. Väljer man en egoistisk man är det ens eget val.

Nej det ringer ingen klocka, att han inte vill ta ansvar för sin potentiellt framtida fru och moder till sina barn betyder inte att alla män tänker likadant.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-05-22 kl. 16:21.
Citera
2021-05-22, 17:29
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Hela ditt inlägg är fullt av generaliseringar där du drar alla män över en kam. Om du nu är så begåvad som du vill ge sken av borde du förstå att män (som grupp) inte påstår att du måste anpassa dig, utan det är de män du träffar som har vissa värderingar och beteende. Men du har också ett ansvar för vem du väljer att träffa. Det kanske är en slump att du träffar samma typ av män, eller så attraheras du, omedvetet, av den här typen av män, oavsett varför måste du ta ansvar för vem och vilka du väljer att träffa.

Jag tycker att det är klokt att inte naivt tro det bästa om alla, utan låta andra stegvis få förtjäna ditt förtroende. Med det sagt måste man, för att skapa tillit, ta vissa risker, där man succesivt låter andra få och ta ansvar.

Det här citatet har jag redan svarat på: "Kvinnor har mer eller mindre automatiskt sämre ekonomi genomgående under deras liv". Att kvinnor tjänar mindre än män beror på att de väljer att stanna hemma med barn och ta fullt ansvar för vab, utan ekonomisk kompensation. Men det är faktiskt kvinnors ansvar vem man väljer att bilda relation med. Väljer man en egoistisk man är det ens eget val.

Nej det ringer ingen klocka, att han inte vill ta ansvar för sin potentiellt framtida fru och moder till sina barn betyder inte att alla män tänker likadant.
Ni klagar alltid på generaliseringar utan att vilja erkänna mönster och strukturer.

Du hävdar en sak sedan ålägger du mig ansvaret för mäns beteenden. Istället kan du berätta vilken märkning de där bra männen har. Så vi känner igen de rätta bland alla fel.
Citera
2021-05-22, 18:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Du hittar på argument och kan forska själv i saken om du inte tror på att socioekonomiska faktorer påverkar. Det är självklart svårare för kvinnor med trauman som uppfostrar flera barn ensam under fattigdom i ett samhälle de inte lyckas ta sig in i eller finns en plats, än vad det är för högutbildade akademiker med ordnad ekonomi och goda sociala nätverk. Att påstå att det inte stämmer är inte bara fel utan otroligt ignorant. Utöver det finns det kvinnor och har alltid funnits som klarat mycket helt på egen hand. Jag tror de flesta av oss mött på ett par kvinnor som nästintill skulle kunna bära cape när myser till vad de klarat av för motgångar i livet.

Fast de sociala nätverken undersöks ju inte, när en ensamstående ansöker om IVF. Ansöker hon däremot om att få adoptera ensam, så undersöks de i allra högsta grad. Sedan några år tillbaka, räcker det inte längre med brev ifrån de personer som kvinnan uppger, utan socialsekreterarna måste träffa dessa personer personligen, och förvissa sig om att den nära relationen existerar, och att de är beredda att ta visst ansvar för det barn som kvinnan adopterar. I synnerhet är det viktigt att det finns manliga förebilder.

Det var ju tal om att en noggrannare utredning skulle göras även av ensamma kvinnor som ansökte om IVF, men det blev en hatstorm, och då sa Löfven att det inte behövdes. Jag tror att det var ett stort misstag, för nu har kvinnor som hatar män eller är rädda för män (tänk hur de kommer att uppfostra en liten pojke - och hur de kommer att skrämma upp en liten flicka!) fått möjlighet att skaffa sig barn utan att bearbeta sina trauman.

Dessutom har kvinnor som lever väldigt isolerat, som inte får kontakt med människor av olika anledningar, fått möjlighet att skaffa sig barn. Tänk hur det kommer att bli för ett sådant barn - som måste ersätta alla andra relationer som modern inte lyckats skaffa sig! Samt att barnet inte kommer att kunna få något stöd av modern, när det gäller hur man får kamrater, hur man försvarar sig, dejting när det blir dags för det...

Och angående detta med "akademiker" och "god ekonomi" - det finns inga sådana krav för att få IVF genom regionerna i Sverige. Det krävs bara att man ska ha en "ordnad" ekonomisk situation. Var de drar gränsen vet jag inte, men det skulle nog bli mycket skrik om diskriminering, om de satte den ribban högt...
Citera
2021-05-22, 18:07
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ni klagar alltid på generaliseringar utan att vilja erkänna mönster och strukturer.

Du hävdar en sak sedan ålägger du mig ansvaret för mäns beteenden. Istället kan du berätta vilken märkning de där bra männen har. Så vi känner igen de rätta bland alla fel.
Ni? Blanda inte ihop mig med någon annan.

Du måste väl själv förstå att om en kvinna väljer en traditionellt maskulin man framför en feminin sådan så ökar risken att kvinnan kommer att få stanna hemma och förlora inkomst. Andra riskfaktorer är att kvinnan inte kan kommunicera med sin partner, eller har svårt för att säga nej. Oavsett om man anser att det finns patriarkala strukturer eller ej måste man kunna erkänna att både män och kvinnor upprätthåller beteenden, tankar och ideal om könen i lika hög utsträckning.

Jag säger inte att du bär ansvaret för män beteende, det är givetvis deras eget ansvar, men det är ditt ansvar vem du väljer att träffa. Väljer du att träffa en självcentrerad slusk med en amöbas intellekt är det ditt val. Du har själv valt att investera tid med sagd person, ingen annan har tvingat dig.

Det går naturligtvis inte att känna igen på personen utifrån ansiktsdrag huruvida personen är reko eller ej. Du får väl använda din kvinnliga list, exempelvis (när ni träffas) utge dig för att vara traditionellt feminin, och av den åsikten att det är kvinnans lott att ensam ta ansvar för barn och hem, samt att det är din uppgift att behaga mannen sexuellt utan att själv bli tillfredsställd. Antingen svarar han att han tycker samma sak, då han är traditionellt konservativ eller konflikträdd, ett annat alternativ är att han svarar det motsatta, vilket tyder på att han vågar stå för sin åsikt och är, ideologiskt sätt, mer progressiv.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-05-22 kl. 18:13.
Citera
2021-05-22, 18:13
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Halmdocka.
Eller så har jag träffat mitt i prick.

Citat:
Var har jag skrivit att kvinnor vill ha "bad boys"? Det jag skrev, implicit, var att kvinnor väljer män som säger åt dem att ensam ta ut föräldraledigheten och vab.
Jag har en känsla av att det rör sig om samma slags män i stor utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in